KSIĄŻKI
- Autorytet nauczyciela czyli Jak być skutecznym i zmotywowanym wychowawcą / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2020
- Dyrektor szkoły – moderator, facylitator, coach / Jarosław Kordziński. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer business, 2015
- Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. i oprac. teoretyczne Wanda Hajnicz i Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
- Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku : wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens / Mikołaj Marcela. – Wyd. I. – Warszawa : Muza, 2020
- Logodydaktyka w edukacji : o wychowaniu mądrego i szczęśliwego człowieka / Iwona Majewska-Opiełka. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015
- Mądrość, inteligencja i twórczość w nauczaniu : jak zapewnić uczniom sukces / Robert J. Sternberg, Linda Jarvin, Elena L. Grigorenko ; tł. Anna Łagodzka. – Wyd. I. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, cop. 2018
- Nauczyciel mentor : zbuduj klasę marzeń / Marzena Kud, Barbara Lew. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2019
- Nauczyciel-tutor : prakseologiczna rekonstrukcja tutoringu szkolnego / Sławomir Krzychała. – Wyd. I. – Kraków : Impuls, 2018
- Nauczyciel w świecie współczesnym / pod red. nauk. Bożeny Muchackiej i Mirosława Szymańskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
- Nowoczesny wychowawca – tutor, mentor, coach / pod red. Józefy Bałachowicz i Agnieszki Rowickiej. – Warszawa : WSP im. Janusza Korczaka, 2013
- Skuteczny nauczyciel – skuteczna szkoła : przewodnik po efektywnym nauczaniu / Zuzana Kołacz-Kordzińska. – Warszawa : Verlag Dashofer, 2012
- Sposoby aktywizowania uczniów w szkole XXI wieku : pytania, refleksje, dobre rady : poradnik dla nauczycieli / Julian Piotr Sawiński. – Warszawa : Difin, 2014
- Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwers, 2018
- Tutoring dziecięcy w procesie nauczania-uczenia się dzieci siedmioletnich i ośmioletnich / Agnieszka Pawlak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2009
- Tutoring jako spotkanie : historie indywidualnych przypadków / red. nauk. Beata Karpińska-Musiał, Magdalena Panońko. – Warszawa : Wolters Kluwer, 2018
- Tutoring w polskiej szkole / Adrianna Sarnat-Ciastko. – Warszawa : Difin, 2015
ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK
- Indywidualizacja nauczania jako odpowiedź na zróżnicowane potrzeby edukacyjne wszystkich uczniów / Iwona Kołodziejek // W: Każdy uczeń jest ważny : indywidualizacja na lekcji języka polskiego / red. Anna Janus-Sitarz. – Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych „Universitas”, 2017. – S. 179-202
- Między partnerstwem a mistrzostwem : nauczyciel polonista we współczesnej szkole / Magdalena Marzec-Jóźwicka. – Lublin : Towarzystwo Naukowe KUL : Katolicki Uniwersytet Lubelski, 2017. – S. 163-196: Traktuj każdego ucznia tak, jak na to zasługuje! O indywidualizacji
- Nauczyciel w roli szkolnego lidera wspierającego zdolności i uzdolnienia uczniów / Beata Dyrda //W: Przywództwo edukacyjne w szkole i jej otoczeniu / red. nauk. Stefan M. Kwiatkowski, Joanna M. Michalak, Inetta Nowosad. – Warszawa : Difin, 2011. – S. 157-171
- Nowoczesne nauczanie : praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców / Geoff Petty ; przekład Jolanta Bartosik. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2015. – S. 494-507: Wspieranie uczniów
- Od niemożności do możliwości – tutoring w edukacji akademickiej / Bożena Tołwińska // W: Twórcze wiązanie teorii i praktyki pedagogicznej : możliwości, wyzwania, inspiracje / red. nauk. Marta Kowalczuk-Walędziak, Alicja Korzeniecka-Bondar, Katarzyna Bocheńska-Włostowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014. – S. 197-208
- Rozwój małego dziecka a tutoring rodzicielski w kontekście edukacji domowej i instytucjonalnej / Małgorzata Sławińska // W: Świat rodziny : perspektywa interdyscyplinarna : wobec wyzwań i zagrożeń / red. nauk. Joanna Maria Garbula, Aldona Zakrzewska, Wiktor Sawczuk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2013. – S. 231-250
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- Budowanie relacji nauczyciela z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych z wykorzystaniem metody tutoringu / Monika Łodej, Diana Huczkowska // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 2, s. 31-36
- Coaching – trzeba umieć się uczyć… / Artur Brzeziński // Nowa Szkoła. – 2013, nr 9, s. 35-36
- Coaching jako metoda pracy pedagogów i nauczycieli / Joanna Kozielska // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 46-48
- Coaching społeczny w pracy z młodzieżą zagrożoną nieprzystosowaniem / Karol Konaszewski, Anna Chańko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 3, s. 24-28
- Coaching uczenia się czyli Pomysł na zaangażowanych uczniów / Artur Brzeziński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 9, s. 60-62
- Coaching w pracy nauczyciela / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2012, nr 10, s. 46-49
- Czym jest tutoring? / Joanna Berska // Wychowawca. – 2016, nr 9, s. 14-15
- Dokąd i po co zmierzasz? : tutoring / Anna Dziubińska-Starska // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 7/8, s. 23
- Dostrzec i wspomagać talent / Joanna Krystosiak // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 9, s. 47-48
- Dyrektor szkoły jako coach / Jarosław Kordziński / Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 4, s. 24-26
- Edukacja przez dialog / Włodzisław Kuzitowicz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 51, s. 16-18
- Idea coachingu w edukacji / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2017, nr 4, s. 30-32
- Komunikacja w tutoringu szkolnym z perspektywy edukacyjnej analizy transakcyjnej / Adrianna Sarnat-Ciastko // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 1, s. 38-50
- Matematyczny tutoring – innowacyjna metoda pracy w grupie / Robert Baca // Matematyka. – 2020, nr 5, s. 5-8
- Mentoring formalny jako narzędzie rozwijania synergii w środowisku szkolnym / Eliza Czerka-Fortuna // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 11/12, s. 44-47
- Mentoring w dydaktyce / Lidia Pokrzycka // Nowa Szkoła. – 2015, nr 8, s. 44-47
- „Miałem mistrzów – staram się podążąć ich tropem (?)” : transkrypcja panelu dyskusyjnego // Rocznik Pedagogiczny. – 2012, nr specjalny, s. 7-25
- Nauczanie nieformalne : tutoring jako jedna z form strategii edukacyjnej nauczyciela / Jolanta Sajdera // Nowa Szkoła. – 2005, nr 4, s. 23-26
- Rozwój talentów wychowanków metodą tutoringu / Agnieszka Rowicka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 28-40
- Sieć – antidotum na problemy / Danuta Elsner // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 8, s. 82-85
- Trochę inny wychowawca : wywiad z Izabelą Bobowską, dyrektorem Gimnazjum Nr 16 we Wrocławiu na temat tutoringu / rozm. Anna Przybył // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 9, s. 10-12
- Tutor i uczeń w e-nauczaniu / Józef Dobrowolski // Języki Obce w Szkole. – 2006, nr 2, s. 83-85
- Tutoring drogą do sukcesu / Jolanta Wasilewska // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2015, nr 59, s. 50-53
- Tutoring i dziecko / Aleksandra Zając // Remedium. – 2013, nr 12, s. 6-7
- Tutoring jako forma zindywidualizowanego kształcenia / Barbara Jaśniewicz // Oświata Mazowiecka. – 2013, nr 4, s. 11-13
- Tutoring jako ważny obszar uczenia się dorosłych / Anetta Pereświet-Sołtan // Edukacja Dorosłych. – 2011, nr 2, s. 137-151
- Tutoring jako zmiana modelu wychowawczego / Daniel Starski // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 75-78
- Tutoring rodzinny jako przykład współpracy nauczycieli z rodzicami / Sylwia Skupień, Stanisław Kowal // Wychowawca. – 2019, nr 10, s. 12-14
- Tutoring rówieśniczy / Aneta Baranowska // Wychowawca. – 2015, nr 10, s. 31-33
- Tutoring rówieśniczy – stara metoda na nowo odkrywana / Karolina Appelt, Joanna Matejczuk // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 1, s. 21-30
- Tutoring rówieśniczy dla dziecka ze spektrum autyzmu / Kinga Ferenc // Szkoła Specjalna. – 2018, nr 3, s. 204-211
- Tutoring rówieśniczy w edukacji elementarnej / Marta Marchow // Remedium. – 2014, nr 1, s. 1-4
- Tutoring szansą dla systemu edukacji / Maria Sitko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 4, s. 27-32
- Tutoring w resocjalizacji / Małgorzata Wojtaszewska // Oświata Mazowiecka. – 2015, nr 1, s. 20-23
- Tutoring w szkole : rozmowa z Henrykiem Cicheckim, dyrektorem Zespołu Usług i Przedsiębiorczości im. Abpa A.J . Nowowiejskiego w Płocku / Henryk Cichocki ; rozm. przepr. Ewa Orłowska // Meritum. – 2016, nr 1, s. 62-63
- Tutoring w szkole : Mariusz Budzyński ; rozm. przepr. Ewa Orłowska // Meritum. – 2016, nr 1, s. 54-56
- Tutoring w szkole / Lucyna Bojarska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 12, s. 54, 56-60
- Tutoring w szkole czy dobre doradztwo? / Julian Piotr Sawiński // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2014, nr 4, s. 16-19
- Tutoring w szkole jako ważna praktyka zmiany edukacyjnej / Elżbieta Nerwińska // Meritum. – 2010, nr 3, s. 49-56
- Uczenie się wsparte tutoringiem / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 70-74
- Uczyć w relacji : tutoring w edukacji wczesnoszkolnej / Małgorzata Wróblewska // Życie Szkoły. – 2019, nr 2, s. 2-5
- Wdrożenie tutoringu w szkole / Małgorzata Pomianowska, Katarzyna Szczepkowska // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 7, s. 79-85
- Wykorzystanie tutoringu rówieśniczego w edukacji dzieci z zaburzeniami spektrum autyzmu / Daria Szykowna // Szkoła Specjalna : czasopismo poświęcone sprawom pedagogiki specjalnej. – Warszawa : Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, 2018, nr 2, s. 136-143
Oprac. Jolanta Osińska-Kurek