Specjalne potrzeby edukacyjne – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2014

KSIĄŻKI

  1. ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  2. Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany ; aut. Janina Wyczesany [et al.]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  3. Dydaktyka specjalna w przygotowaniu do kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : podręcznik akademicki / pod red. Joanny Głodkowskiej. – Wyd. 1, dodr. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
  4. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza, edukacja, terapia / red. nauk. Barbara Winczura. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  5. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza, edukacja, terapia / red. nauk. Barbara Winczura. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  6. Dziecko sześcioletnie w szkole : dobry start / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Lidia Czernecka. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  7. Dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w drodze ku dorosłości : psychopedagogiczne podstawy edukacji, rewalidacji i terapii trudności w uczeniu się / pod red. nauk. Władysławy Pileckiej, Mirosława Rutkowskiego. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  8. Inni, podobni, tacy sami : świadectwa rodziców i wychowawców dzieci niepełnosprawnych / red. Ewa Gąsior. – Lublin : Norbertinum Wydawnictwo – Drukarnia – Księgarnia, 2010
  9. Jak osiągać sukcesy w nauce? : uwaga, równowaga i koordynacja / Sally Goddard Blythe ; współpr. Lawrence J Beuret, Peter Blythe ; tł. Magdalena Trzcińska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011
  10. Jak pracować z rodzicami dziecka upośledzonego : przewodnik dla nauczycieli i terapeutów z placówek specjalnych / Jacek Kielin. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, [2011]
  11. Karta indywidualnych potrzeb ucznia : zakres dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia / Renata Naprawa [et al.]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2012
  12. Komputerowe wspomaganie procesu komunikacji niewerbalnej dzieci z wieloraką niepełnosprawnością / Anna Lechowicz. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2005Aktualne problemy edukacji i rehabilitacji osób niepełnosprawnych w biegu życia / pod red. Zofii Palak, Anny Bujnowskiej, Agnieszki Pawlak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
  13. Moje dziecko w przedszkolu i szkole : poradnik dla rodziców uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / [Katarzyna Leśniewska, Ewa Puchała]. – Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2011
  14. Nauczanie języków obcych uczniów z niepełnosprawnością w szkołach ogólnodostępnych / Katarzyna Karpińska-Szaj. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2013
  15. Nauczyciel i rodzina w świetle specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka : (szkic monograficzny) / pod red. nauk. Adama Stankowskiego. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2008
  16. Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian / praca zbiorowa pod red. Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  17. O poznawaniu siebie i świata przez dziecko ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Władysławy Pileckiej, Karola Bidzińskiego, Małgorzaty Pietrzkiewicz. – Kielce : Wydawnictwo Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2008
  18. O talentach w szkole czyli 7 wspaniałych : SPE (Specjalne Potrzeby Edukacyjne) / Wiga Bednarkowa. – Kraków : Fraszka Edukacyjna, 2010
  19. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  20. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1 / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  21. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 2 / [Barbara Trochimiak et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  22. Pokonywanie trudności w uczeniu się dzieci z dysleksją / Leokadia Wiatrowska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013
  23. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014
  24. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
  25. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
  26. Skarbiec nauczyciela-terapeuty (na bazie własnych doświadczeń z pracy terapeutycznej) czyli Od programu do realizacji : propozycje rozwiązań pracy terapeutycznej prowadzonej z dziećmi w wieku przedszkolnym o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  27. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : praca zespołu nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem w przedszkolach, szkołach i placówkach / [Katarzyna Leśniewska, Ewa Puchała, Lilianna Zaremba]. – Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2011
  28. Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży : prawne ABC dyrektora przedszkola, szkoły i placówki / [aut. Małgorzata Jas i Małgorzata Jarosińska ; współpr. Emilia Wojdyła]. – Warszawa : Ministerstwo Edukacji Narodowej, 2010
  29. Specjalne potrzeby edukacyjne : wskazówki dla nauczycieli / Jenny Thompson ; przekł. Jolanta Bartosik. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, cop. 2013
  30. Teoretyczne i praktyczne aspekty terapii pedagogicznej osób z niepełnosprawnością / pod red. Barbary Oszustowicz, Viktora Lechty. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
  31. Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010
  32. Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody / Hanna Olechnowicz. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012
  33. Trudności w czytaniu i pisaniu : rozważania teoretyczne i praktyczne / red. nauk. Izabela Pietras. – Warszawa : Difin, 2012
  34. Uczeń o specjalnych potrzebach w przestrzeni współczesnego systemu edukacji / red. nauk. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk ; Uniwersytet Zielonogórski. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
  35. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2013
  36. Uwarunkowania związane z przenoszeniem uczniów niepełnosprawnych ze szkół integracyjnych do specjalnych / Barbara Grzyb. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  37. Uwierz w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  38. Wczesna diagnoza i wspomaganie rozwoju dziecka z dysfunkcjami / pod red. Wojciecha Brejnaka i Kazimierza J. Zabłockiego. – [Nowa Iwiczna] : Stowarzyszenie Dobra Wola, 2009
  39. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz ; [rys. Joanna Szybist, Agata Fuks]. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  40. Wspomaganie rozwoju dziecka z ryzyka dysleksji / pod red. Anety Rudzińskiej-Rogoży. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  41. Wybrane zagadnienia pedagogiki rewalidacyjnej / pod red. Marka Borowskiego i Romualda Dobrzenieckiego. – Płock : Oficyna Wydawnicza Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica – Wydawnictwo Naukowe Novum, 2009
  42. Wzrok i słuch – zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013
  43. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  44. Zaspokajanie specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów a przygotowanie do użytecznego życia / pod red. Jana Pańczyka. – Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008
  45. Zmiany stosunków między dziećmi pełnosprawnymi i dziećmi z niepełnosprawnością w klasach integracyjnych / Jolanta Lipińska-Lokś. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. „Bracia miesiące” – scenariusz zajęć terapeutycznych dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu / Jadwiga Jastrząb, Karolina Radecka // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 6, dod. Wkładka Metodyczna, s. IV-VI
  2. „Óczeń” z dysleksją / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 58, s. 21-24
  3. Alergicy i astmatycy : uczniowie z chorobami przewlekłymi / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 61, s. 14-16
  4. Arkusz diagnostyczny do rozpoznawania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 25, s. 31-35
  5. Choroba czy złe samopoczucie? / Barbara Arska-Karyłowska ; rozm. przepr. Kamila Sekułowicz // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12, nr 10-14
  6. Czas na pomoc / Ewa Kosińska // Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 14-15
  7. Czy na pewno zaburzenie? / Jadwiga Wrońska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 4,
    s. 132-141
  8. Dobre intencje nie zawsze wystarczą / Agnieszka Niemczyk // Remedium. – 2012, nr 6, s. 8-9
  9. Doskonalenie percepcji wzrokowej i spostrzegania wzrokowego u dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Joanna Przybyszewska // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 368-374
  10. Dostosowanie warunków sprawdzianu lub egzaminu do indywidualnych potrzeb psychofizycznych ucznia / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 40, s. 42-45
  11. Dyskusja na temat zmian w systemie opieki psychologiczno-pedagogicznej nad dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / oprac. Alina Smyczek na podstawie tekstów współredagowanych przez Marzannę Czarnocką [et al.] // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 7, s. 8-12
  12. Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / Paulina Gołaska, Anna Nowotnik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 23-27
  13. Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole / Joanna Szymanowska // Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
  14. Dziecko nadmiernie wrażliwe / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2011, nr 3,
    s. 40-42
  15. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 48-50
  16. Edukacja bezpieczeństwa ruchu drogowego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na przykładzie Wielkiej Brytanii / Aneta Wnuk // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 3, s. 209-215
  17. Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach // Remedium. – 2009, nr 1, s. 4-5
  18. Edukacja dzieci z niepełnosprawnością w ujęciu konwencji ONZ o prawach osób z niepełnosprawnością / Małgorzata Szeroczyńska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 2, s. 137-141
  19. Edukacja integracyjna : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Wychowawca. – 2008, nr 10, s. 29-30
  20. Edukacja włączająca czy nauczanie specjalne? / Aneta Pukacz // Nauczyciel i Szkoła. – 2014, nr 1, s. 185-192
  21. Edukacja włączająca : na czym polega, jak ją zorganizować? / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 40, w. 52-54
  22. Edukacja włączająca – nowa perspektywa pedagogiczna : uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Tamara Zacharuk, Beata Bocian // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 5-7
  23. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk // Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  24. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska // Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  25. Efektywność kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi obligatoryjnym zadaniem polskiej oświaty / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 1/2, s. 32-35
  26. Egzamin gimnazjalny 2012 dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi o jawnych i ukrytych sposobach myślenia osób zaangażowanych we wdrażanie zmian / Sławomira Sadowska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 5, s. 325-343
  27. Egzamin gimnazjalny z języka obcego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Małgorzata Dudkiewicz-Świerzyńska // Języki Obce w Szkole. – 2008, nr 3, s. 59-63
  28. Formy wsparcia i pomocy edukacyjno-wychowawczej dzieci i młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych w Niemczech / Justyna Kusztal // Chowanna. – 2012, T. 1, s. 247-255
  29. Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE : ćwiczenia do pracy z uczniem uzdolnionym / Natalia i Krzysztof Minge.// Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 25, s. 60
  30. Informacja dla rodziców o sposobach dostosowania warunków i form przeprowadzania sprawdzianu do potrzeb i możliwości zdającego // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 40, s. 30-31
  31. Integracja włączająca : doświadczenia nauczycielki przedszkola / Barbara Liszkiewicz-Feluś // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 7/8, s. 18-19
  32. Kiedy do psychologa? / Anna Biernacka // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12,s. 53-56
  33. Kiedy słowa w poprzek stają / Agnieszka Ochlust // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 7, s. 42-46
  34. Kilka uwag o dysleksji / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr11, s. 46-51
  35. Lekcja cierpliwości : o trudnościach w uczeniu się dziecka z ADD i ADHD / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 38-40
  36. Maciek, skup się wreszcie! / Joanna Gonia-Sikora // Matematyka w Szkole. – 2009, nr 51, s. 12-14
  37. Maciek, skup się wreszcie! Cz. 2 / Joanna Gonia-Sikora // Matematyka w Szkole. – 2009, nr 52, s. 37-40Międzynarodowe działania na rzecz edukacji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / oprac. Beata Rola // Meritum. – 2009, nr 2, s. 31-32
  38. Nauczanie uczniów ze społecznymi, emocjonalnymi i behawioralnymi trudnościami / Carmel Cefai ; tł. Kinga Anna Gajda // Język Polski w Szkole 4-6. – 2013/2014, nr 1, s. 17-31
  39. Nauczyciele szkoły ogólnodostępnej o swoim przygotowaniu do pracy z uczniem niepełnosprawnym w kontekście przemian pierwszej dekady XXI wieku / Zenon Gajdzica // Chowanna. – 2013, T. 2, s. 263-273
  40. Nie mam… Nie umiem Nie wiem… / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 56, s. 22-24
  41. Nowy gen dysleksji / Zofia Mijakowska // Wychowawca. – 2010, nr 7/8, s. 18-19
  42. O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 21-26
  43. Obcokrajowiec uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 39, s. 20-24
  44. Objawy : rozpoznajemy dziecko z zespołem ADHD / Anna Grzegorek // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 13, s. 30-34
  45. Organizacja edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Edukacja dla przyszłości / Renata Flis // Edukacja i Dialog. – 2011, nr 1/2, s. 26-33
  46. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Dariusz Miziołek // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 2, s. 69-81
  47. Organizacja zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 41, s. 18-20
  48. Pomoc dziecku i jego rodzinie / Patrycja Kozera-Mikuła // Wychowawca. – 2014, nr 1, s. 8-13
  49. Pomoc uczniom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w fińskim systemie nauczania / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 6, s. 28-32
  50. Poradnie psychologiczno-pedagogiczne i biblioteki pedagogiczne pomagają nauczycielom / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 5 (33), s. 50-52
  51. Porady i konsultacje jako jedna z form pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 45, s. 4-7
  52. Praca z uczniami dysfunkcyjnymi w szkole ogólnodostępnej / Marek Misztal // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 50-51
  53. Prawo do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 79-81
  54. Problem ryzyka dysleksji / Marta Bogdanowicz ; oprac. Aneta Wojnarowska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 12, s. 6-7
  55. Program nauczania pierwszej pomocy przedmedycznej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – innowacja pedagogiczna / Radosław Piotrowicz // Meritum. – 2010, nr 4, s. 63-67
  56. Program rewalidacyjno-wychowawczy dziecka głęboko wielorako upośledzonego / Iwona Otręba, Joanna Waleczek // Lider. – 2011, nr 2, s. 11-12
  57. Przeciw nierówności : jak uchronić dzieci przed trudnościami szkolnymi? / Maria Gładyszewska // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 2, s. 125-134
  58. Realizacja specjalnych potrzeb edukacji muzycznej uczestników orkiestry osób niepełnosprawnych / Leszek Ploch // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 92-99
  59. Rola i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 3, s. 30-32
  60. Rola zajęć technicznych w terapii dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Agnieszka Maj // Życie Szkoły. – 2012, nr 10, s. 4-6
  61. Rozpoznanie sytuacji ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na terenie szkoły / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 7,
    s. 33-39
  62. Rozwój koncepcji pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Ewa Skrzetuska // Nowa Szkoła. – 2014, nr 6, s. 12-21
  63. Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu sie w szkole podstawowej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 40, s. 34-35
  64. Specjalne potrzeby edukacyjne do kwadratu czyli O poszukiwaniu zdolności twórczych uczniów z dysleksją / Aneta Jałowiecka // Nauczanie Początkowe. – 2009/2010, nr 3, s. 48-58
  65. Specjalne potrzeby edukacyjne w nanocywilizacji / Leokadia Wiatrowska // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 107-118
  66. Specyficzne i specjalne potrzeby edukacyjne / Anna Brzezińska, Sławomir Jabłoński, Beata Ziółkowska // Edukacja. – 2014, nr 2, s. 37-52
  67. Specyficzne problemy w uczeniu się matematyki : (zestawienie bibliograficzne) / Elżbieta Trojan // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 9, s. 22-23
  68. Specyficzne zaburzenia językowe (SLI) / Mira Prajsner // Remedium. – 2012, nr 10,
    s. 1-3
  69. Społeczna integracja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Łupińska, Agnieszka Soroczyńska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 4(14), s. 18-21
  70. Szkoła dla dziecka z niepełnosprawnością : praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Piekarska // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 27, s. 5-7
  71. Środki finansowe na pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Kontkiewicz // Biblioteka. – 2011, nr 1, s. 22-25
  72. Terapia integracji sensorycznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Ewa Puszczałowska-Lizis // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 11, s. 16-20
  73. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
  74. Wczesna diagnoza ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się u podstaw skutecznej terapii psychopedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-IV
  75. Współpraca dyrektora ze szkolnym pedagogiem / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 41, s. 4-9
  76. Współpraca nauczyciela wf z rodzicami uczniów – o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Maria Brudnik // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2008, nr 10, s. 13-15
  77. Współpraca szkoły z rodzicami uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 21, s. 41-43
  78. Wyrównywanie szans – centra kształcenia ustawicznego / Anna Kontkiewicz // Biblioteka. – 2008, nr 3, s. 13-16
  79. Zaburzenia integracji sensorycznej (SI) – jak pracować z dzieckiem? / Ewa Jonakowska // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 28-30
  80. Zachowania autodestruktywne u dzieci / Małgorzata Kuśpit // Remedium. – 2012, nr 4, s. 6-7
  81. Zasady organizacji zajęć specjalistycznych dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 27, s. 52-56
  82. Zespół ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych : propozycja rozwiązań / Wiesława Machul // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 19-21
  83. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1995-2011 na temat: specjalne potrzeby edukacyjne / Anna Bakierzyńska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 77-79
  84. Zmiany w pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 8, s. 22-24
  85. Źródła niepowodzeń szkolnych / Ewelina Krzymowska // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 12, s. 20-22

Oprac. Antoni Woźnica

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót