Zastosowanie multimediów i internetu w edukacji wczesnoszkolnej – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2001-2021

Na stronie biblioteki umieszczone jest również zestawienie Gry komputerowe w procesie dydaktycznym, którego tematyka łączy się z prezentowanym zagadnieniem.

KSIĄŻKI

  1. Dydaktyczna użyteczność komputerów / red. nauk. Eunika Baron-Polańczyk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
  2. Dylematy integrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Elżbieta Jaroni. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  3. Komputerowe wspomaganie nauczania w klasach 1-3 : scenariusze zajęć zintegrowanych / oprac. Ewa Tarkowska. – Siedlce : Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, 2001
  4. Komputerowe wspomaganie procesu zintegrowanej edukacji matematycznej uczniów klas pierwszych w zakresie arytmetyki / Renata Raszka. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2008
  5. Q edukacji cyfrowej / Marlena Plebańska, Aleksandra Szyller, Małgorzata Sieńczewska. – Wyd. 1. – Warszawa : Difin SA, 2020
  6. Technologia informacyjna w polskiej szkole : stan i zadania / Bronisław Siemieniecki. – Toruń : Adam Marszałek, cop. 2003
  7. Tik w pigułce : narzędziownik nauczyciela / Maciej Danieluk. – Wyd. I. – Poznań : Centrum Rozwoju Edukacji Edicon, 2019
  8. Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej / pod red. Marty Kotarby-Kańczugowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Aplikacje, które warto znać / Wioletta Matusiak // Inspiracje Nauczanki. – 2019, nr 5, s. 53-56
  2. Bawimy się sylabami / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9, s. 3
  3. Chciałabym i się boję… : polska edukacja w obliczu nowych technologii (na przykładzie UKW) / Mikołaj Sobociński // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 5/6, s. 20-26
  4. Coraz bardziej nowoczesny nauczyciel / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 27, s. 52-53
  5. Czas cyfrowej obecności – e-learning w placówkach oświatowych / Mariusz Malinowski // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 10, s. 14-17
  6. Czy i po co nauczać małe dzieci programowania? / Dorota Janczak // Meritum. – 2013, nr 2, s. 68-72
  7. Czytanie przez kodowanie w klasie pierwszej szkoły podstawowej / Aneta Czyżyk // Biblioteka w Szkole. – 2020, nr 2, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 1, s. 18
  8. Edpuzzle. Wykorzystaj potencjał wideo na zajęciach / Sylwia Grubiak // Get Creative!. – 2019, nr 1, s. 54-56
  9. Edukacja wczesnoszkolna a nowe technologie / Anna Łojek // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 108-110
  10. E-gotowość szkolna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej / Jacek Ścibor // Meritum. – 2013, nr 2, s. 61-63
  11. Elementarz z komputerem i Logomocja / Wanda Jochemczyk, Katarzyna Olędzka // Meritum. – 2009, nr 4, s. 66-69
  12. e-Twinning szansą kształtowania kompetencji kluczowych / Elżbieta Gajek // Meritum. – 2011, nr 3, s. 100-105
  13. Geniallnie w świetlicy / Małgorzata Jóskowiak-Reszko // Świetlica w Szkole. – 2020, nr 4, s. 3-5
  14. Gry komputerowe – czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 6, s. 24-29
  15. Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 14-21
  16. Gry, które uczą / Augustyn Surdyk // Meritum. – 2010, nr 2, s. 22-25
  17. Implementacja technologii informacyjno-komunikacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej / Izabela Jaros // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 59-71
  18. „Inni” wśród nas – fragment scenariusza zajęć dla klasy 2 lub 3 z wykorzystaniem filmu / Magdalena Miążek // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 78-82
  19. Internet – kreatywne narzędzie wspomagania edukacji na etapie wczesnoszkolnym / Lidia Pawelec // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 7-15
  20. Jestem bezpieczny w sieci / Marzena Oterman // Życie Szkoły. – 2011, nr 7, s. 39-42
  21. Klik uczy liczyć w zielonej szkole / Barbara Śliwa // Życie Szkoły. – 2005, nr 5, s. 43-45
  22. Komputer jako narzędzie edukacji małego dziecka / Małgorzata Gogolewska-Tośka // Wychowawca. – 2016, nr 11, s.29-30
  23. Komputer jako narzędzie wspomagające pracę nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Stolarczyk // Meritum. – 2010, nr 3, s. 75-77
  24. Komputer narzędziem wspomagającym pracę nauczyciela / Ewelina Matysik, Ewa Filipowska // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 15-21
  25. Komputer w edukacji wczesnoszkolnej / Julia Franczuk // Edukacja Biologiczna i Środowiskowa. – 2011, nr 2, s. 75-80
  26. Komputer w procesie kształtowania umiejętności arytmetycznych uczniów klas wczesnoszkolnych / Renata Kozieł // Chowanna. – 2007, T. 2, s. 158-168
  27. Komputerowe gry dydaktyczne – sposób na atrakcyjne lekcje / Monika Górczyńska // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 10, s. 22-24
  28. Komputerowe RPG w szkole / Paweł Sporek // Polonistyka. – 2010, nr 5, s. 24-30
  29. Komputerowe wspomaganie wczesnoszkolnej edukacji muzycznej / Ewa Parkita // Nauczanie Początkowe. – 2008/2009, nr 4, s. 35-42
  30. Kształcenie z wykorzystaniem technologii komputerowej : scenariusz zajęć dla klasy 2 / Małgorzata Gogolewska-Tośka // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 78-82
  31. Matematyczne gry w internecie / Marcin Braun // Matematyka w Szkole. – 2007, nr 39, s. 5-7
  32. Multimedia jako pośrednik w zdobywaniu wiedzy przez uczniów w młodszym wieku szkolnym / Zlatica Hul’ová, Mirosława Parlak // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 23-31
  33. Nauczanie zdalne : jak się do niego przygotować? / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2021, nr 2/3, s. 16-21
  34. Nauczyciel i Internet czyli Jak wykorzystać strony przeznaczone dla dzieci / Agnieszka Kaczmarczyk // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 50-59
  35. Nauczycielska Akademia Internetowa / Magdalena Pater // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 2, s. 20-22
  36. Nie taki diabeł straszny czyli Czego Jaś może się nauczyć zarywając weekendowe noce grając na komputerze / Dariusz Jasieniecki // Wiadomości Historyczne. – 2007, nr 1, s. 42-45
  37. Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań / Roman Lorens // Edukacja i Dialog. – 2018, nr 7/8, s. 67-74
  38. O krok przed reformą / Małgorzata Sandułow // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 6, dod. „Dyrektor Szkoły”, s. 10-11
  39. Ocenianie / Elżbieta Marek // Życie Szkoły. – 2008, nr 2, s. 63-64
  40. Od „ery kredy” do „epoki krzemu” / Anna Raczyńska // Edukacja i Dialog. – 2012, nr 5/6, s. 8-10
  41. Oddziaływanie technologii komunikacyjno-informacyjnych na osobowość dzieci / Sławomir Koziej // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 7-14 s. 31-34
  42. Odpowiedź na wyzwania XXI wieku – gamifikacja najmłodszych / Anna Grzegory // Meritum. – 2013, nr 2, s. 31-34
  43. Pinterest w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2020, nr 8, s. 12-16
  44. Podcasty w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2020, nr 7, s. 16-20
  45. Porządkujemy wyrazy – wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 3 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9, s. 8-9
  46. Praca zdalna – wskazówki dla nauczycieli / Joanna Obuchowska // Życie Szkoły. – 2020, nr 3/4, s. 55-61
  47. Programy multimedialne / Iwona Graboś // Życie Szkoły. – 2006, nr 8, s. 29-30
  48. Projekt „Wykorzystanie nowoczesnych technologii na etapie edukacji wczesnoszkolnej” / Agnieszka Borowiecka // Meritum. – 2009, nr 4, s. 74-79
  49. Przyjazny tablet / Dorota Zaród // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 36, s. 13
  50. Rola filmu dydaktycznego we wszechstronnym rozwoju osobowości ucznia w młodszym wieku szkolnym / Anna Szkolak // Nauczanie Początkowe. – 2004/2005, nr 3, s. 27-36
  51. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne z LiveBinders / Monika Kapuśniak // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 36-37
  52. Scenariusz zajęć z wykorzystaniem Internetu i komputera w kl. 1 / Beata Gola, Maria Sudoł // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 79-93
  53. Screencasty w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2020, nr 9, s. 12-16
  54. Spotkanie z lekturą / Sabina Piłat // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 44/45, s. 22
  55. Sterujemy robotem – program Lightbot / Justyna Klimczyk // TIK w Edukacji. – 2018, nr 1, s. 32-34
  56. Teatr w pudełku / Sabina Piłat // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 19, s. 14
  57. Technologia informacyjno-komunikacyjna w procesie uczenia się i tworzenia wiedzy / Renata Zaborek // Nauczanie Początkowe. – 2015/2016, nr 2, s. 16-22
  58. TIK i nowe trendy w nauczaniu / Dorota Janczak // W Cyfrowej Szkole. – 2018, nr 2, s. 66-68
  59. TIK w szkole / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2019, nr 1, s. 11-14, 16
  60. Treści edukacyjne zajęć komputerowych w klasach 1-3 / Magdalena Buzor // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 50-58
  61. Tworzenie gier jako innowacyjna metoda nauczania / Agnieszka Bilska // Meritum. – 2013, nr 2, s. 35-36
  62. Tworzymy domino – wykorzystanie narzędzi edytora graficznego Paint : (scenariusz zajęć dla klasy 2 szkoły podstawowej) / Mirosława Krzyśka // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 9, s. 7
  63. W pracowni komputerowej / Ewa Barczewska // Życie Szkoły. – 2006, nr 5, s. 41-43
  64. W świecie wirtualnych bohaterów : scenariusze lekcji wychowawczych dla uczniów klas I – III, V, VI / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Wychowawca. – 2015, nr 11, s. 25-27
  65. Warsztat młodego artysty – facebookowe inspiracje dla nauczycieli / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2016, nr 4, s. 22-23
  66. Web 2.0 we wczesnej nauce języka obcego / Izabela Jaros // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 100-105
  67. WebsQie Smykusie czyli WebQuest w przedszkolu / Marzena Grzęda // Meritum. – 2011, nr 2, s. 65-68
  68. Wspomaganie komputerowe nauczania w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej / Paweł Pindera // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, s. 91-95
  69. Wycieczka po Londynie czyli Edukacja kulturowa z wykorzystaniem Internetu / Agnieszka Szplit // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 83-87
  70. Wykorzystanie narzędzi technologicznych do tworzenia własnych materiałów do pracy / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2018, nr 4, s. 38-42
  71. Wykorzystanie nowych technologii w edukacji / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. – 2021, nr 1, s. 10-14
  72. Wykorzystanie TIK na lekcjach / Marcin Zaród // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 3, s. 43-47
  73. Z baśnią w plecaku : projekt eTwinning w bibliotece szkolnej / Teresa Prokowska // Biblioteka w Szkole. – 2013, nr 1, s. 20-22
  74. Z tradycją w nowoczesność – metoda WebQuest / Monika Wojteczek // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 79-99
  75. Zakoduj się na czytanie / Magdalena Brewczyńska // Biblioteka w Szkole. – 2017, nr 5, dod. „Biblioteka – Centrum Informacji”, nr 2, s. 3-6
  76. Zalety stosowania ćwiczeń interaktywnych w przedszkolu / Roman Lorens // Nauczanie Początkowe. – 2013/2014, nr 3, s. 43-49
  77. Zarządzanie awatarową klasą / Jolanta Okuniewska // Meritum. – 2013, nr 4, s. 78-81

DOKUMENTY ELEKTRONICZNE

  1. Psychologia : dziecko na drodze edukacji : program profilaktyczno-wychowawczy / aut. zawartości merytorycznej Anna Kusy. – Polska wersja językowa 1.0.0.0. – Będzin : Inter-Biznes, [2011]

FILMY

  1. Mela i Marcel, czyli jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat. Cz. 1 / reż., scen. Iwona Wołkowicz. – Sosnowiec : Wydawnictwo Projekt-kom, cop. 2015
  2. Mela i Marcel, czyli jak bezpiecznie i zdrowo poznawać świat. Cz. 2 / reż., scen. Iwona Wołkowicz. – Sosnowiec : Wydawnictwo Projekt-kom, cop. 2015

Oprac. Agata Chodowiec
11.05.2021 r.

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót