Dyscyplina szkolna – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2008-2020

KSIĄŻKI

  1. Dyscyplina w klasie : poradnik pedagogiczny / Kazimierz Słupek. – Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2010
  2. Edukacja jutra : zróżnicowane obszary rozwoju edukacji instytucjonalnej / red. Aleksandra Kamińska-Małek, Piotr Oleśniewicz. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Sztuki Wojennej, 2020
  3. Grzeczne dziecko : jak ustalać zdrowe granice i wspierać samodzielność / Thomas B. Brazelton, Joshua D. Sparrow. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2014
  4. Kiedy pozwolić, kiedy zabronić w klasie / Robert J Mac Kenzie. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
  5. Nauczyciel w ponowoczesnym świecie : od założeń teoretycznych do rozwoju kompetencji / red. Jacek Łukasz Pyżalski. – Łódź : theQ studio, 2015
  6. Nauczyciele a dyscyplina w klasie szkolnej : przekonania, strategie, kierunki zmian / Ewa Lemańska-Lewandowska. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2013
  7. Od walenia po łapach do zmarszczenie brwi czyli o środkach dyscyplinujących w szkole / Lucyna Bojarska. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2009
  8. Opresyjne zachowania uczniów wobec nauczycieli / Małgorzata Mikołajczak-Woźniak. – Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2016
  9. Pozytywna dyscyplina w klasie : jak rozwijać wzajemny szacunek, współpracę i odpowiedzialność w szkole / Jane Nelsen, Lynn Lott, H. Stephen Glenn. – Milanówek : Pozytywna Dyscyplina, 2019
  10. Sposoby na trudne zachowania uczniów : utrzymanie dyscypliny w klasie, kultura osobista uczniów, zawieranie kontraktów szkolnych / Bogdan Jankowski [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2012
  11. Szkoło, jaka jesteś? : problemy nauczycieli i uczniów we współczesnej szkole / red. Małgorzata Banasiak, Agata Wołowska. – Warszawa : Difin, 2015
  12. Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2019
  13. Zdrowe kierowanie klasą : motywacja, komunikacja, dyscyplina / Raymond M. Nakamura. – Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2011

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Czujne oko w klasie / Sławomir Trusz // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 3, s. 73-79
  2. D jak dyscyplina : uczenie granic / Ewa Sokołowska // Głos Nauczycielski. – 2008, nr 1, s. 13
  3. Do kąta / Anna Biernacka // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 57, s. 45-47
  4. Dodatkowy stres decyzyjny nauczyciela: dyscyplinować czy uczyć zasad małego człowieka-ucznia? / Maria Katarzyna Grzegorzewska // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2018/2019, nr 2, s. 75-77
  5. Dyscyplina to nie przymus, dyscyplina to skuteczna organizacja / Kamila Olga Stępień-Rejszel // Wychowanie w Przedszkolu. – 2019, nr 10, s. 44-46, 48
  6. Dyscyplina w grupie przedszkolnej Anna Jankowska // Bliżej Przedszkola. – 2020, nr 1, s. 18-20
  7. Dyscyplina w klasie – jak ją utrzymać? / Paulina Szachniuk // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 10, s. 51-53
  8. Dyscyplina w szkole : (zestawienie bibliograficzne za lata 1976-2008) / Anna Stefaniak // Nowa Szkoła. – 2009, nr 3, s. 60-61
  9. Dyscyplinowanie trudnej klasy / Inocenty Marek // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 9, s. 43-49
  10. Dyscypliny trzeba uczyć / Jakub Kołodziejczyk // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 4, s. 49-59
  11. Good Behavior Game w realiach polskiej szkoły / Katarzyna Okulicz-Kozaryn, Katarzyna Kocoń // Serwis Informacyjny. Uzależnienia. – 2020, nr 4, s. 6-12
  12. Indywidualny plan dyscypliny i kierowania klasą – wymóg czy konieczność we współczesnej edukacji wczesnoszkolnej? / Tatiana Grabowska // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 4/5, dod. Wkładka Metodyczna, s. IV- VIII
  13. Jak wprowadzać dyscyplinę w szkole? / Janusz Goraj // Wychowawca. – 2013, nr 2, s. 28-29
  14. Jak zachować dyscyplinę w klasie? / Magdalena Krawczonek // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 1, s. 42-43
  15. Kierowanie klasą czyli „ład i harmonia w klasie” / Norbert Karaszewski // Remedium. – 2016, nr 1, s. 6-9
  16. Kierowanie klasą czyli „ład i harmonia w klasie”. Cz. 1 / Norbert Karaszewski // Remedium. – 2015, nr 12, s. 7-9
  17. Kodeks nauczyciela / Jarosław Kordziński // Dyrektor Szkoły. – 2008, nr 6, s. 12-13
  18. Kto i kiedy radzi sobie z dyscypliną w klasie / Jacek Łukasz Pyżalski // Psychologia w Szkole. – 2009, nr 3, s. 69-76
  19. Liczą się jasne zasady / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 15, s. 8
  20. Między swobodą a dyscypliną : pedagogiczny spacer po linie / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 10, s. 54-56
  21. Modne niekoniecznie znaczy dobre / Przemysław Bąbel // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 3, s. 83-87
  22. Nauczyciele i uczniowie : różne spojrzenia na dyscyplinę w szkole / Grzegorz Piotr Ćwiertniewicz // Kwartalnik Edukacyjny. – 2013, nr 1, s. 48-61
  23. Nie zawstydzaj / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 10, s. 9
  24. Niech pani coś z tym zrobi! / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 44/45, s. 16-17
  25. (Nie)ujawniane przekonania i „osobiste teorie edukacyjne” nauczycieli odnoszące się do dyscypliny i kierowania klasą szkolną / Ewa Lemańska-Lewandowska // Edukacja. – 2011, nr 2, s. 21-28
  26. O szkolnej dyscyplinie pozytywnie / Ewa Sokołowska // Psychologia w Szkole. – 2008, nr 1, s. 25-36
  27. Ostatnie dni szkoły / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 25, s. 8
  28. Pomiędzy motywacją a dyscypliną / Ewa Wodzicka-Dondziłło // Edukacja Wczesnoszkolna. – 2019/2020, nr 2, s. 57-65
  29. Porozmawiajmy o zasadach / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 6, s. 16
  30. Ręka Mistrza… / Lucyna Bojarska // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 11, s. 48, 50-52
  31. Robię, co mi się podoba : dyscyplina w klasie szkolnej / Radosław Mysior // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 24-27
  32. Stawianie granic uczniom : jak to zrobić umiejętnie? / Małgorzata Łoskot. – Głos Pedagogiczny. – 69, s. 4-7
  33. Tęsknota za dyscypliną / Jacek Pyżalski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 61-67
  34. Tęsknota za dyscypliną / Jacek Łukasz Pyżalski // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 105-111
  35. Trudne słowo: dyscyplina : problem, który był, jest i będzie / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2009, nr 4, s. 32-34
  36. Trzy ideologie oświatowe – trzy środowiska klasowe / Katarzyna Kamińska-Dolata // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2008, nr 4, s. 135-160
  37. Wspólna praca nad dyscypliną / Jakub Gutowski // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 2, s. 75-81
  38. Wyciszanie klasy w momencie rozpoczynania zajęć – propozycja działań i zabaw / Katarzyna Wizgacz // Języki Obce w Szkole. – 2009, nr 1, s. 112-114
  39. Za co uczeń będzie dziękował nauczycielowi? : o władzy w klasie szkolnej / Wojciech Rutkiewicz // Kwartalnik Pedagogiczny. – 2016, nr 4, s. 67-84

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót