Książki
- Cyfrowe dzieci : zjawisko, uwarunkowania, kluczowe problemy / red. nauk.: Sylwester Bębas, Mariusz Z. Jędrzejko, Kaja Kasprzak, Adam Szwedzik, Agnieszka Taper ; [tł. Angelika Konieczna]. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR ; Milanówek : Oficyna Wydawnicza von Velke, 2017
- Dzieciństwo w oblężeniu : łatwy cel dla wielkiego biznesu / Joel Bakan ; przeł. Hanna Jankowska. – Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literacke MUZA, 2013
- Dziecko reklamy / Martin Lindstrom ; z ang. przeł. Agnieszka Monika Kawalec. – Warszawa : Świat Książki, 2005
- Dziecko w świecie mediów i konsumpcji / pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2006
- Jak działa reklama / red. John Philip Jones ; przeł. Mirosław Przylipiak. – Gdańsk : Gdańskie Wydaw. Psychologiczne, 2004
- Język reklam dla dzieci / Jadwiga Lizak. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2006
- Kidnaping : jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka / Dan S. Acuff, Robert H. Reiher ; [tł. Monika Lipiec-Szafarczyk, Joanna Sugiero].- Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2006
- Magia szklanego ekranu : zagrożenia płynące z telewizji / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007
- Pasażer z tylnego siedzenia : media, reklama i wychowanie w społeczeństwie konsumpcyjnym / Małgorzata Lisowska-Magdziarz. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie. Oficyna Wydawnicza Łośgraf – Wiesław Łoś, 2010
- Psychologiczne mechanizmy reklamy / Dariusz Doliński. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005
- Reklamy telewizyjne i ich oddziaływanie na emocje dzieci w wieku przedszkolnym / Katarzyna Litwińska. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2008
- Ukryta moc reklamy : co tak naprawdę wpływa na wybór marki? / Robert Heath ; przekł. Agnieszka Nowak. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006
- Wiedza o reklamie / Karolina Janiszewska [et al.]. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN ; Bielsko Biała : Park Edukacja, 2009
- Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja / pod red. Małgorzaty Boguni-Borowskiej. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2019
Artykuły z czasopism
- Czy można wierzyć reklamie? // Głos Nauczycielski. – 2007, nr 33, s. 4
- Czyje jest wychowanie? : społeczne konsekwencje komercyjnych kampanii reklamowych / Agnieszka Pawlak // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 7, s. 61-69
- Dzieci – odbiorcy reklam / Maria Braun-Gałkowska // Wychowawca. – 2002, nr 7/8, s. 10-13
- Dzieci – wymarzony odbiorca skomercjalizowanego świata / Wilhelmina Wosińska // Charaktery. – 2002, nr 6, s. 38-39
- Dzieci i młodzież jako odbiorcy reklamy / Sylwia Pawłowska, Paweł Wójcik // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 1-5
- Dzieci w świecie reklamy : (propozycja metodyczna dla klasy 4) / Karina Borowiec // Język Polski w Szkole 4-6. – 2005/2006, nr 1, s. 94-100
- Dziecko – podmiot reklamy / Anna Albertowska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1, s. 58-60
- Dziecko w reklamie społecznej / Magdalena Kwiatkowska // Małżeństwo i Rodzina. – 2004, nr 3, s. [51]-53
- Dziecko w świecie mediów : rozmowa z psycholog Dorotą Kalinowską o wpływie mediów na psychikę dzieci / Dorota Kalinowska ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 12-16
- Dziecko w świecie reklamy / Małgorzata Kuśpit // Remedium. – 2006, nr 3, s. 22-23
- Dziecko wobec mediów / Tatiana Kłosińska // Życie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 5-8
- Fuzja wyobrażeń / Anna Maria Zawadzka // Charaktery. – 2009, nr 5, s. 58-61
- Jak chronić dzieci przed szkodliwym oddziaływaniem reklam telewizyjnych / Dorota Pszkit // Nowa Szkoła. – 2006, nr 7, s. 38-45
- Jak oglądać reklamy z dzieckiem? // Głos Nauczycielski. – 2007, nr 34, s. 6
- Komercjalizacja dzieciństwa : wyzwania edukacji konsumenckiej / Iwona Samborska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 5, s. 5-10
- Konsumpcyjny charakter współczesnej reklamy / Beata Krajeńska // Wychowanie na co Dzień. – 2005, nr 9, s. 3-4
- Kształtowanie postaw konsumenckich u dzieci w wieku wczesnoszkolnym / Kinga Sochocka, Karolina Van Laere // Remedium. – 2015, nr 11, dod. „W kręgu uzależnień behawioralnych”, s. 1-2
- Kto nie daje się reklamie / Dorota Karwowska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 2, s. 93-100
- Kup mi, kup mi, proszę! / Małgorzata Warzkiewicz // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 42-45
- Moda na potoczność czyli o stylu potocznym w reklamie dla dzieci / Agnieszka Pomianek, Aneta Pomianek // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 4, s. 12-19
- Oddziaływanie reklamy na dzieci i młodzież : analiza etyczno-psychologiczna / Beata Gajos // Kwartalnik Edukacyjny. – 2002, nr 3/4, s. 33-43
- Ogłupiają czy stymulują? / Dorota Kalinowska ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 46, s. 10-14
- Poziom rozwoju poznawczego dzieci a odbiór reklam telewizyjnych / Alicja Grochowska, Marzena Bilewicz // Czasopismo Psychologiczne. – 2005, nr 1, s. 49-67
- Poznajemy świat reklam : scenariusz zajęć dla klasy III / Justyna Wrzochul-Stawinoga // Życie Szkoły. – 2015, nr 1, s. 36-37
- Recepcja reklam telewizyjnych przez najmłodszych odbiorców i jej wpływ na ich język / Joanna Piller // Poradnik Językowy. – 2002, z. 10, s. 31-44
- Reklama – krzywe zwierciadło kultury / Anna Zapolska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 2, s. 58-62
- Reklama – pranie mózgu już od rana? / Renata Bryczek // Bliżej Przedszkola. – 2008, nr 4, s. 16-18
- Reklama a dziecko / Henryk Noga // Wychowawca. – 2012, nr 6, s. 18-19
- Reklama i dziecko / Małgorzata Sitarczyk, Magdalena Łukasik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 8, s. 16-20
- Reklama w telewizji / Aleksandra Mazur // Matematyka w Szkole. – 2006, nr 33, s. 17-18
- Reklama w życiu przedszkolaka : scenariusz spotkania informacyjno-szkoleniowego dla rodziców / Anna Kordzińska-Grabowska // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 15, s. 36-37
- Reklamy do reklamacji / Marcin Majchrzak // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 42, s. 44-46
- Rola reklamy w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci / Małgorzata Niesiobędzka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2007, nr 10, s. 32-37
- Temat: Jak wygrać z reklamą? / Jadwiga Radwańska // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 35, s. 49-51
- Teoria amalgamacji a świat pojęć dzieci / Magdalena Grafowska // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 5, s. 41-44
- Uległość wobec reklam / Barbara Orkiszewska // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 1, s. 61-64
- Uwodzenie przez reklamę / Monika Kurzynoga // Wychowawca. – 2009, nr 6, s. 22-23
- Wiedza o reklamach telewizyjnych w odbiorze dzieci przedszkolnych i szkolnych / Jolanta Bujak-Lechowicz // Nauczyciel i Szkoła. – 2007, nr 1/2, s. 144-149
- Wpływ reklamy komercyjnej na dziecko / Beata Hoffman // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2019, nr 1, s. 14-26
- Wszechobecny cukier w diecie dziecka / Karolina Łagowska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2015, nr 3, s. 18-21
- Życie (jak) z reklamy / Sylwia Pawłowska // Remedium. – 2017, nr 9, s. 13-15
Oprac. Katarzyna Czarnocka-Pasztor
Kwiecień 2021 r.