KSIĄŻKI
- ABC pedagoga specjalnego : poradnik dla nauczycieli ze specjalnym przygotowaniem pedagogicznym pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi, dla studentów kierunków pedagogicznych oraz dla osób zainteresowanych kształceniem integracyjnym / Aleksandra Tomkiewicz-Bętkowska, Alicja Krztoń. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
- Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
- Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w systemie edukacji / pod red. Marzeny Buchnat, Beaty Tylewskiej-Nowak. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2012
- Edukacja integracyjna i włączająca w doświadczeniach pedagogów i nauczycieli / pod red. Zdzisławy Janiszewskiej-Nieścioruk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2012
- Edukacja w integracji : bo wszystko zaczęło się 10 lat temu… : praca zbiorowa / pod red. Mariusza Dobijańskiego. – Siedlce : stowarzyszenie tutajteraz : Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny, 2012
- Integracja edukacyjna : oczekiwania i rzeczywistość / pod red. Marzeny Klaczak. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2010
- Integracyjne kształcenie niepełnosprawnych : sens i granice zmiany edukacyjnej / Grzegorz Szumski. – Wyd. 1, dodr. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : Wydawnictwo APS, 2009
- Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2014
- Między znakami – między słowami / pod red. Aliny Maciejewskiej. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2011
- Młodzież głucha i słabosłysząca w rodzinie i otaczającym świecie : dla terapeutów, nauczycieli, wychowawców i rodziców / pod red. Joanny Kobosko. – Warszawa : Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci i Młodzieży z Wadą Słuchu „Usłyszeć Świat”, 2009
- Moje „ja” i szkoła integracyjna : zjawiska ukrytego programu w nauczaniu uczniów niepełnosprawnych / Andrzej Lis-Kujawski. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
- Nauczyciel języków obcych i jego niepełnosprawni uczniowie (z zaburzeniami i dysfunkcjami) / Elżbieta Zawadzka-Bartnik. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
- Nierówność szans edukacyjnych – przyczyny, skutki, koncepcje zmian : praca zbiorowa / pod red. Wiktora Żłobickiego i Beaty Maj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
- Osoby z niepełnosprawnością intelektualną : podręcznik dla celów wychowawczych i edukacyjnych / Otto Speck ; przekład Grażyna Grzywna-Tunk. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
- Poznaję i akceptuję siebie i innych : scenariusze zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym / Beata Rola, Beata Dubińska, Radosław Piotrowicz. – Katowice : Wydawnictwo Credo, 2013
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
- Program psychoedukacyjny dla dzieci 7-10 letnich doskonalący sprawność językową / Alicja Iwanowska, Cecylia Januszek, Mariola Kwiatkowska-Łozińska. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
- Program psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju : ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 7. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
- Przewodnik po edukacji włączającej : rozwój kształcenia i uczestnictwa w życiu szkoły / Tony Booth i Mel Ainscow ; red. i przygotowanie dla CSIE Mark Vaughan. – Warszawa : Olimpiady Specjalne Polska, 2012
- Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole / Aneta Jegier, Magdalena Kosowska. – Warszawa : Difin, 2011
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 10 (3) 2010 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2010
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 11 (4) 2011 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2011
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 12 (5) 2012 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2012
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 13 (6) 2013 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2013
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 14 (7) 2014 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego, 2013
- Student niepełnosprawny : szkice i rozprawy. Z. 9 (2) 2009 / red. nauk. Tamara Zacharuk. – Siedlce : Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, 2009
- Sytuacje trudne w opinii nauczycieli klas integracyjnych / Zenon Gajdzica. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls” ; Katowice : Uniwersytet Śląski, 2011
- Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej : budowanie systemu wsparcia i pomocy / pod red. Anny Grabowskiej i Małgorzaty Gębickiej-Zdanewicz. – Warszawa : Fundacja „Promyk Słońca” ; Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2010
- Uczeń o specjalnych potrzebach w przestrzeni współczesnego systemu edukacji / red. nauk. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2010
- Uczeń z niepełnosprawnością w szkole ogólnodostępnej / red. nauk. Zenon Gajdzica. – Sosnowiec : Oficyna Wydawnicza „Humanitas”. Wyższa Szkoła Humanitas, 2011
- Uczeń z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej : podstawy metodyki nauczania języków obcych / Ewa Domagała-Zysk, Katarzyna Karpińska-Szaj. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
- Uwarunkowania akceptacji uczniów w klasie integracyjnej / Danuta Baraniewicz. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2009
- Uwarunkowania związane z przenoszeniem uczniów niepełnosprawnych ze szkół integracyjnych do specjalnych / Barbara Grzyb. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
- Wokół edukacji włączającej : efekty kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych / Grzegorz Szumski ; współpr. Anna Firkowska-Mankiewicz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2010
- Wychowanie w edukacji specjalnej osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną / red. nauk. Katarzyna Ćwirynkało. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2011
- Zabawy i ćwiczenia na cały rok : propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Anna Franczyk, Katarzyna Krajewska. – Wyd. 5. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2009
- Zmiany stosunków między dziećmi pełnosprawnymi i dziećmi z niepełnosprawnością w klasach integracyjnych / Jolanta Lipińska-Lokś. – Zielona Góra : Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, 2011
ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK
- Czy szkoły ogólnodostępne rzeczywiście są alternatywą dla kształcenia segregacyjnego? Z opinii nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych / Renata Machalska // W: Edukacja alternatywna w XXI wieku / red. nauk. Zbyszko Melosik i Bogusław Śliwerski. – Poznań : Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010. – S. 495-509
- Integracja uczniów niepełnosprawnych z uczniami pełnosprawnymi / Stanisław Kowalik // W: Psychologia ucznia i nauczyciela : podręcznik akademicki / red. nauk. Stanisław Kowalik. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. – S. 274-302
- Od aprobaty po patologię, czyli o opiniach nauczycieli na temat roli instytucji szkoły w procesie integracyjnego kształcenia uczniów niepełnosprawnych / Zenon Gajdzica // W: Aktualne przejawy patologii i dewiacji społecznej : wybrane konteksty / red. nauk. Marek Walancik. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne Akapit, 2009. – S. 45-54
- Praca z uczniem z ADHD w szkołach rosyjskich / Olga Kochurowa // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 29-36
- Uczeń niepełnosprawny w szkole integracyjnej. Postawy uczniów pełnosprawnych wobec ich niepełnosprawnych rówieśników / Agnieszka Bobaj // W: Wielowymiarowość przestrzeni życia współczesnego dziecka / pod red. Jadwigi Izdebskiej i Joanny Szymanowskiej. – Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2009. – S. 217-229
- Uczeń niewidomy w szkole masowej – wyzwania integracji / Hanna Pasterny // W: Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012. – S. 116-122
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- „Wszystkie dzieci mają prawo do nauki” : wywiad z prof. dr hab. Tamarą Zacharuk – Prorektorem do spraw Organizacji i Rozwoju Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 16-17
- Afazja znana i nieznana / Sławomira Załęska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 41-49
- Akceptacja uczniów niepełnosprawnych w klasie integracyjnej / Paulina Mitońska // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 8-9
- Być bliżej dziecka czyli zmiany w podejściu do pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Katarzyna Leśniewska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 81-84
- Dlaczego edukacja włączająca nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem? Doświadczenia i plany edukacyjne wobec dzieci z zespołem Downa w relacjach matek / Katarzyna Ćwirynkało, Agnieszka Żyta // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 186-201
- Dzieci niepełnosprawne w klasie integracyjnej / Maria Ożóg-Radew // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3 (13), s. 11-15
- Dzieci niepełnosprawne w szkole włoskiej / Sabina Sawicka-Wilgusiak // Nowa Szkoła. – 2011, nr 8, s. 48-51
- Dziecko autystyczne : metody i formy pracy w szkole / Katarzyna Patyk // Nowa Szkoła. – 2009, nr 5, s. 45-53
- Dziecko chore i niepełnosprawne w szkole / Joanna Szymanowska // Edukacja. – 2009, nr 2, s. 38-49
- Dziecko niepełnosprawne fizycznie w szkole / Kinga Rusin // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 2 (30), s. 54-57
- Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych w szkole / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 4, s. 48-50
- Dziecko z autyzmem w grupie integracyjnej / Nina Zawidniak // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 30-36
- Dziecko z zespołem Downa wśród rówieśników i dorosłych / Dagmara Kaczmarska, Natalia Zamęcka // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 9, s. 58-60
- Edukacja dzieci o specjalnych potrzebach // Remedium. – 2009, nr 1, s. 4-5
- Edukacja dzieci z niepełnosprawnościami / Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. – 2015, nr 1, s. 13-14
- Edukacja włączająca – niedokończony projekt / Grzegorz Szumski // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 4, s. 127-139
- Edukacja włączająca – nowa perspektywa pedagogiczna : uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Tamara Zacharuk, Beata Bocian // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 5-7
- Edukacja włączająca – wyzwanie dla polskiej szkoły? / Violetta Pulwarska // Meritum. – 2009, nr 2, s. 2-4
- Edukacja włączająca / Mariusz Grabowski // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 10-11
- Edukacja włączająca czy nauczanie specjalne? / Aneta Pukacz // Nauczyciel i Szkoła. – 2014, nr 1, s. 185-192
- Edukacja włączająca szansą dla wszystkich uczniów / Tamara Zacharuk // Meritum. – 2011, nr 1, s. 2-7
- Integracja czy dezintegracja czyli na czym polega tworzenie klas integracyjnych / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2014, nr 40, s. 21-23
- Integracja dzieci niepełnosprawnych ruchowo ze zdrowymi rówieśnikami – wartościowe partnerstwo / Sabina Lorek // Nauczyciel i Szkoła. – 2009, nr 3/4, wkł. nr 2, s. 35-41
- Integracja szkolna a kształtowanie tożsamości kulturowej dzieci i młodzieży niesłyszącej / Mariusz Sak // Kwartalnik Edukacyjny. – 2011, nr 4, s. 35-43
- Integracja wielowymiarowa uczniów z niepełnosprawnością / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 3, s. 27-34
- Integracja włączająca : doświadczenia nauczycielki przedszkola / Barbara Liszkiewicz-Feluś // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 7/8, s. 18-19
- Integracja zaczyna się w sercu człowieka / Lidia Parda, Bogumiła Przytuła // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 22-24
- Jak dobrze nauczać dziecko niepełnosprawne? / Małgorzata Łoskot // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 4, s. 2-5
- Jak pracować z uczniem niepełnosprawnym w szkole masowej? / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2011, nr 27, s. 16-19
- Kategorie sukcesów w opiniach nauczycieli klas integracyjnych jako przyczynek do poszukiwania koncepcji edukacji integracyjnej / Zenon Gajdzica – Kraków : Katowice : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013
- Klasa integracyjna – problem czy dobrodziejstwo / Ewa Woźniak // Oświata Mazowiecka. – 2010, nr 3 (4), s. 24-25
- Klasy integrujące – dobrym rozwiązaniem / Elżbieta Bocheńska, Elżbieta Zborowska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 58-63
- Klasy terapeutyczne – obserwacje i uwagi praktyka / Ewa Gürtler-Wójcik // Meritum. – 2011, nr 1, s. 53-57
- Kształcenie integracyjne – korzyści i bariery / Anna Zamkowska // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 5-10
- Kształcenie uczniów niepełnosprawnych w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 54, s. 50-53
- Kwasy (nie tylko) karboksylowe w integracji / Jadwiga Radwańska // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 3, s. 11-13
- Metody aktywizujące w nauczaniu zintegrowanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie / Monika Gęga // Nowa Szkoła. – 2013, nr 4, s. 31-33
- Narzędzia TOC w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi / Agnieszka Dłużniewska // Meritum. – 2009, nr 2, s. 44-47
- Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym i znacznym – doświadczenia praktyczne w szkole ogólnodostępnej / Joanna Szadkowska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3, (13), s. 18-21
- Niewidoczne bariery : ze studiów nad społecznym dystansem wobec osób niepełnosprawnych / Hanna Żuraw // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 3, s. 167-185
- Normalizacja, integracja i inkluzja społeczna w życiu osób niepełnosprawnych : możliwości i ograniczenia. Cz. 1, Edukacja / Marta Doroba // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 5-19
- O integracji – czyli miłość odmieniana przez przypadki / Magdalena Teresa Reczulska // Życie Szkoły. – 2010, nr 10, s. 22-29
- O nauczaniu integracyjnym / oprac. Małgorzata Kummant // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 15-16
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 3 (13), s. 9-10
- Podręczniki specjalne / Helena Siwek // Matematyka. – 2012, nr 6, s. 12-23
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna / Violetta Pulwarska // Oświata Mazowiecka. – 2010, nr 3 (4), s. 21-22
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole masowej / Mirosława Suchocka // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 2, s. 39-44
- Prawa edukacyjne ucznia autystycznego / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 63, s. 49-52
- Przyjacielskie relacje: uczeń – niepełnosprawny kolega / Iwona Witulska // Nowa Szkoła. – 2015, nr 3, s. 39-45
- Psychospołeczne funkcjonowanie młodzieży niewidzącej w szkołach ogólnodostępnych / Milena Nazarczuk // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2012, nr 2, s. 43-47
- Realizacja potrzeby kontaktu dziecka niepełnosprawnego z dzieckiem zdrowym w warunkach szkoły integracyjnej / Elżbieta Wiśniewska // Chowanna. – 2009, T. 1, s. 155-167
- Rozważania o integracji / Wanda Agnieszka Jabłońska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 8-11
- Rzeczywistość szkolna dziecka z głęboko uszkodzonym słuchem w integracji / Małgorzata Gulip // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 47-51
- Segregacja w integracji edukacyjnej / Agnieszka Sakowicz-Boboryko // Edukacja. – 2009, nr 3, s. 109-114
- Społeczna integracja uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Katarzyna Łupińska, Agnieszka Soroczyńska // Oświata Mazowiecka. – 2012, nr 4(14), s. 18-21
- Stres uczniów klas integracyjnych: (raport z badania) / Renata Sikora // Nowa Szkoła. – 2010, nr 7, s. 45-48
- Sukces i zmiana służąca jego intensyfikacji w opiniach nauczycieli klas integracyjnych / Zenon Gajdzica // Ruch Pedagogiczny. – 2014, nr 3, s. 61-70
- System kształcenia specjalnego w Polsce – segregacyjność uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Elżbieta Gozdowska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 5, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 4-6, 8-14
- System wartości młodzieży szkół integracyjnych / Justyna Fiedorczuk, Irena Fiedorczuk // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 17-25
- Szkoły sobie bliskie / Ewa Kaleta // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 5, s. 59-64
- Uczą się być razem / Joanna Dembińska // Integracja. – 2009, nr 2, s. 28-31
- Uczeń niepełnosprawny w klasie integracyjnej / Anna Rojek // Wychowawca. – 2015, nr 3, s. 16-17
- Uczeń z wadą słuchu / Aleksandra Kubala // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2013, nr 4 (32), s. 58–60
- Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – integracja edukacyjna procesem złożonym i trudnym / Joanna Głodkowska // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 5-16
- Uwarunkowania integracji społecznej uczniów niewidomych w grupie rówieśniczej / Zdzisław Kazanowski // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 1, s. 20-33
- Wczesna interwencja i i wspomaganie rozwoju dziecka – perspektywa edukacyjna / Aneta Lew-Koralewicz // Kwartalnik Edukacyjny. – 2013, nr 1, s. 22-35
- Wideotrening komunikacji : praca z uczniem wymagającym kształcenia specjalnego / Małgorzata Perzanowska // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 26-27
- Wsparcie dla dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w adaptacji przedszkolnej / Anna Florek // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 10-12
- Współpraca gimnazjalistów w grupach zadaniowych / Jarosław Bąbka // Edukacja. – 2011, nr 1, s. 84-92
- Wysokie progi / Halina Drachal // Głos Nauczycielski. – 2009, nr 16, s. 12
- Zadania dyrektorów i nauczycieli publicznych przedszkoli i gimnazjów w okresie przejściowym wdrażania zmian w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej / Małgorzata Jas, Małgorzata Jarosińska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 85-88
- Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1995-2011 na temat: specjalne potrzeby edukacyjne / Anna Bakierzyńska // Meritum. – 2011, nr 1, s. 77-79
- Zmiany w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Lidia Klaro-Celej // Oświata Mazowiecka. – 2011/2012, nr 5 (10), s. 18-20
- Zmiany w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi a szkolna rzeczywistość / Anna Banach-Latoszek // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 2 (7), s. 8-12
- Zyski z integracji / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 5, s. 53-58
Oprac. Anna Stefaniak