Diagnoza pedagogiczna – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 1987-2011

KSIĄŻKI

  1. Autoewaluacja w procesie uczenia się i nauczania języków obcych : zastosowanie europejskiego portfolio językowego w kształceniu nauczycieli / Mariola Jaworska. – Wrocław : Oficyna Wydawnicza Atut – Wrocławskie Wydawnictwo Oświatowe, 2009
  2. Człowiek a środowisko życia : podstawy teoretyczno-metodologiczne diagnozy / Ewa Wysocka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2007
  3. Diagnostyka edukacyjna : podręcznik akademicki / Bolesław Niemierko. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  4. Diagnostyka pedagogiczna : wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne / Barbara Skałbania. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2011
  5. Diagnostyka pedagogiczna i profilaktyka w szkole i środowisku lokalnym / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Akademia Bydgoska im. Kazimierza Wielkiego, 2004
  6. Diagnostyka resocjalizacyjna : wybrane zagadnienia / pod red. Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
  7. Diagnostyka resocjalizacyjna : wybrane zagadnienia / pod red. Anny Wojnarskiej. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2011
  8. Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. – Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2005
  9. Diagnoza całościowa w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej : wybrane problemy i rozwiązania / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, cop. 2009
  10. Diagnoza dziecka rozpoczynającego naukę w klasie pierwszej / Iwona Rokicińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  11. Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę : (wersja po badaniach pilotażowych) / Ewa Tryzno. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2006
  12. Diagnoza edukacyjna dzieci 6-, 7-letnich rozpoczynających naukę : (wersja po badaniach pilotażowych) / Ewa Tryzno. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008
  13. Diagnoza gotowości szkolnej sześciolatka : zadania, karty pracy, komputerowy program do analizy wyników / Danuta Al-Khamisy [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, cop. 2007
  14. Diagnoza i rewalidacja indywidualna dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Marzeny Klaczak i Piotra Majewicza. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006
  15. Diagnoza i terapia psychopedagogiczna w edukacji dziecka : praca zbiorowa / pod red. Elżbiety Marek i Joanny Łuczak ; Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach. Filia w Piotrkowie Trybunalskim. – Piotrków Trybunalski : Naukowe Wydawnictwo Piotrkowskie przy Filii Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego Jana Kochanowskiego, 2010
  16. Diagnoza przedszkolna dziecka w ostatnim roku wychowania przedszkolnego : materiały dla dziecka / [Elżbieta Tokarska, Jolanta Kopała]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, cop. 2009
  17. Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku szkolnym. T. 1 / pod red. Zofii Dołęgi. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2010
  18. Diagnoza psychopedagogiczna : podstawowe problemy i rozwiązania / Ewa Jarosz, Ewa Wysocka. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak, 2006
  19. Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Ewa Wysocka. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008
  20. Diagnoza w resocjalizacji : obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym / Ewa Wysocka. – Wyd. 1, dodr. 1. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009
  21. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla nauczyciela / [aut. Ewa Czech]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009
  22. Diagnoza wstępna dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 : materiały dla ucznia / [Ewa Czech ; il. Wojciech Górski]. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacja Polska, 2009
  23. Doradca nauczyciela sześciolatków : materiały metodyczne dla nauczycieli opracowane w wyniku projektu „Badanie gotowości szkolnej sześciolatków” zrealizowanego w Centrum Metodycznym Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej / Anna Frydrychowicz. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, cop. 2006
  24. Elementy diagnostyki pedagogicznej / pod red. Ireny Lepalczyk i Jana Badury. – Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1987
  25. Integracja percepcyjno-motoryczna : teoria – diagnoza – terapia / Marta Bogdanowicz. – Wyd. 3. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2000
  26. Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej / Wacław Strykowski, Justyna Strykowska, Józef Pielachowski. – Wyd. 2. – Poznań : Wydawnictwo eMPi2, 2007
  27. Kwestionariusz diagnozy dziecka rozpoczynającego naukę w klasie 1 / Iwona Rokicińska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2007
  28. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara ; [rys. Agata Fuks]. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  29. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara ; [rys. Agata Fuks]. – Wyd. 2. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2006
  30. Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej / Joanna Tomczak, Renata Ziętara ; [rys. Agata Fuks]. – Wyd. 5 zm. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2009
  31. Ocena dojrzałości szkolnej : arkusz oceny dojrzałości, metody badań dojrzałości, pomoce do badań / Bożena Janiszewska. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2006
  32. Ocena dojrzałości szkolnej : arkusz oceny dojrzałości, metody badań dojrzałości, pomoce do badań / Bożena Janiszewska. – Wyd. 2. – Warszawa : Wydawnictwo „Seventh Sea”, 2008
  33. Ocenianie opisowe – diagnoza i motywacja / Magdalena Roszkowska-Przetacznik, Longina Wtorkiewicz. – Kraków : Superstudium Magdalena Przetacznik, 2000
  34. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Toruń : Adam Marszałek, [2003]
  35. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Wyd. 2 popr. – Toruń : Adam Marszałek, 1995
  36. Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu / Ewa Górniewicz. – Wyd. 3 popr. – Toruń : Adam Marszałek, 1998
  37. Poznanie ucznia szkoły specjalnej : wrażliwość edukacyjna dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim: diagnoza i interpretacja / Joanna Głodkowska. – Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1999
  38. Profilaktyka w grupach ryzyka. Cz. 1, Diagnoza / red. nauk. Maria Deptuła ; [aut. Maria Deptuła et al.] ; Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. – Warszawa : Wydawnictwo Edukacyjne PARPAMEDIA, 2009
  39. Uwierz w siebie : program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych / Renata Naprawa, Alicja Tanajewska, Krystyna Szczepańska. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2010
  40. Wczesna diagnoza i terapia dzieci z utrudnieniami w rozwoju : interdyscyplinarne problemy / pod red. Joanny Kruk-Lasockiej i Małgorzaty Sekułowicz. – Wrocław : Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej, 2004
  41. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 2. – Katowice : Uniwersytet Śląski, 2002
  42. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 4. – Katowice : Uniwersytet Śląski, 2004
  43. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 5. – Katowice : Uniwersytet Śląski, 2005
  44. Wybrane obszary diagnozowania pedagogicznego / Ewa Jarosz. – Wyd. 6. – Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, 2006
  45. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2005
  46. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 2. – Kraków : Impuls, 2006
  47. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 3. – Kraków : Impuls, 2006
  48. Zaburzenia rozwoju umiejętności arytmetycznych : problem diagnozy i terapii / Urszula Oszwa. – Wyd. 4. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
  49. Znaczenie relacji rodzinnych dla pozytywnego rozwoju dziecka : diagnoza i terapia / Anna Kozłowska. – Warszawa : Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, 2000

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Badanie jakości pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej / Anna Frydrychowicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2000, nr 3, s. 7-11
  2. Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko // Wychowawca. – 2005, nr 2, s. 6-9
  3. Diagnostyka pedagogiczna dziecka z rodziny z problemem alkoholowym / Wioletta Junik // Remedium. – 2005, nr 1, s. 1-3
  4. Diagnoza „na wejście” / Wioletta Kozak // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 11, s. 28-34
  5. Diagnoza całościowa wyznacznikiem jakości rozwoju dziecka / Stanisława Włoch, Agnieszka Włoch // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 12-15
  6. Diagnoza dla celów resocjalizacji – specyfika i wynikające z niej trudności / Ewa Tokarczyk // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1997, nr 2, s. 52-54
  7. Diagnoza edukacyjna w geografii : wyniki badań / Bożena Wójtowicz, Grażyna Barwinek // Geografia w Szkole. – 2007, nr 1, s. 33-36
  8. Diagnoza gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej – od obserwacji do diagnozy całościowej / Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna. – 2010, nr 5, s. 346-357
  9. Diagnoza i ocena w profilaktyce dysleksji / Barbara Bieleń // Wychowanie w Przedszkolu. – 2004, nr 9, s. 20-25
  10. Diagnoza kwalifikacji i oczekiwań uczniów / Anna Pawlikowska // Wychowanie Komunikacyjne. – 2003, nr 6, s. 4
  11. Diagnoza pedagogiczna dla potrzeb resocjalizacji / Andrzej Laskowski, Andrzej Rejzner // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1998, nr 2, s. 26-38
  12. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym – model teoretyczny oraz weryfikacja narzędzia. Cz. 1 / Ewa Maria Kulesza.// Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 15-31
  13. Diagnoza potencjału poznawczego dzieci w wieku przedszkolnym. Cz. 2 / Ewa Maria Kulesza // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 2, s. 102-112
  14. Diagnoza przedszkolna / Elżbieta Koźniewska // Dyrektor Szkoły. – 2009, nr 8, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 5-11
  15. Diagnoza przedszkolna / Katarzyna Stępniak // Wychowanie w Przedszkolu .- 2010, nr 2, s. 23-28
  16. Diagnoza przedszkolna to równy start dziecka / Mariola Kiełboń // Kwartalnik Edukacyjny. – 2009, nr 4, s. 39-43
  17. Diagnoza rodziny w aktywności zawodowej pracowników socjalnych. Wybrane zagadnienia / Aleksandra Sander // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, s. 28-31
  18. Diagnoza rodziny w praktyce pedagogicznej – wskazania i możliwości / Ewa Jarosz // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2003, nr 1, s. 19-34
  19. Diagnoza w doświadczeniach Szkół Promujących Zdrowie / Maria Sokołowska // Remedium. – 2005, nr 9, s. 8-9
  20. Diagnoza w działalności pedagogicznej / Teresa Opolska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 1997, nr 2, s. 16-19
  21. Diagnoza w rozwoju osobowym i profilaktyce / Marek Kwas, Andrzej Świderski // Doradca. – 2003, nr 35, s. 2-3
  22. Diagnoza ważnym elementem planowania edukacji zdrowotnej w szkole / Grażyna Skoczek // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. – 2003, z. 6, s. 13-14
  23. Diagnoza zapotrzebowania na profilaktykę w szkole – zagrożenie czy szansa? / Zbigniew Bronisław Gaś // Remedium. – 2005, nr 11/12, s. 18-19
  24. Diagnoza zawsze się opłaca / Anna Brzosko // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 7, s. 29-33
  25. Diagnoza zespołu klasowego / Dorota Szkup // Doradca. – 2004, nr 38, s. 11-12
  26. Diagnozowanie i rozumienie agresji : trudności i wskazówki / Anna Karłyk-Ćwik // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s. 5-13
  27. Diagnozowanie sytuacji wychowanków i ich rodzin / Elżbieta Gomułka // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2008, nr 1, s. 13-17
  28. Diagnozowanie sześciolatków / Alicja Nagrodzka, Ewa Pieniężna // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 3, s. 12-15
  29. Diagnozujemy środowisko domowe ucznia / Agnieszka Grzelaczyk [et al.] // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2005, nr 5, s. 35-36
  30. Dostosowywanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 9, s. 3-9
  31. Egzaminacyjne chmury nad szkołą / Klemens Stróżyński // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, s. 17-20
  32. Egzaminy jako diagnoza edukacji / Klemens Stróżyński // Nowa Szkoła. – 2009, nr 9, s. 11-12
  33. Ewaluacja zorientowana na rozwój / Leszek Korporowicz // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 10, s. 11-12, 14
  34. Horyzonty diagnostyki edukacyjnej / Bolesław Niemierko // Edukacja. – 2006, nr 1, s. 5-25
  35. Jak dobrze przygotować diagnozę / Jolanta Malanowska // Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole. – 2003, z. 6, s. 14-17
  36. Jak wspierać uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych? / Maria Czudek // Dyrektor Szkoły. – 2005, nr 11, s. 17-18
  37. Kapitał ludzki i społeczny jako przedmiot badań pedagogicznych / Stanisław Walukiewicz // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 32-44
  38. Kiedy dziecko jest gotowe do nauki w szkole? / Michał Ziarko, Bernardeta Bogdanowska // Edukacja i Dialog. – 2003, nr 7, s. 26-28
  39. Nie ma trudnych uczniów / Edward Jakubowicz // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 64-70
  40. O niebezpieczeństwach marginalizacji oceniania bieżącego / Urszula Opłocka, Mariola Gurgul // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 118-124
  41. O rozumiejącym diagnozowaniu / Marta Kochan-Wójcik // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 3, s. 34-43
  42. Obszary diagnozy w szkole / Krzysztof Ostaszewski, Anna Borucka // Remedium. – 2005, nr 9, s. 1-3
  43. Odpowiedzialność nauczyciela jako konstruktora i użytkownika zadań testowych / Maria Groenwald // Wychowawca. – 2005, nr 2, s. 14-17
  44. Outsiderzy w szkolnej ławce? : dysleksja rozwojowa – diagnoza i rzeczywistość / Dorota Bronk // Problemy Wczesnej Edukacji. – 2009, nr 1, s. 174-180
  45. Przygoda z diagnozą przedszkolną / Beata Gutowska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2009, nr 8, s. 24-28
  46. Przykład arkuszy do diagnozy pedagogicznej dla dzieci w wieku 6-10 lat / Mirosława Pleskot // Meritum. – 2006, nr 1, s. 21-27
  47. Rola i zadania terapeuty osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2008, nr 3, s. 30-32
  48. Rysunek w diagnostyce problemów dziecka. Cz. 2 / Monika Modrzejewska-Świgulska // Remedium. – 2005, nr 9, s. 22-23
  49. Specjalne potrzeby edukacyjne w nanocywilizacji / Leokadia Wiatrowska // Szkoła Specjalna. – 2008, nr 2, s. 107-118
  50. Szansa na zmiany w edukacji / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 6, s. 6-11
  51. Trudności w diagnozowaniu problemu narkotykowego wśród młodzieży szkolnej / Iwona Gryniuk-Toruń // Remedium. – 2005, nr specjalny, s. 20-21
  52. Uczeń i nauczyciel w krajobrazach diagnostyki edukacyjnej / Ewa Nowel // Język Polski w Szkole 4-6. – 2007/2008, nr 3, s. 88-94
  53. Wczesna diagnoza ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się u podstaw skutecznej terapii psychopedagogicznej / Jadwiga Jastrząb // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 6, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. I-IV
  54. Wstępna diagnoza edukacyjna / Grażyna Skirmuntt // Biologia w Szkole. – 2005, nr 2, s. 22-27
  55. Wstępna diagnoza nieprzystosowania społecznego w okresie adolescencji / Małgorzata Kiedrowska // Wychowanie na co Dzień. – 2009, nr 1/2, s. 26-29
  56. Wstępna diagnoza rozwoju ucznia / Alicja Nowogrodzka, Ewa Pieniężna // Wychowawca. – 2005, nr 9, s. 22-23
  57. Wywiad diagnostyczny z rodzicem ucznia / Renata Bibik // Wszystko dla Szkoły. – 2008, nr 12, s. 3-6
  58. Zachodni wiatr w edukacji : od unijnego prelegenta do wspólnych badań / Bolesław Niemierko // Edukacja. – 2010, nr 1, s. 8-22
  59. Zastosowanie metody studium przypadku w pracy nauczyciela / Elżbieta Koźniewska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2003, nr 1, s. 159-169
  60. Zastosowanie Skali Umiejętności Fonologicznych (Skali F) w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym / Elżbieta Koźniewska // Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego. – 2003, nr 2, s. 78-81
  61. Zaufanie interpersonalne jako pochodna diagnozowania uczniów i dialogu z nimi / P.// Podlaskie Zeszyty Pedagogiczne. – 2007, nr 15/16, s. 46-57
  62. Zestaw narzędzi do diagnoz sprawdzającą-porównawczych w klasach 1-3 szkoły podstawowej / Lidia Maśloch, Beata Dziedzińska // Wszystko dla Szkoły. – 2003, nr 6, s. 4-7

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót