Kształcenie integracyjne – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2009-2015

KSIĄŻKI

  1. ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  2. Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  3. Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji / pod red. Marzeny Buchnat, Beaty Tylewskiej-Nowak. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2012
  4. Edukacja integracyjna i włączająca w doświadczeniach pedagogów i nauczycieli / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2012
  5. Edukacja w integracji : bo wszystko zaczęło się 10 lat temu… : praca zbiorowa / pod red. Mariusza Dobijańskiego. – Siedlce : stowarzyszenie tutajteraz : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012
  6. Integracja edukacyjna : oczekiwania i rzeczywistość / pod red. Marzeny Klaczak. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010
  7. Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych : sens i granice zmiany edukacyjnej / Grzegorz Szumski. – Wyd. 1, dodr. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Wydawnictwo APS, 2009
  8. Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
  9. Między znakami – między słowami / pod red. Aliny Maciejewskiej. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2011
  10. Młodzież głucha i słabosłysząca w rodzinie i otaczającym świecie : dla terapeutów, nauczycieli, wychowawców i rodziców / pod red. Joanny Kobosko. – Warszawa : Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu „Usłyszeć Świat”, 2009
  11. Moje „ja” i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych / Andrzej Lis-Kujawski. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  12. Nauczyciel języków obcych i jego niepełnosprawni uczniowie (z zaburzeniami i dysfunkcjami) / Elżbieta Zawadzka-Bartnik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  13. Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian : praca zbiorowa / pod red. Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  14. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną : podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych / Otto Speck ; przekład Grażyna Grzywna-Tunk. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
  15. Poznaję i akceptuję siebie i innych : scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym / Beata Rola, Beata Dubińska, Radosław Piotrowicz. – Katowice : Wydawnictwo Credo, 2013
  16. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
  17. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
  18. Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10 letnich doskonalący sprawność językową / Alicja Iwanowska, Cecylia Januszek, Mariola Kwiatkowska-Łozińska. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  19. Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 7. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  20. Przewodnik po edukacji włączającej : rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły / Tony Booth i Mel Ainscow ; red. i przygotowanie dla CSIE Mark Vaughan. – Warszawa : Olimpiady Specjalne Polska, 2012
  21. Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole / Aneta Jegier, Magdalena Kosowska. – Warszawa : Difin, 2011
  22. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 10 (3) 2010 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2010
  23. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 11 (4) 2011 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2011
  24. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 12 (5) 2012 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2012
  25. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 13 (6) 2013 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2013
  26. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 14 (7) 2014 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2013
  27. Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 9 (2) 2009 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2009
  28. Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych / Zenon Gajdzica. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Katowice : Uniwersytet Śląski, 2011
  29. Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej : budowanie systemu wsparcia i pomocy / pod red. Anny Grabowskiej i Małgorzaty Gębickiej-Zdanewicz. – Warszawa : Fundacja „Promyk Słońca” ; Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2010
  30. Uczeń o specjalnych potrzebach w przestrzeni współczesnego systemu edukacji / red. nauk. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
  31. Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej / red. nauk. Zenon Gajdzica. – Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza „Humanitas”. Wyższa Szkoła Humanitas, 2011
  32. Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej : podstawy metodyki nauczania języków obcych / Ewa Domagała-Zysk, Katarzyna Karpińska-Szaj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  33. Uwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnej / Danuta Baraniewicz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
  34. Uwarunkowania związane z przenoszeniem uczniów niepełnosprawnych ze szkół integracyjnych do specjalnych / Barbara Grzyb. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  35. Wokół edukacji włączającej : efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych / Grzegorz Szumski ; współpr. Anna Firkowska-Mankiewicz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010
  36. Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2011
  37. Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
  38. Zmiany stosunków między dziećmi pełnosprawnymi i dziećmi z niepełnosprawnością w klasach integracyjnych / Jolanta Lipińska-Lokś. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście są alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych / Renata Machalska // W: Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski. – Poznań : Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010. – S. 495-509
  2. Integracja uczniów niepełnosprawnych z uczniami pełnosprawnymi / Stanisław Kowalik // W: Psychologia ucznia i nauczyciela : podręcznik akademicki / red. nauk. Stanisław Kowalik. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – S. 274-302
  3. Od aprobaty po patologię, czyli o opiniach nauczycieli na temat roli instytucji szkoły w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych / Zenon Gajdzica // W: Aktualne przejawy patologii i dewiacji społecznej : wybrane konteksty / red. nauk. Marek Walancik. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, 2009. – S. 45-54
  4. Praca z uczniem z ADHD w szkołach rosyjskich / Olga Kochurowa // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 29-36
  5. Uczeń niepełnosprawny w szkole integracyjnej. Postawy uczniów pełnosprawnych wobec ich niepełnosprawnych rówieśników / Agnieszka Bobaj // W: Wielowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka / pod red. Jadwigi Izdebskiej i Joanny Szymanowskiej. – Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2009. – S. 217-229
  6. Uczeń niewidomy w szkole masowej – wyzwania integracji / Hanna Pasterny // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 116-122

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. „Wszystkie dzieci mają prawo do nauki” : wywiad z prof. dr hab. Tamarą Zacharuk – Prorektorem do spraw Organizacji i Rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 16-17
  2. Afazja znana i nieznana / Sławomira Załęska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 41-49
  3. Akceptacja uczniów niepełnosprawnych w klasie integracyjnej / Paulina Mitońska // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 8-9
  4. Być bliżej dziecka czyli zmiany w podejściu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Leśniewska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 81-84
  5. Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 186-201
  6. Dzieci niepełnosprawne w klasie integracyjnej / Maria Ożóg-Radew // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3 (13), s. 11-15
  7. Dzieci niepełnosprawne w szkole włoskiej / Sabina Sawicka-Wilgusiak // Nowa Szkoła. – 2011, nr 8, s. 48-51
  8. Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
  9. Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole / Joanna Szymanowska // Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
  10. Dziecko niepełnosprawne fizycznie w szkole / Kinga Rusin // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 2 (30), s. 54-57
  11. Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 48-50
  12. Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36
  13. Dziecko z zespołem Downa wśród rówieśników i dorosłych / Dagmara Kaczmarska, Natalia Zamęcka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 58-60
  14. Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach // Remedium. – 2009, nr 1, s. 4-5
  15. Edukacja dzieci z niepełnosprawnościami / Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 13-14
  16. Edukacja włączająca – niedokończony projekt / Grzegorz Szumski // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 4, s. 127-139
  17. Edukacja włączająca – nowa perspektywa pedagogiczna : uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Tamara Zacharuk, Beata Bocian // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 5-7
  18. Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska // Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
  19. Edukacja włączająca / Mariusz Grabowski // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 10-11
  20. Edukacja włączająca czy nauczanie specjalne? / Aneta Pukacz // Nauczyciel i Szkoła. – 2014, nr 1, s. 185-192
  21. Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk // Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
  22. Integracja czy dezintegracja czyli na czym polega tworzenie klas integracyjnych / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 40, s. 21-23
  23. Integracja dzieci niepełnosprawnych ruchowo ze zdrowymi rówieśnikami – wartościowe partnerstwo / Sabina Lorek // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, wkł. nr 2, s. 35-41
  24. Integracja szkolna a kształtowanie tożsamości kulturowej dzieci i młodzieży niesłyszącej / Mariusz Sak // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 4, s. 35-43
  25. Integracja wielowymiarowa uczniów z niepełnosprawnością / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 3, s. 27-34
  26. Integracja włączająca : doświadczenia nauczycielki przedszkola / Barbara Liszkiewicz-Feluś // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 7/8, s. 18-19
  27. Integracja zaczyna się w sercu człowieka / Lidia Parda, Bogumiła Przytuła // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 22-24
  28. Jak dobrze nauczać dziecko niepełnosprawne? / Małgorzata Łoskot // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 4, s. 2-5
  29. Jak pracować z uczniem niepełnosprawnym w szkole masowej? / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 27, s. 16-19
  30. Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica – Kraków : Katowice : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
  31. Klasa integracyjna – problem czy dobrodziejstwo / Ewa Woźniak // Oświata Mazowiecka. – 2010, nr 3 (4), s. 24-25
  32. Klasy integrujące – dobrym rozwiązaniem / Elżbieta Bocheńska, Elżbieta Zborowska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 58-63
  33. Klasy terapeutyczne – obserwacje i uwagi praktyka / Ewa Gürtler-Wójcik // Meritum. – 2011, nr 1, s. 53-57
  34. Kształcenie integracyjne – korzyści i bariery / Anna Zamkowska // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 5-10
  35. Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 54, s. 50-53
  36. Kwasy (nie tylko) karboksylowe w integracji / Jadwiga Radwańska // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 11-13
  37. Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Monika Gęga // Nowa Szkoła. – 2013, nr 4, s. 31-33
  38. Narzędzia TOC w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Agnieszka Dłużniewska // Meritum. – 2009, nr 2, s. 44-47
  39. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym – doświadczenia praktyczne w szkole ogólnodostępnej / Joanna Szadkowska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3, (13), s. 18-21
  40. Niewidoczne bariery : ze studiów nad społecznym dystansem wobec osób niepełnosprawnych / Hanna Żuraw // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 167-185
  41. Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz. 1, Edukacja / Marta Doroba // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19
  42. O integracji – czyli miłość odmieniana przez przypadki / Magdalena Teresa Reczulska // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 22-29
  43. O nauczaniu integracyjnym / oprac. Małgorzata Kummant // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 15-16
  44. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3 (13), s. 9-10
  45. Podręczniki specjalne / Helena Siwek // Matematyka. – 2012, nr 6, s. 12-23
  46. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna / Violetta Pulwarska // Oświata Mazowiecka. – 2010, nr 3 (4), s. 21-22
  47. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole masowej / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 2, s. 39-44
  48. Prawa edukacyjne ucznia autystycznego / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 63, s. 49-52
  49. Przyjacielskie relacje: uczeń – niepełnosprawny kolega / Iwona Witulska // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 39-45
  50. Psychospołeczne funkcjonowanie młodzieży niewidzącej w szkołach ogólnodostępnych / Milena Nazarczuk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 2, s. 43-47
  51. Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej / Elżbieta Wiśniewska // Chowanna. – 2009, T. 1, s. 155-167
  52. Rozważania o integracji / Wanda Agnieszka Jabłońska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 8-11
  53. Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
  54. Segregacja w integracji edukacyjnej / Agnieszka Sakowicz-Boboryko // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 109-114
  55. Społeczna integracja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Łupińska, Agnieszka Soroczyńska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 4(14), s. 18-21
  56. Stres uczniów klas integracyjnych: (raport z badania) / Renata Sikora // Nowa Szkoła. – 2010, nr 7, s. 45-48
  57. Sukces i zmiana służąca jego intensyfikacji w opiniach nauczycieli klas integracyjnych / Zenon Gajdzica // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 3, s. 61-70
  58. System kształcenia specjalnego w Polsce – segregacyjność uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Elżbieta Gozdowska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 4-6, 8-14
  59. System wartości młodzieży szkół integracyjnych / Justyna Fiedorczuk, Irena Fiedorczuk // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 17-25
  60. Szkoły sobie bliskie / Ewa Kaleta // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 5, s. 59-64
  61. Uczą się być razem / Joanna Dembińska // Integracja. – 2009, nr 2, s. 28-31
  62. Uczeń niepełnosprawny w klasie integracyjnej / Anna Rojek // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 16-17
  63. Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4 (32), s. 58–60
  64. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
  65. Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej / Zdzisław Kazanowski // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 20-33
  66. Wczesna interwencja i i wspomaganie rozwoju dziecka – perspektywa edukacyjna / Aneta Lew-Koralewicz // Kwartalnik Edukacyjny. – 2013, nr 1, s. 22-35
  67. Wideotrening komunikacji : praca z uczniem wymagającym kształcenia specjalnego / Małgorzata Perzanowska // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 26-27
  68. Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej / Anna Florek // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 10-12
  69. Współpraca gimnazjalistów w grupach zadaniowych / Jarosław Bąbka // Edukacja. – 2011, nr 1, s. 84-92
  70. Wysokie progi / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 16, s. 12
  71. Zadania dyrektorów i nauczycieli publicznych przedszkoli i gimnazjów w okresie przejściowym wdrażania zmian w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 85-88
  72. Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1995-2011 na temat: specjalne potrzeby edukacyjne / Anna Bakierzyńska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 77-79
  73. Zmiany w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Lidia Klaro-Celej // Oświata Mazowiecka. – 2011/2012, nr 5 (10), s. 18-20
  74. Zmiany w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a szkolna rzeczywistość / Anna Banach-Latoszek // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 8-12
  75. Zyski z integracji / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 5, s. 53-58

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót