Komunikacja w szkole – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2015-2021

KSIĄŻKI

  1. Co z tą szkołą? : siedem perspektyw dla uczniów, nauczycieli i rodziców / Joachim Bauer ; przeł. Andrzej Lipiński. – Słupsk : Dobra Literatura, 2015
  2. Czy można żyć bez Facebooka? : rola serwisów społecznościowych w sieciowym społeczeństwie informacyjnym / Malwina Popiołek. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2018
  3. Dobre relacje w szkole / Natalia Boszczyk. – Stan prawny na 1 września 2020 r. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2020
  4. Dzieci o silnej woli : od konfliktu do współpracy / Robert J. MacKenzie ; przekł.: Lucyna Wierzbowska. – Wyd. 2. – Sopot : GWP, 2020
  5. Dzień dobry, moje kłopoty! : pomoc dla uczniów z trudnościami w zachowaniu w codziennych sytuacjach społecznych : opowiadania i karty pracy / Renata Malek. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  6. Edukacja – relacja – zabawa : wieloaspektowość internetu w wymiarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży / red. nauk. Agnieszka Wrońska, Rafał Lew Starowicz, Anna Rywczyńska. – Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, 2020
  7. Empatia zmienia nas, szkołę, świat : scenariusze zajęć Porozumienia bez Przemocy dla nauczycieli / Joanna Berendt, Paulina Orbitowska-Fernandez, Magdalena Sendor. – Warszawa : CoJaNaTo, cop. 2019
  8. Facebook w szkolnej ławce : media społecznościowe a edukacja polonistyczna / Agnieszka Kulig-Kozłowska. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2017
  9. Instagram : bez filtra : historia od środka / Sarah Frier ; przekł. Jarosław Irzykowski. – Wyd. I. – Łódź : Feeria Wydawnictwo, 2020
  10. Interakcje uczniów i nauczycieli : kontekst – rodzaje – implikacje praktyczne / Daria Wojtkiewicz. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2016
  11. Jak Cię widzą, tak Cię piszą : sztuka autopromocji w mediach społecznościowych / Guy Kawasaki, Peg Fitzpatrick ; [tł.: Maksymilian Gutowski]. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2016
  12. Jak mówić, by nas słuchano : psychologia pozytywnej komunikacji / Iwona Majewska-Opiełka. – Wyd. 2. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
  13. Jak rozmawiać z dziećmi o sytuacjach szkolnych i relacjach rówieśniczych : poradnik dla nauczycieli / Anna Kuziel-Kalina. – Kraków : Wydawnictwo WiR, 2017
  14. Jak rozwijać rozumienie społeczne? : program warsztatów dla młodzieży / Marta Białecka-Pikul [et al.]. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2016
  15. Język i komunikacja : wprowadzenie dla pedagogów / Anna Wileczek. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
  16. Kłopoty Tymona : historyjki społeczne o tym, jak się zachować w różnych sytuacjach życia codziennego / Magdalena Gut. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016
  17. Kłótnia na zgodę : jak się spierać, żeby się zrozumieć / red. Adam Cedro ; [aut. Paulina Chołda et al.]. – Kielce : Wydawnictwo Charaktery, 2017
  18. Komiks społeczny : 33 historyjki w formie ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne / Anna Jarosz. – Wyd. II. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  19. Komiks społeczny 2 : nowe historyjki w formie ćwiczeń rozwijających umiejętności społeczne / Anna Jarosz-Bilińska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  20. Komunikacja i porozumienie : sztuka bycia razem, tworzenia więzi i rozwiązywania konfliktów / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2015
  21. Komunikacja między nami : instrukcje zachowań / Diana Aksamit, Ewelina Młynarczyk-Karabin. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2019
  22. Komunikacja specjalistyczna w edukacji, translatoryce i językoznawstwie / red. Marcin Grygiel and Marta Rzepecka. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017
  23. Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym : nowe trendy i obszary / red. nauk. Marzena Okrasa, Wojciech J. Maliszewski, Marian Fiedor. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015
  24. Komunikowanie w oświacie / Małgorzata Dutka-Mucha, Krzysztof Gawroński, Beata Wawrzyńczak-Jędryka. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2020
  25. Kultura w edukacji : implikacje społeczne, aksjologiczne i poznawcze / Stanisław Juszczyk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020
  26. Media społecznościowe w szkole / Anna Borkowska, Marta Witkowska. – Wyd. I. – Warszawa : NASK – Instytut Badawczy, 2017
  27. Mediacje rówieśnicze w praktyce szkolnej : implikacje i rekomendacje / Anna K. Duda [et al.]. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019
  28. Model i metafora : komunikacja wizualna w humanistyce / Maja Starakiewicz. – Wyd. I. – Kraków : Korporacja Ha!art, 2019
  29. Mowa ciała / Amanda Hopkins ; [oprac. i skład Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  30. Mowa gestów / Amanda Hopkins ; [oprac. i skład Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  31. Multimedia w komunikacji, czytelnictwie i życiu kulturalnym osób z dysfunkcją słuchu / Bronisława Woźniczka-Paruzel. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2016
  32. Opresyjne zachowania uczniów wobec nauczycieli / Małgorzata Mikołajczak-Woźniak. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2016
  33. Pedagogika dialogu : dialog jako droga rozumienia i samorozumienia / pod red. Doroty Jankowskiej i Marleny Grzelak-Klus. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2016
  34. Piłki : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska, Aleksandra Łojewska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2018
  35. Porozmawiajmy o komunikacji : mów, pisz, prezentuj skutecznie / Piotr Bucki. – Lublin : Wydawnictwo Słowa i Myśli, 2017
  36. Przestań mówić, zacznij rozmawiać : trzy kroki do skutecznej komunikacji z dzieckiem / Heather Turgeon, Julie Wright ; przekł. Monika Malcherek. – Warszawa : MT Biznes, 2019
  37. Rodzina i szkoła : o współpracy nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie edukacji wczesnoszkolnej / Lidia Pietruszka. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2017
  38. Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2018]
  39. Scenariusze zajęć z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży w szkole podstawowej / Magdalena Wegner-Jezierska ; il.: Dawid Żabiński. – Wyd. 1. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  40. Sfejsowani / Suzana E. Flores ; [przekł. Katarzyna Mojkowska]. – Warszawa : Muza, 2017
  41. Smartfon : uniwersalne medium początku XXI wieku / pod red. Grażyny Penkowskiej. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Naukowe Katedra, cop. 2018
  42. Sukces wychowania : jak budować dobre relacje w grupie : poradnik dla nauczycieli, trenerów i pedagogów / Mariusz Rzeszotek. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2018
  43. Szkolna niekomunikacja : bariery w dyskursie wczesnoszkolnym / Anna Wileczek, Iwona Możdżonek. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2015
  44. Szkoła dialogu czyli O narzędziach w pracy nauczyciela opartych na aktywnej komunikacji z uczniem / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2016
  45. Szkoła mówców : myśl i prezentuj inaczej niż wszyscy / Lidia Buksak. – Gliwice : Wydawnictwo Helion – Onepress, cop. 2019
  46. Szkoła oparta na współpracy : 61 obszarów współpracy, podział zadań, ważna rola rodziców / Małgorzata Celuch. – Stan prawny 2019. – Warszawa : Oświata Grupa Wydawnicza, 2019
  47. Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwers, 2018
  48. Szkoła wspólnych działań czyli O relacjach i współpracy / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2017
  49. Szkoło, jaka jesteś? : problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / pod red. Małgorzaty Banasiak, Agaty Wołowskiej. – Warszawa : Difin, 2015
  50. Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach : przykładowe konspekty i polecane praktyki / Małgorzata Ostrowska, Danuta Sterna. – Warszawa : Centrum Edukacji Obywatelskiej, 2015
  51. Trening umiejętności społecznych dzieci i młodzieży : przewodnik dla terapeutów / Joanna Węglarz, Dorota Bentkowska. – Wyd. II. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  52. W drodze do porozumienia : materiały do nauki mediacji dla nauczycieli i trenerów mediacji / Anna K. Duda ; red. Ewdokia Cydejko. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe Scholar, 2019
  53. Wspomaganie umiejętności społecznych / Daria Sędłak ; [il. Julia Burkacka-Mielcarz]. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017
  54. Youtube w edukacji : strategie nadawcze wideoblogerów / Katarzyna Maciejak. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2018
  55. Zanim będzie za późno : o potrzebie rozwoju kompetencji społecznych w edukacji / Tomasz Kozłowski. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020
  56. Zmysły w komunikacji : mowa i jej uwarunkowania / red. nauk.: Justyna Wojciechowska, Beata Kazek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  57. Życie w szkolnej klasie : jak poprawić relacje i zapobiegać przemocy / Fabio Pasquale, Alfredo Cenini. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, cop. 2018

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Komunikacja interpersonalna i masowa : wybrane teorie i praktyki / Mirosława Wawrzak-Chodaczek. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2017. – S. 287-344: Komunikacja interpersonalna
  2. Komunikacja interpersonalna w przestrzeni edukacji / Agnieszka Twaróg-Kanus // W: Szkoła, nauczyciel, uczeń w przestrzeni edukacyjnej / red. nauk. Małgorzata Przybysz-Zaremba, Joanna Stepaniuk, Aleksandra Szczygieł. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2020. – S. 161-176
  3. Komunikacja międzykulturowa w perspektywie pedagogicznej : studium z pogranicza polsko-litewsko-białorusko-ukraińskiego / Mirosław Sobecki. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 2016. – S. 266-276: Wybrane uwarunkowania kompetencji do komunikacji międzykulturowej uczniów szkół średnich
  4. Media społecznościowe jako nowy sposób komunikacji społeczności akademickiej / Lidia Barłoga, Angelika Urbaniak, Michał Cybulski // W: Przestrzenie komunikacji / pod red. Jolanty Kędzior, Jolanty Kowal i Beaty Krawiec. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2015. – S. 27-36
  5. W poszukiwaniu wspólnego języka w szkole. Wokół kompetencji komunikacyjnych nauczyciela / Monika Tarnowska // W: Nauczyciel we współczesnej przestrzeni edukacyjnej : diagnozy, poszukiwania, inspiracje / red. nauk. Rafał Majzner. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2020. – S. 87-100

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. 6 kroków do zbudowania dobrej relacji z rodzicem / Agata Semeniuk // Życie Szkoły. – 2019, nr 7, s. 26-28
  2. Bariery w szkolnej komunikacji / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 7, s. 24-26
  3. Bezpieczne przywiązanie w relacji dziecko-nauczyciel / Agnieszka Ludorowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2021, nr 1, s. 33-37
  4. Budować mosty , nie mury / Anna Kucharska-Zygmunt // Wychowawca. – 2019, nr 10, s. 22-23
  5. Budowanie dobrych relacji w pracy / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 108, s. 3-6
  6. Budowanie relacji nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem metody tutoringu / Monika Łodej, Diana Huczkowska // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 31-36
  7. Co może pójść źle, czyli stres i detale w komunikacji / Stanisław Karl // Polonistyka. – 2017, nr 6, s. 22-23
  8. Ćwiczenia adaptacyjne dzieci w szkole : zabawa i komunikacja dzieci sześcioletnich / Beata Bielska // Forum Logopedy. – 2015, nr 9, s. 34
  9. Czy możliwe jest budowanie relacji w edukacji zdalnej? / Jacek Pyżalski // Meritum. – 2020, nr 3, s. 7-12
  10. Dialog motywujący w pracy z dziećmi i młodzieżą / Aneta Brzozowska // Świat Problemów. – 2018, nr 6, s. 10-12
  11. Dialog w klasie Czyli jak rozmawiać z uczniem, żeby „chciało mu się chcieć” / Małgorzata Gasik // Meritum. – 2015, nr 2, s. 87-91
  12. Emotikony i emoji jako forma komunikacji i wyrażania uczuć w wiadomościach tekstowych / Izabela Zaradna // Meritum. – 2019, nr 3, s. 67-74
  13. Feedback bez tajemnic / Maciej Jakubowski // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 42, s. 14
  14. Feedback czyli Informacja zwrotna / Tomasz Szwed // Matematyka. – 2020, nr 1, s. 41-43
  15. Grupy dyskusyjne Google jako narzędzie efektywnej komunikacji nauczyciela z uczniem / Ewa Palka // Język Polski w Liceum. – 2015/2016, nr 2, s. 51-68
  16. Informacja zwrotna – świadomy dialog nauczyciela z uczniem / Margareta Olszewska // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 17-21
  17. Integracja zespołu klasowego / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Biologia w Szkole. – 2020, nr 3/4, s. 40-44
  18. Internet jako współczesna forma komunikacji – krytyka i obrona / Karolina Olszańska // Wychowanie na co Dzień. – 2016, nr 5/6, s. 10-15
  19. Jak powiedzieć NIE? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 44/45, s. 12-13
  20. Jak rozmawiać na trudne tematy / Tomasz Garstka // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 12, s. 74-76
  21. Jak wzmocnić dialog nauczycieli z rodzicami dla dobra ucznia? / Elżbieta Piotrowska-Gromniak, Zofia Grudzińska // Meritum. – 2015, nr 2, s. 68-77
  22. Jakość komunikacji w czasach multimediów / Agnieszka Grzybowska, Katarzyna Hajzer // Polonistyka. – 2016, nr 5, s. 18-21
  23. Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych / Jolanta Szempruch // Nowa Szkoła. – 2016, nr 8, s. 27-35
  24. Komunikacja bez tajemnic! / Kamila Olga Stępień-Rejszel // Głos Pedagogiczny. – 2019/2020, nr 113, s. 81-83
  25. Komunikacja bez tajemnic! / Kamila Olga Stępień-Rejszel // Życie Szkoły. – 2019, nr 8, s. 34-37
  26. Komunikacja czyli Co jest najważniejsze na egzaminie ósmoklasisty / Magdalena Pater // Języki Obce w Szkole. – 2018, nr 4, s. 115-119
  27. Komunikacja oparta na coachingu w relacji nauczyciel-uczeń-rodzic / Agata Zakrzewska-Okrojek // Polonistyka. – 2018, nr 5, s. 54-56
  28. Komunikacja to nie tylko słowa / Anna Kucharska-Zygmunt // Wychowawca. – 2019, nr 9, s. 28-29
  29. Komunikacja w mediach społecznościowych / Olimpia Jenczek // Dyrektor Szkoły. – 2020, nr 1, s. 41-43
  30. Komunikacja w szkole – uchylone drzwi zamkniętego kręgu / Agata Sierota // Remedium. – 2016, nr 4, s. 10-12
  31. Komunikacja w szkole – temat nieprzemijający / Dorota Szumna // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 104-111
  32. Komunikacja w tutoringu szkolnym z perspektywy edukacyjnej analizy transakcyjnej / Adrianna Sarnat-Ciastko // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 1, s. 38-50
  33. Komunikacja z rodzicami uczniów : co zadziała zawsze, a co nigdy czyli Jak dostrzec człowieka ukrytego za rodzicielskim typem / Anna Kałuba-Korczak // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 98, s. 52-54
  34. Komunikacja z rodzicami w dobie technologii / Izabela Breguła // Życie Szkoły. – 2015, nr 8, s. 23-24
  35. Komunikacja z uczniem sprawiającym trudności / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Życie Szkoły. – 2020, nr 3/4, s. 29-33
  36. Narzędzia TIK a komunikacja tekstowa / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 11, s. 48, 50-51
  37. Nauczyciel – (od)twórca sytuacji komunikacyjnych w szkole / Barbara Kuźniar // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 54-66
  38. Nauczyciele – jak mogą budować relacje z nastolatkami? / Aleksandra Kram, Marta Molińska // Remedium. – 2016, nr 4, s. 7-9
  39. O dialogu w szkole / Jarosław Basaj // Meritum. – 2015, nr 2, s. 60-63
  40. O potrzebie pochwał w komunikacji / Danuta Bula // Wychowawca. – 2016, nr 12, s. 9-11
  41. O słowie i emocjach – komunikacja w pracy nauczyciela / Izabela Wrzesińska // Meritum. – 2020, nr 2, s. 69-72
  42. Pierwsze spotkanie z rodzicami / Małgorzata Nowak // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 9, s. 26-30
  43. Rola dialogu we współczesnym świecie : scenariusz lekcji wychowawczej lub lekcji języka polskiego dla kl. VI / Anna Górecka // Wychowawca. – 2017, nr 6, s. 28-29
  44. Skuteczna komunikacja : scenariusz warsztatu dla rodziców i dzieci / Kamila Jakubczyk // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 10, s. 12-13
  45. Szkoła dialogu w szkole / Barbara Charczuk ; rozm. przepr. Jolanta Tęcza- Ćwierz // Wychowawca. – 2016, nr 12, s. 16-17
  46. Szkoła przyjaciół – budowanie motywujących relacji / Zdzisław Hofman // Meritum. – 2015, nr 3, s. 37-42
  47. Szkoła przyszłości: bezpieczeństwo, komunikacja, myślenie / Małgorzata M. Jankowska // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 106, s. 82-87
  48. Sztuka rozmawiania z dzieckiem / Joanna Pruban // Remedium. – 2020, nr 12, s. 5-7
  49. Sztuka rozmowy czyli Jak rozmawiać naprawdę / Joanna (Kmita) Pruban // Remedium. – 2020, nr 11, s. 9-11
  50. Umiejętności nauczyciela a relacje z uczniem / Jolanta Rafał-Łuniewska // Remedium. – 2017, nr 3, s. 27-29
  51. Umiem uczyć (się) w dialogu z uczniem, nauczycielem, rodzicem. Model „Oceniania w Dialogu” (OwD) / Joanna Piasta-Siechowicz // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 4, s. 53-66
  52. Uwaga, rodzic! : jak przygotować się do rozmowy? / Anna Kałuba Korczak // Głos Pedagogiczny-. 2018, nr 97, s. 59-61
  53. Użycie Skype’a w edukacji / Karolina Zioło-Pużuk // Dyrektor Szkoły, 2018, nr 4, s. 50-52
  54. Warunki aktywizacji rodziców / Elżbieta Tołwińska-Królikowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 2, s. 31-36
  55. Wirtualna komunikacja i współpraca / Dorota Janczak // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 8, s. 56, 58-59
  56. Wirtualna Redakcja – świetny sposób na zaangażowanie uczniów w szkolne dziennikarstwo / Ewa Mackiewicz // Biblioteka w Szkole, 2018, nr 5, dodatek „Biblioteka – Centrum Informacji” nr 2, s. 26-27
  57. Wirtualna tablica w wirtualnej klasie – szkoła niczym interaktywna gra / Ewa Felczak, Edyta Kalinowska // Meritum. – 2020, nr 3, s. 125-134
  58. Wizualizacja uczuć, doznań i emocji w cyberprzestrzeni – problem emotikonalizacji / Beata Wrona // Język Polski w Gimnazjum. – 2009/2010, nr 4, s. 26-34
  59. Wspierająca informacja zwrotna / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 10, s. 16-18
  60. Współpraca pedagoga z gronem nauczycielskim / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2020/2021, nr 121, s. 6-9
  61. Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i kanałów komunikacji w szkole / Dariusz Tworzydło // Kwartalnik Edukacyjny. – 2016, nr 4, s. 46-53
  62. Zdalna edukacja w czasach pandemii : dydaktyka czy relacja? / Małgorzata Żytko // Meritum. – 2020, nr 3, s. 2-6
  63. Zebrania z rodzicami : jak formalne spotkania przerodzić w owocną współpracę / Karolina Oleksa // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 79, s. 59-63
  64. Żeby uczeń czuł się bezpiecznie : jak budować relacje w oparciu o konstruktywną komunikację? Aleksandra Kloskowska // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 112, s. 14-18

Oprac. Jolanta Osińska-Kurek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót