PODRĘCZNIKI, ĆWICZENIA, METODYKA JĘZYKA POLSKIEGO
- Gry i zabawy językowe : język polski jako obcy / Ewa Kołaczek. Kraków : PROLOG Szkoła Języków Obcych, 2019
- Kształcenie uczniów cudzoziemców i powracających z zagranicy : nowe przepisy, praktyczne wskazówki, wzory dokumentów / [Marzenna Czarnocka]. Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, 2017
- Po polsku po Polsce : podręcznik do nauczania języka polskiego jako obcego oraz kultury polskiej dla początkujących : poziom A1, A2 / Adriana Prizel-Kania, Dominika Bucko, Urszula Majcher-Legawiec, Katarzyna Sowa ; il. Maja Wierzchowska, Katarzyna Wójtowicz. – Kraków : Centrum Języka i Kultury Polskiej w Świecie Uniwersytetu Jagiellońskiego, [2016]
- Polski mniej obcy. Cz. 1, Podręcznik do nauki języka polskiego dla średnio zaawansowanych : poziom średni ogólny (B2) / Agnieszka Madeja, Barbara Morcinek. -Katowice : „Śląsk”, 2007
- Polski mniej obcy. Cz. 2, Klucz do ćwiczeń, transkrypty, test certyfikatowy : poziom średni ogólny (B2) / Agnieszka Madeja, Barbara Morcinek. – Katowice : „Śląsk”, 2007
- Polski w obrazkach : praktyczne plansze dydaktyczne / Iwona Stempek. – Kraków : Polish-courses.com, 2019
- Z polskim słowem : ćwiczenia gramatyczno-leksykalne dla obcokrajowców / Joanna Kuć. – Siedlce : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2019
MATERIAŁY DODATKOWE DLA NAUCZYCIELI
- Edukacja kulturowa : oczekiwania i potrzeby / red. nauk. Agnieszka Roguska, Małgorzata Danielak-Chomać, Mirosław Jan Dyrda. – Siedlce : Fundacja na rzecz dzieci i młodzieży „Szansa” : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012
- Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. i oprac. teoretyczne Wanda Hajnicz i Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
- Integracja cudzoziemców w Polsce : wybrane aspekty / Mirosław Bieniecki, Piotr Kaźmierkiewicz, Bartosz Smoter. – Warszawa : Fundacja Instytut Spraw Publicznych, 2006
- Ku integracji społecznej : studium pedagogiczne / Mariola Badowska. – Pułtusk : Akademia Humanistyczna im. A. Gieysztora ; Warszawa : Oficyna Wydawnicza Aspra-JR, 2017
- Migracje : wybrane zagadnienia / Zofia Kawczyńska-Butrym. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
- Swego nie znacie… czyli Polska oczami obcokrajowców / Judyta Fibiger. -Warszawa : e1ementone, 2010
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
(od 2015 roku, wcześniejsze ujęte są zestawieniach pt. Edukacja międzykulturowa)
- Biblioteki publiczne z ofertą dla cudzoziemców / Barbara Budyńska // Bibliotekarz. – 2016, nr 9, s. 9-14
- Cudzoziemcy w polskiej szkole: (bibliografia w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła.- 2016, nr 8, s. 53-59
- Cudzoziemcy w polskich szkołach / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 21-24
- Dziecko muzułmańskie w polskiej szkole / Katarzyna Górak-Sosnowska, Magdalena Nowaczek-Walczak // Oświata Mazowiecka. – 2015, nr 3 (25), s. 8-10
- Jak rozmawiać o uchodźcach / Julia Godorowska, Elżbieta Krawczyk // Dyrektor Szkoły. – 2017, nr 9, s. 52-54, 56
- Kwestionariusz rozmowy z rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia-obcokrajowca // Głos Pedagogiczny. – 2016, nr 81, s. 26-27
- Podstawa prawna edukacji cudzoziemców / Monika Sewastianowicz // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 44, 46-48
- Przygotować szkołę na dzieci uchodźców / Katarzyna Leśniewska // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 11, s. 17-20
- Przyjmowanie uczniów z zagranicy / Michał Łyszczarz // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 4, s. 46-48
- Rekrutacja oraz przyjmowanie cudzoziemców / Marta Handzlik // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2016, nr 75 (październik), s. 44-46
- Rodzice różnorodni kulturowo i językowo / Katarzyna Leśniewska // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 4, s. 24-26, 28
- Wielokulturowość w szkole / Weronika Perz, Marta Ławecka, Marta Szymańska-Wiśniewska // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 57-59
- Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne dla dzieci cudzoziemców i uchodźców / Emilia Wojdyła // Oświata Mazowiecka. – 2015, nr 3 (25), s. 7-8
- Współpraca z rodzicami różniącymi się kulturowo i językowo : praktyczne wskazówki / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2016, nr 8, s. 30-32
Oprac. Hanna Krasuska Terka