Integracja percepcyjno-motoryczna – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2004-2017

KSIĄŻKI

  1. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  2. 28 zabaw muzycznych : piosenki i scenariusze zajęć wspomagające naukę języka angielskiego oraz rozwój koordynacji ruchowo-słuchowej / Barbara Sher. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  3. Aktywacja sensoryczna : holistyczna koncepcja wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiącym na demencję / Lore Wehner, Ylva Schwinghammer. – Gdańsk : Harmonia Uniwersalis, 2017
  4. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  5. Bawię się i uczę : edukacja przez ruch i drama w kształceniu wczesnoszkolnym / Dorota Dziamska, Maria Gudro. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2010
  6. Dogoterapia we wspomaganiu nauki i usprawnianiu techniki czytania / Beata Kulisiewicz. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2014
  7. Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dzieci w młodszym wieku szkolnym / Daria Jodzis. – Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2013
  8. Dyspraksja : rozwojowe zaburzenie koordynacji / Amanda Kirby. – Wyd. 2. – Warszawa : Fundacja „Szkoła Niezwykła”, 2010
  9. Dzieci w świecie doznań : jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? / Lucy Jane Miller. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  10. Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej : zaburzenia rozwojowo-sensoryczne oraz edukacyjne występujące w ramach autyzmu, ADHD, trudności szkolnych oraz zaburzeń dwubiegunowych / Polly Godwin Emmons. – Warszawa : Wydawnictwo K.E. Liber, 2007
  11. Dzieciaki naśladują zwierzaki : zestaw kart do wykorzystania w terapii integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  12. Dziecięce odkrywanie tekstu literackiego : kinestetyczne interpretacje liryki / Katarzyna Krasoń. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2005
  13. Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres . – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2015
  14. Dziecko o specjalnych potrzebach w kręgu interdyscyplinarnej terapii / pod red. Doroty Kohut ; Ośrodek Edukacyjno-Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Ustroniu. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2015
  15. Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, cop. 2012
  16. Edukacja przez ruch : fale, spirale, jodełki, zygzaki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2007
  17. Edukacja przez ruch : kropki, kreski, owale, wiązki / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2006
  18. Edukacja przez ruch : zabawy z linią / Dorota Dziamska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, cop. 2009
  19. Elementy integracji sensorycznej / Marta Szybkowska. – Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017
  20. Grafomozaiki : twórcze zabawy grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne / Katarzyna Chrąściel, Elżbieta Muzyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  21. Gry i zabawy we wczesnej interwencji : ćwiczenia dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i przetwarzania sensorycznego / Barbara Sher. – Gdańsk : Harmonia Universalis , 2014
  22. Integracja sensoryczna : odpowiedzi na pytania zadawane przez nauczycieli : formularze, listy kontrolne i praktyczne narzędzia dla nauczycieli i rodziców / Jane Koomar . – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  23. Integracja sensoryczna : skuteczne strategie w terapii dzieci i nastolatków / Lindsey Biel . – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2015
  24. Integracja sensoryczna na co dzień / Maria Borkowska, Kinga Wagh. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2014
  25. Integracja sensoryczna przez cały rok / Magdalena Charbicka. – Warszawa : Difin, 2017
  26. Integracja sensoryczna w dialogu : naucz się rozumieć swoje dziecko i pomóż mu w odzyskiwaniu równowagi / Ulla Kiesling. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  27. Integracja sensoryczna w dialogu z psychomotoryką : teoria i praktyka wspomagania rozwoju poprzez ruch / Jolanta Majewska. – Toruń : Akapit Wydawnictwo Edukacyjne, 2016
  28. Koordynacja wzrokowo-ruchowa : ćwiczenia i karty do samodzielnej pracy w domu / Marzena Krysztof-Zarzycka. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, [cop. 2013?]
  29. Koordynacja wzrokowo-ruchowa : ćwiczenia i karty pracy do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych / Marzena Krysztof-Zarzycka. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2013
  30. Kręć się, biegaj, baw się z nami : zestaw kart do terapii integracji sensorycznej / Marta Baj-Lieder, Agnieszka Borowska-Kociemba. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  31. Kropka w kropkę : ćwiczenia grafomotoryczne doskonalące funkcje percepcyjno-motoryczne / Katarzyna Chrąściel. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  32. Kynoterapia w integracji odruchów : metody i techniki neurokinezjologiczne w pracy z deficytami rozwoju psychoruchowego / Hanna Wojciechowska, Svetlana Kimovna Masgutova. – Bydgoszcz : Fundacja Kynoterapeutyczna „Właśnie Tak!”, 2006
  33. Mądrze się bawię, dobrze się uczę : przygotowanie dzieci niepełnosprawnych ruchowo do szkoły / Aneta Jegier. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007
  34. Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii pedagogicznej / Marta Bogdanowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  35. Metoda integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  36. Nie-zgrane dziecko : zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie / Carol Stock Kranowitz . – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  37. Nie-zgrane dziecko dorasta : postępowanie z młodzieżą i osobami dorosłymi z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017
  38. Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw : zajęcia dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego / Carol Stock Kranowitz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  39. Pamięć sensoryczna czyli Myśleć ciałem : doskonalenie zasobów pamięci zmysłowej / Małgorzata Modrak. – Warszawa : Difin, 2016
  40. Podejmij wyzwanie : materiały do określenia trudności w sferze przetwarzania sensorycznego bodźców dla dzieci, rodziców, terapeutów i nauczycieli / Aleksandra Światowska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  41. Pokonać dyspraksję : prosty program ćwiczeń poprawiających umiejętności ruchowe w domu i w szkole / Geoff Platt. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  42. Pomóż mi być : komunikacja i stymulacja zmysłowa osób ze znaczną i głęboką niepełnosprawnością umysłową / Lucyna Miosga. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  43. Problemy wychowawcze w przedszkolu : dziecko uzdolnione, zaburzenia SI, dziecko niecierpliwe, nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne / red. Grażyna Szeplewicz. – Warszawa : RAABE, cop. 2012
  44. Przewodnik Danceland : zabawy z piosenkami i ćwiczenia usprawniające zdolności sensoryczne / Kristen Fitz Taylor, Cheryl McDonald. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2016
  45. Rozpoczynanie terapii integracji sensorycznej / Bonnie Arnwine. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  46. Rozwój mowy dziecka w świetle integracji sensomotorycznej / Swietłana Masgutowa, Anna Regner . – Wrocław : Wydawnictwo Continuo, 2009
  47. Sensorycznie wszystko gra! : piosenki z zabawami rozwijającymi integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  48. Sensoryczny, piękny świat : zabawy z wierszykami rozwijające integrację sensoryczną / Małgorzata Barańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  49. Stymulacja rozwoju dzieci z trudnościami w uczeniu się – nowe tendencje / Celestyna Grzywniak. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe UP, 2012
  50. Terapia integracji sensorycznej. Z. 1, Ćwiczenia usprawniające bazowe układy zmysłowe i korygujące zaburzenia planowania motorycznego / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 4. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2014
  51. Terapia integracji sensorycznej. Z. 2, Strategie terapeutyczne i ćwiczenia stymulujące układy: słuchowy, wzrokowy, węchu i smaku oraz terapia światłem i kolorami / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. 2. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2013
  52. Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną / Ellen Yack. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014
  53. Uczenie się przez zmysły / Violet F. Maas. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  54. Uczę się poprzez ruch : program terapii dla dzieci autystycznych i z niepełnosprawnością sprzężoną / Maria Kuleczka-Raszewska, Dorota Markowska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2012
  55. Wczesna interwencja terapeutyczna : stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6. roku życia / Jagoda Cieszyńska, Marta Korendo. – Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne, 2015
  56. Witaj, piesku! : dogoterapia we wspomaganiu rozwoju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Beata Kulisiewicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007
  57. Wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym : program rewalidacji indywidualnej / Mirosław Zalewski. – Toruń : Wydawnictwo Edukacyjne „Akapit”, 2011
  58. Wzrok i słuch – zmysły wiodące w uczeniu się w aspekcie integracji sensorycznej / Bożenna Odowska-Szlachcic, Beata Mierzejewska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2013
  59. Zabawy sensoryczne / Elżbieta Lekan. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2016
  60. Zabawy z ryżem : edukacyjne zabawy rozwijające kreatywność i integrację sensoryczną / Aleksandra Świstak, Mateusz Świstak. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2015
  61. Zaburzenia Sensorycznej Integracji u dziecka z zespołem Aspergera / Grzegorz Borkowski. – Warszawa : Warszawska Firma Wydawnicza, 2013
  62. Zrozumieć sygnały sensoryczne dziecka / Angie Voss. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Biegać, skakać, latać, pływać… czyli Jak usprawniać rozwój motoryczny dziecka / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2013, nr 16, s. 48-53
  2. Czy dziecko z tego wyrośnie… / Bożena Połeć // Życie Szkoły. – 2006, nr 9, s. 24-28
  3. Ćwiczenia integrujące odruchy pierwotne / Paweł Ferdynus // Wychowawca. – 2016, nr 9, s. 16-17
  4. Dieta sensoryczna przedszkolaka / Wojciech Kozłowski // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 2, s. 41-44
  5. Dysleksja a ruch / Kinga Bulińska // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2005, nr 8/9,dod. „Biblioteczka Monograficzna”, s. (14)-(15)
  6. Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla rodziców / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 3, s. 36-40
  7. Edukacja przez ruch : kolczatek / Ewa Walczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2012, nr 10, s. 40-41
  8. Edukacja przez ruch / Małgorzata Powałek // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 3, s. 40-41
  9. Edukacja przez ruch : w lodowej krainie / Ewa Walczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 1, s. 40
  10. Gdy dobrze popatrzę… wszystko zobaczę! / Elżbieta Korczewska, Joanna Kozubek // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 3, s. 7-13
  11. Gdy zmysły nie współgrają : zaburzenia sensoryczne u dzieci przedszkolnych / Joanna Froczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 8, s. 52-54
  12. Integracja sensoryczna / Marta Wiśniewska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 10, s. 18-20
  13. Integracja sensoryczna jako forma pracy terapeutycznej / Joanna Cedro // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 6, s. 46-49
  14. Integracja sensoryczna w reedukacji posturalnej / Jacek Wilczyński // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2005, nr 3, s. 8-12
  15. Jak doskonalić percepcję wzrokową na starcie szkolnym? / Katarzyna Nadrowska // Życie Szkoły. – 2011, nr 11, s. 56-64
  16. Jak pomóc dziecku z zaburzoną integracją sensoryczną? / Beata Rechnio-Kołodziej // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 21-23
  17. Jak wspierać sprawność manualną na starcie szkolnym? / Katarzyna Nadrowska // Życie Szkoły. – 2011, nr 9, s. 54-62
  18. Jak wykorzystać naturalne potrzeby dziecka do rozwijania integracji sensorycznej / Iwona Brylińska // Bliżej Przedszkola. – 2016, nr 10, s. 18-20
  19. Jedzie pociąg z daleka… : scenariusz zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu z sześciolatkami / Magdalena Hryniewicz, Iwona Węgleńska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 7/8, s. 118-119
  20. Metody komunikacji dla dziecka ze sprzężoną niepełnosprawnością sensoryczną / Marzenna Zaorska // Forum Logopedy. – 2017, nr 17, s. 9-12
  21. Metody pracy z dziećmi chorymi na PZA / Beata Skwarczek // Remedium. – 2014, nr 6, s. 10-11
  22. Możliwości terapii zaburzeń komunikacji u dzieci z niepełnosprawnością za pomocą metody integracji sensorycznej / Anna Parakiewicz // Forum Logopedy. – 2017, nr 19 (maj/czerwiec), s. 52-57
  23. Nuda nie ma szans! : gry i zabawy wspierające postrzeganie zmysłowe u dzieci w wieku przedszkolnym / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 11, s. 29-31
  24. O dziecku, które nie toleruje ruchu… / Justyna Kępka // Oświata Mazowiecka. – 2014, nr 2 (20), s. 13-14
  25. Ofiary niezdarnego mózgu / Katarzyna Wanat-Żołądek // Charaktery. – 2008, nr 8, s. 64-68
  26. Percepcja słuchowa i trening pamięci / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 5, s. 66-69
  27. Postawa ciała a koordynacja wzrokowo-ruchowa mierzona testem Piórkowskiego u dziewcząt i chłopców w wieku 13-16 lat / Jacek Wilczyński // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2005, nr 10, s. 11-19
  28. Przykładowe zajęcia wykorzystujące elementy metody integracji sensorycznej / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12, s. 24
  29. Rozwój motoryczny – symptomy możliwych zaburzeń w przyszłej nauce czytania i pisania / Zuzanna Zbróg // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s. 93-103
  30. Rozwój oraz kształtowanie koordynacji ruchowej dzieci i młodzieży / Adam Królak, Piotr Raciborski Adam Królak // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2006, nr 3, dod. „Biblioteczka Monograficzna”, s. 2-8
  31. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku 3,5-7 lat ze środowisk dwujęzycznych : scenariusz 2: Wspieranie funkcji wzrokowo-ruchowo-słuchowych u dzieci z deficytami parcjalnymi / Alicja Pałac-Nożewska // Forum Logopedy. – 2015, nr 8, s. 30-31
  32. Spójna wizja rzeczywistości – zaburzenia integracji sensorycznej / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 12, s. 42-47
  33. Stokrotki i sasanki w ogródku panny Anki / Małgorzata Barańska, Ewa Jakacka // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 4, s. 44-46
  34. Stymulacja kompetencji wizualnych / Agnieszka Ogonowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 6, s. 18-22
  35. Sztuka origami w przedszkolu / Dorota Dziamska, Janina Krystyna Tiereszko // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 11, s. 10-14
  36. Świat jednej sali / Beata Kołakowska // Charaktery. – 2013, nr 6, s. 52-56
  37. Terapia integracji sensorycznej uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Ewa Puszczałowska-Lizis // Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne. – 2012, nr 11, s. 16-20
  38. Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej. Cz. 2 / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 4, s. 30-31
  39. Trening koordynacji wzrokowo-ruchowej Cz. 1 / Beata Bielska // Bliżej Przedszkola. – 2015, nr 3, s. 54-57
  40. Uczeń z uszkodzonym wzrokiem w szkole ogólnodostępnej / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 88 (kwiecień), s. 45-48
  41. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej : wskazówki dla nauczyciela / Izabela Krasiejko // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 2, s. 28-34
  42. Uczeń z zaburzeniami integracji sensorycznej w polskiej szkole / Marta Wiśniewska // Dyrektor Szkoły. – 2012, nr 9, s. 48-50
  43. Ulotka dla rodziców : kiedy warto skonsultować się ze specjalistą w dziedzinie integracji sensorycznej // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 8, s. 35
  44. Wczesna diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej kluczem do sukcesu / Bożena Odowska Szlachcic // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 90, s. 8-11
  45. Wczesna diagnoza zaburzeń SI – o istocie oddziaływań na zmysły dziecka : rozmowa z Bożeną Odowską Szlachcic – oligofrenopedagogiem, tyflopedagogiem, logopedą i terapeutką SI / Bożena Odowska Szlachcic // Monitor Dyrektora Przedszkola. – 2017, nr 79, s. 10-14
  46. Wielka wyprawa / Urszula Nadolna // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 8, s. 57-58
  47. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Agnieszka Kozdroń // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 12, s. 24-26
  48. Wspomaganie rozwoju psychomotorycznego trzy- i czterolatków / Marta Bogdanowicz, Dorota Kalka, Marta Łockiewicz // Wychowanie w Przedszkolu. – 2006, nr 8, s. 14-19
  49. Wyniki programu „Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych opartych na rozwoju sensomotorycznym”. Cz. 2 / Klaudia Piotrowska-Madej, Agnieszka Żychowicz // Szkoła Specjalna. – 2014, nr 2, s. 122-134
  50. Zabawy i ćwiczenia metodą stymulacji polisensorycznej / Joanna Cedro [at.el.]// Wychowanie w Przedszkolu. – 2014, nr 9, s. 50-51
  51. Zabawy ze sznurkiem / Marta Ratajczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 38
  52. Zaburzenia integracji sensorycznej a trudności w nauce / Małgorzata Stańczyk // Życie Szkoły. – 2014, nr 3, s. 10-13
  53. Zaburzenia integracji sensorycznej (SI) – jak pracować z dzieckiem? / Ewa Jonakowska // Życie Szkoły. – 2012, nr 2, s. 28-30
  54. Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym / Agnieszka Kozdroń // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 11, s. 18-19
  55. Zaburzenia integracji sensorycznej u przedszkolaków / Małgorzata Stańczyk // Bliżej Przedszkola. – 2014, nr 2, s. 26-27
  56. Zaburzenia układu proprioceptywnego / Mariola Pytlińska // Remedium. – 2015, nr 12, s. 15
  57. Zmysłowa burza. Cz. 1 / Mariola Pytlińska // Remedium. – 2014, nr 12, s. 22-23
  58. Znaczenie dotyku w kontekście integracji sensorycznej ( szkic z antropologii filozoficznej i pedagogiki) / Eugeniusz Szymik, Jadwiga Sebesta // Nauczyciel i Szkoła. – 2011, nr 2, s. 121-134

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. Integracja czynności narządów zmysłów w rozwoju dziecka / Maria Borkowska // W: Dziecko z niepełnosprawnością ruchową : jak wspomagać rozwój psychoruchowy / red. nauk. Maria Borkowska. – Warszawa : Wydawnictwo Lekarskie PZWL, 2015. – S. 153-161
  2. Jedność ciała i psychiki, czyli O powstawaniu nurtu zwanego psychomotoryką i stosowanych metodach / Celestyna Grzywniak // W: Dydaktyka specjalna : wybrane zagadnienia / red. nauk. Janina Wyczesany. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2014. – S. 151-172
  3. Metoda Integracji Sensorycznej w diagnozie i terapii dzieci z autyzmem / Małgorzata Sekułowicz // W: Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem : teoria, metodyka, przykłady / red. nauk. Jacek J. Błeszyński. – Kraków : Impuls, 2004. – S. 31-38
  4. Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka / Małgorzata Karga // W: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka / pod red. nauk. Beaty Cytowskiej i Barbary Winczury. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. – S. 221-237
  5. Praca z dzieckiem z dysfunkcją wzroku / Maja Sitarczyk // W: Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006. – S. 82-113
  6. Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / Monika Romaniec // W: Terapia logopedyczna / red. nauk. Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2014. – S. 156-170
  7. Terapia integracji sensorycznej (SI) w praktyce / Tisa Kręzel // W: Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2010. – S. 411-417
  8. Wpływ zaburzeń integracji sensorycznej na rozwój i osiągnięcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Izabela Bieńkowska // W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011. – S. 217-224
  9. Wykorzystanie metody Integracji Sensorycznej jako stymulatora potencjału twórczego u dzieci z autystycznego spektrum zaburzeń / Piotr Sipiorski // W: Stymulowanie potencjału twórczego osób z różnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Elżbiety Lubińskiej-Kościółek i Katarzyny Pluteckiej. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011. – S. 225-239
  10. Zaburzenia praksji a nieprawidłowa artykulacja głosek przedniojęzykowo-zębowych i przedniojęzykowo-dziąsłowych / Weronika Iwanek // W: Interwencja logopedyczna : zagadnienia ogólne i praktyka / pod red. Józefa Porayskiego-Pomsty i Marii Przybysz-Piwko. – Warszawa : Dom Wydawniczy Elipsa, 2012. – S. 169-188

Oprac. Jolanta Stempień

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót