KSIĄŻKI
- Czas pusty : analiza treści programów telewizyjnych czterech nadawców polskich / red. Aleksandra Ewa Gała, Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2006
- Dzieci i telewizja : perspektywa globalna / Dafna Lemish ; przekł. Agata Sadza. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2008
- Dzieci jako odbiorcy reklam telewizyjnych / Anna Ryłko-Kurpiewska. – Gdańsk : Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2008
- Dzieci potrafią oglądać telewizję : jak korzystać z telewizora? / Jan-Uwe Rogge ; [przekł. z jęz. niem. Paulina Filippi-Lechowska]. – Kielce : Wydawnictwo Jedność, 2006
- Dziecięca koncepcja fikcji czyli co jest „na niby” w telewizji / Anna Kołodziejczyk. – Kraków : Uniwersytet Jagielloński, cop. 2003
- Dziecko w świecie wiedzy, informacji i komunikacji / [red.] Stanisław Juszczyk, Irena Polewczyk. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2006
- Fast food dla mózgu czyli telewizja i okolice / Piotr Tomasz Nowakowski. – Tychy : Maternus Media, cop. 2002
- Gry komputerowe, Internet i telewizja : co robić, gdy nasze dzieci są nimi zafascynowane? / Nessia Laniado, Gianfilippo Pietra ; przekł. Jacek Partyka. – Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2006
- Ja, dziecko i TV : poradnik dla rodziców i wychowawców / Zdzisław Grzegorz Grzegorski. – Poznań : Księgarnia Św. Wojciecha, 2000
- Komputerowi mordercy : tendencje konstruktywne i destruktywne u graczy komputerowych / Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Wydawnictwo KUL, 2005
- Magia szklanego ekranu : zagrożenia płynące z telewizji / Anna Andrzejewska. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2007
- Nikt nie rodzi się telewidzem : człowiek, kultura, audiowizualność / Karina Banaszkiewicz. – Kraków : Nomos, 2000
- Portrety dzieci w wybranych programach telewizyjnych / Jadwiga Izdebska. – Białystok : Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie, 2006
- Przemoc i zdrowie w obrazach telewizyjnych : (edukacja przez „codzienność” telewizyjną) = Violence and health in television : (education by TV „commonplace”) / Mirosław Kowalski, Mariusz Drożdż ; Uniwersytet Zielonogórski w Zielonej Górze. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
- Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji / Paweł Fortuna. – Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, cop. 2007
- Rodzina, dziecko, telewizja : szanse wychowawcze i zagrożenia telewizji / Jadwiga Izdebska. – Wyd. 2. – Białystok : Trans Humana, 2001
- Telenowela a edukacja : studium psychopedagogiczne / Jadwiga Kwiek. – Poznań : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, 2005
- Teleogłupianie : o zgubnych skutkach oglądania telewizji (nie tylko przez dzieci) / Michel Desmurget ; przeł. Ewa Kaniowska. – Warszawa : Wydawnictwo Czarna Owca, 2012
- Telewizja : szanse i zagrożenia wychowawcze / Małgorzata Łobacz. – Tychy : Maternus Media, 2007
- Telewizja w rodzinie / Adam Lepa. – Częstochowa : Tygodnik Katolicki „Niedziela”, 2008
- Voyeuryzm telewizyjny : między ontologią telewizji a rzeczywistością telewidza / Agnieszka Ogonowska. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2006
- Wirtualny plac zabaw : gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej / Mirosław Filiciak ; wstęp Wiesław Godzic. – Warszawa : Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, cop. 2006
- Wychowawcze aspekty „rewolucji informatycznej” / Henryk Noga. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2008
- Zabawa w zabijanie : oddziaływanie przemocy prezentowanej w mediach na psychikę dzieci / Maria Braun-Gałkowska, Iwona Ulfik-Jaworska. – Lublin : Wydawnictwo Archidiecezji Lubelskiej Gaudium, 2002
- Zabójca w dziecinnym pokoju : przemoc i gry komputerowe / Thomas Feibel ; tł. Anna Malinow. – Warszawa : Instytut Wydawniczy Pax, 2006
- Zastygłe spojrzenie : fizjologiczne skutki patrzenia na ekran a rozwój dziecka / Rainer Patzlaff ; z niem. przeł. Barbara Kowalewska. – Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2008
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- „M jak miłość”, „B”jak „Bar” czyli o medialnych fascynacjach gimnazjalistów / Danuta Łazarska // Nowa Polszczyzna. – 2004, nr 3/4, s.65-69
- Afirmacja czy anatema? Wizerunek osób niepełnosprawnych w świecie telewizji / Agnieszka M. Kamińska // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 6, s. 15-19
- Agresja w grach komputerowych / Sebastian Glaziński // Edukacja i Dialog. – 2007, nr 2, s. 63-67
- Blaski i mroki Netu / Maria Halińska // Psychologia w Szkole. – 2013, nr 3, s. 12-17
- Co jest na niby w telewizji / Anna Kołodziejczyk // Charaktery. – 2005, nr 1, s. 28-29
- Czy telewizja jest dla dziecka? / Anna Goleniewska // Sztuka Wychowania. – 2005/06, nr 6, s. 25-27
- Czy telewizja zagraża współczesnej rodzinie? / Agnieszka Belcer // Kwartalnik Edukacyjny. – 2005, nr 4, s. 20-25
- Dzieci i przemoc w mediach / Adrianna Staręga // Niebieska Linia. – 2001, nr 3, s. 31-32
- Dziecko a agresja w komputerowych grach akcji / Agata Bronowska // Oświata Mazowiecka – 2011, nr 1 (6), s. 5-6
- Dziecko wobec mediów / Tatiana Kłosińska // Życie Szkoły. – 2006, nr 4, s. 5-8
- Ekran monitora czarodziejskim lustrem? : pytanie o tożsamość mordującego myszką… / Marta Anna Sałapata // Edukacja. – 2005, nr 2, s. 103-116
- Ekspresyjne sceny przemocy / Ewa Kozak // Edukacja i Dialog. – 2005, nr 4, s. 31-34
- Fascynacja młodzieży grami komputerowymi / Stanisław Juszczyk // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 9/10, s. 46-51
- Gry i młodzi gracze : czy granie w gry komputerowe jest niebezpieczne? / Jerzy Zygmunt Szeja // Meritum. – 2010, nr 2, s. 8-11
- Gry komputerowe – czy należy się ich obawiać? / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. – 2010, nr 6, s. 24-29
- Gry komputerowe – złe czy dobre? / Iwona Ulfik-Jaworska // Wychowawca. – 2011, nr 7/8, s. 28-31
- Gry komputerowe a zdrowie dziecka w młodszym wieku szkolnym / Ryszard Błaszkiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2010/2011, nr 1, s. 34-43
- Gry komputerowe i agresja u dzieci / Małgorzata Michaliszyn // Życie Szkoły. – 2005, nr 10, s. 48-49
- Gry komputerowe i siecioholizm / Karolina Karbownik // Wychowawca. – 2013, nr 7/8, s. 16-17
- Gry komputerowe na poważnie / Ryszard Błaszkiewicz // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 14-21
- Gry komputerowe. Co zyskuję co tracę / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 44, s. 19-22
- Gry online: korzyści i zagrożenia / Aleksandra Małyska, Marta Wadyńska, Ewelina Wiśniewska // Remedium. – 2012, nr 7/8, dod. „W kręgu uzależnień behawioralnych: Internet”, s. 3
- Higiena psychiczna a mass media : (scenariusz lekcji dla chłopców z klas VI) / Anna Matukin-Pakuszyńska // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 3, s. 17
- Internet i gry komputerowe – szanse i zagrożenia : (zestawienie bibliograficzne) / Sabina Frost // Wszystko dla Szkoły. – 2009, nr 11, s. 21-22
- Komputer i internet – nóż do chleba i zabijania / Sebastian Taboł // Edukacja i Dialog. – 2006, nr 10, s. 58-60
- Media – dobrodziejstwo, które uzależnia / Karina Leksy // Wychowanie na co Dzień. – 2007, nr 10/11, s. 23-27
- Media elektroniczne a przemoc wśród młodzieży / Elżbieta Marczewska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2010, nr 5, s. 51-55
- Nauczmy pięknie mówić / Aleksandra Danielewicz // Wychowawca. – 2006, nr 2, s. 12-13
- Negatywne aspekty odbioru telewizji przez dzieci / Anna Andrzejewska // Lider. – 2008, nr 10, s. 27-30
- Niebezpieczne gry komputerowe / Sebastian Taboł // Kultura i Edukacja. – 2006, nr 1, s. 117-126
- O programach telewizyjnych / Ewa Pruchnik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2011, nr 10, s. 32-36
- O zgubnych skutkach zezwalania dzieciom na oglądanie telewizji ponad miarę i korzystanie z komputerów oraz tabletów. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 5, s. 16-20
- O zgubnych skutkach zezwalania dzieciom na oglądanie telewizji ponad miarę i korzystanie z komputerów oraz tabletów. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. – 2013, nr 6, s. 14-21
- Oddziaływanie telewizji na obraz siebie w badaniach dziecka wiejskiego / Elżbieta Napora // Niebieska Linia. – 2006, nr 1, s. 17-20
- Ofiary cyfrowej demencji / Manfred Spitzer ; rozm. przepr. Andrzej Lipiński // Charaktery. – 2013, nr 11, s. 66-69
- Ogłupiają czy stymulują? / Dorota Kalinowska ; rozm. przepr. Marta Łyskawińska // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 46, s. 10-14
- Poziom rozwoju poznawczego dzieci a odbiór reklam telewizyjnych / Alicja Grochowska, Marzena Bilewicz // Czasopismo Psychologiczne. – 2005, nr 1, s. 49-67
- Pozytywne i negatywne aspekty gier komputerowych / Katarzyna Pyszczek-Michalak // Wychowawca. – 2013, nr 7/8, s. 14-15
- Przed telewizorem : scenariusz zajęć dla klasy trzeciej / Agnieszka Pytel // Życie Szkoły. – 2007, nr 4, s. 51-52
- Przemoc w grach komputerowych a zjawiska desensytyzacji i katharsis wśród młodzieży gimnazjalnej / Anna Brosch // Edukacja. – 2006, nr 2, s. 94-102
- Reklama i dziecko / Małgorzata Sitarczyk, Magdalena Łukasik // Wychowanie w Przedszkolu. – 2005, nr 8, s. 16-20
- Rodzina przed szklanym ekranem / Renata Fert // Nauczanie Początkowe. – 2005/2006, nr 3, s. 38-41
- Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych : (dla klas I-III gimnazjum) / Kinga Kaczmarek, Karolina Van Laere // Remedium. – 2012, nr 10, dod. „W kręgu uzależnień behawioralnych : Gry komputerowe”, s. [4-7]
- Serial telewizyjny : w życiu uczniów szkoły podstawowej / Andrzej Mamroł // Nowa Szkoła. – 2013, nr 2, s. 36-48
- Słowo i obraz w erze Turinga / Danuta Rajewicz // Polonistyka. – 2007, nr 10, s. 34-39
- Świat gier komputerowych a psychika dziecka / Magdalena Alenowicz // Głos Pedagogiczny. – 2012, nr 44, s. 42-43
- Telewizja – przyjaciel czy wróg? / Katarzyna Elsner // Wychowanie w Przedszkolu. – 2013, nr 6, s. 51-52
- Telewizja a poziom agresji nastolatków / Magdalena Barabas // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2006, nr 1, s. 30-32
- Telewizja i jej znaczenie w wychowaniu dzieci / Anna Stawecka // Nauczanie Początkowe. – 2011/2012, nr 1, s. 22-33
- Telewizja jako źródło wiedzy o wychowaniu : (w świetle badań empirycznych) / Beata Krajewska // Nowa Szkoła. – 2007, nr 10, s. 17-21
- Telewizja nośnikiem zmiany postaw dzieci i młodzieży / Bronisław Wyczawski // Nauczyciel i Szkoła. – 2008, nr 1/2, s. 99-103
- Telewizja w wychowaniu – autorytet czy zagrożenie? / Krzysztof Zajdel // Dyrektor Szkoły. – 2006, nr 4, s. 44-46
- Telewizyjne programy edukacyjne jako pomoc w kształceniu ucznia i wzbogacaniu jego wiedzy / Grażyna Beranek, Agnieszka Kamińska // Biblioteka w Szkole. – 2007, nr 2, s. 9-10
- Trzeci wychowawca / Piotr Kowalczuk // Przegląd Oświatowy. – 2005, nr 20, s. 8
- Twoja kopia w innym świecie / Magdalena Brzezińska // Charaktery. – 2008, nr 5, s. 9-16
- Uzależnienie od gier komputerowych / Mira Prajsner // Remedium. – 2012, nr 10, dod. „W kręgu uzależnień behawioralnych : Gry komputerowe”, s. [1-3]
- Uzależnienie od komputera i jego następstwa / Bogumiła Kosek-Nita // Wychowanie na co Dzień. – 2006, nr 3, s. 6-9
- Uzależnienie od szklanego ekranu – chorobą XXI wieku / Gabriela Błażejczyk // Lider. – 2008, nr 5, s. 27
- W świecie telewizji / Małgorzata Chodorowska-Chromiec // Życie Szkoły. – 2005, nr 1, s. 50-53
- Wiadro krwi na monitorze / Marek Mejssner // Ergo. – 2005, nr 2, s. 8-11
- Wiedza o reklamach telewizyjnych w odbiorze dzieci przedszkolnych i szkolnych / Jolanta Bujak-Lechowicz // Nauczyciel i Szkoła. – 2007, nr 1/2, s. 144-149
- Wpływ gier komputerowych na dziecko / Barbara Kubiak // Życie Szkoły. – 2006, nr 2, s. 53-55
- Wpływ telewizji i komputera na psychikę dzieci i młodzieży : (artykuły z czasopism z lat 1995-2004) / Katarzyna Bruździak // Wszystko dla Szkoły. – 2005,nr 1, s. [25]
- Wpływ telewizji na zachowanie dzieci / Elżbieta Napora // Niebieska Linia. – 2004, nr 3, s. 21-24
- Zabawa w zabijanie : gry komputerowe a dzieci / Dorota Zając // Życie Szkoły. – 2012, nr 6, s. 16-18
- Zagrożenia wynikające z nadmiernego oglądania telewizji / Magdalena Szymańska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2009, nr 1, s. 40-43
- Złodziej czasu / Joanna Spyrka // Wychowawca. – 2008, nr 12, s. 26
Oprac. Anna Stefaniak