Stymulowanie rozwoju dziecka zdolnego w kl. I-III – zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2010-2016

KSIĄŻKI

  1. Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przeł. Magdalena Ziomek. – Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las, cop. 2014
  2. By dziecko było geniuszem : wprowadzenie do edukacji komplementarnej / Wiesław Andrukowicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
  3. Czas wolny… od nudy : zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  4. Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne / Wiesław Polaszek, Robert Porzak, Grzegorz Kata, Aldona Kopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  5. Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
  6. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. – Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, 2012
  7. Jak odkrywać i rozwijać uzdolnienia przyrodnicze uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Urszula Grygier, Beata Jancarz-Łanczkowska, Krzysztof T. Piotrowski. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  8. Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  9. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  10. Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
  11. Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]
  12. Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? [1] / Iwona Fechner-Sędzicka. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  13. O dzieciach matematycznie uzdolnionych : książka dla rodziców i nauczycieli / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. – Warszawa : Nowa Era, 2012
  14. Odkrywanie talentów : wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji / pod red. Krystyny Barłóg, Aleksandry Mach, Małgorzaty Zaborniak-Sobczak. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012
  15. Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 1 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
  16. Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Dreszer i Joanny Cieślikowskiej. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
  17. Owocna edukacja : uzdolnienia : przewodnik metodyczny do zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych / Elżbieta Chmielewska. – Kielce : MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, cop. 2011
  18. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  19. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1 / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  20. Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 2 / [Barbara Trochimiak et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
  21. Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014
  22. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
  23. Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
  24. Praca z uczniem zdolnym : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. – Warszawa : Wydawnictwo Verlag Dashofer, 2013
  25. Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010
  26. Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  27. Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych : poradnik dla nauczycieli / Celina Zbrzeźna, Anita Przybyszewska-Pietrasiak, Grażyna Ratajczak-Nadolska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  28. Problemy wychowawcze w przedszkolu : dziecko uzdolnione, zaburzenia SI, dziecko niecierpliwe, nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne / red. Grażyna Szeplewicz. – Warszawa : RAABE, cop. 2012
  29. Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzena Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  30. Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
  31. Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych, Beata Karpeta-Peć, Marta Torenc. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  32. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2013
  33. Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym / zespół Natalia Cybis [et al.]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
  34. Uczeń zdolny – metody pracy / Małgorzata Boraczyńska [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
  35. Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
  36. Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej / pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011
  37. Wychowanie fizyczne – praca z uczniem zdolnym / Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Agata Glapa. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
  38. Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej / pod red. Marty Kotarby-Kańczugowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
  39. Zdolne, ale rozkojarzone : wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych / Peg Dawson, Richard Guare ; przekł. Witold Turopolski. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2012
  40. Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców : praca zbiorowa / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. „Uczeń zdolny i twórczy” : wywiad z prof. nadzw. dr hab. Krzysztofem J. Szmidtem – kierownikiem Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego [Mariusz Dobijański] // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 3(8), s. 16-17
  2. Abecadło ucznia zdolnego / Bożena Żuk // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 54-57
  3. Aspiracje uczniów zdolnych / Radosław Mysior // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 9, s. 36-42
  4. Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska / Remedium. – 2011, nr 6, s. 9-11
  5. Charakterystyka trudności dziecka zdolnego. Cz. 2 / Monika Cegłowska // Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 18-20
  6. Co ma dwa razy więcej nóg niż stonoga? : zabawy rozwijające zdolności matematyczne / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10, s. 22-24
  7. Czy uczeń zdolny jest geniuszem? / Seweryn Leszczyński // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 8-9
  8. Dostrzec geniuszu świetność / Zbigniew Ignacy Paśko // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 3-8
  9. Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 3/4, s. 34-36
  10. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 106-116
  11. Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 89-99
  12. Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. – 2011, nr 8, s. 16-26
  13. Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. – 2011, nr 9, s. 10-19
  14. Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 11-20
  15. Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 21-26
  16. Dziecko zdolne a dziecko pracowite / Katarzyna Barszczak // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 10-11
  17. Dziecko zdolne czy nadambitny rodzic? / Anna Kałuba-Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 3, s. 57-61
  18. Education of gifted students in Turkey / Murat Demirbaş, Gülşah Tanriverdi // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 34-39
  19. Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas // Nowa Szkoła. – 2016, nr 2, s. 34-45
  20. Gdy z uczniem „coś” się dzieje / Monika Kowalska-Wojtysiak // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98-105
  21. Geniusz poza szufladami czyli opieka nad dziećmi nieprzeciętnie zdolnymi w Niemczech / Jolanta Rubiniec // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 30-33
  22. Indywidualizacja nauczania matematyki – co to takiego? / Krystyna Dałek // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 71-74
  23. Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE : ćwiczenia do pracy z uczniem uzdolnionym / Natalia i Krzysztof Minge // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 25, s. 60
  24. Indywidualizacja uczenia – to nie tylko marzenie : rozmowa z wiceminister Lillą Jaroń / Lilla Jaroń ; rozm. przepr. Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, s. 6-9
  25. Indywidualny tok i program nauczania dla zdolnych uczniów / Dorota Mielcarek // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 48-50, 52-53
  26. Istota pojęcia „uzdolnienie” i jego rodzaje / Ołena Boczarowa // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 5-14
  27. Jak mądrze wspierać zainteresowania, zdolności i talenty dziecka? / Magdalena Żyła // Życie Szkoły. – 2014, nr 11, s. 28-29
  28. Jak oceniać twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 27-34
  29. Jak pielęgnować w dziecku geniusza : rozmowa z dr Anetą Czerską / Aneta Czerska ; rozm. przepr. Katarzyna Kuleta // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 8-11
  30. Jak rozpoznać i wspomagać uzdolnienia przedszkolaków / Justyna Święcicka // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2011, nr 1, s. 21-24
  31. Jak wspierać ucznia zdolnego? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2013, nr 3, s. 54-62
  32. Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz // Wychowawca. – 2015, nr 6, s. 20-21
  33. Każde dziecko jest zdolne / Bogusława Kulawiak // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 29-30
  34. Kłopotliwy skarb / Magdalena Alenowicz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 48, s. 11-22
  35. Koło matematyczne na miarę XXI wieku czyli e-learning w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie / Grażyna Polasiak // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 21
  36. Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi – wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych / Beata Dyrda // Chowanna. – 2013, T. 2, s. 245-261
  37. Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 65-70
  38. Kształcenie uczniów uzdolnionych i opieka nad nimi / Paweł Broda // Nauczyciel i Szkoła. – 2011, nr 1, s. 71-78
  39. Kształcenie uczniów zdolnych oraz kształcenie w szkole masowej w krajach azjatyckich – na przykładzie wybranych krajów. Teoria i praktyka / Beata Dyrda, Bartłomiej Kuszel // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 6, s. 15-21
  40. Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 87-94
  41. Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 18-21
  42. Młodzi zdolni / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 52, s. 60-61
  43. Mógłby, ale… nie może – o zdolnym dziecku bez osiągnięć / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 28-29
  44. Narcyz – dramat udanego dziecka / Iwona Jędrusik // Remedium. – 2014, nr 1, s. 5-7
  45. Nauczyciel ucznia zdolnego / Katarzyna Barszczak // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 24-25
  46. Nie ma przepisu na geniusza / Krzysztof Cipora, Monika Szczygieł // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 3, s. 93-99
  47. O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach : nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy). Cz. 3 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 10-13
  48. O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 13-21
  49. O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 21-26
  50. Obraz człowieka jako niezależnej jednostki jest iluzją / Andrzej Lipiński // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 9/10, s. 52-56
  51. Odkrywanie talentów : (zestawienie bibliograficzne) / Aleksandra Czajkowska, Iwona Wojtalik // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 1, s. 24-26
  52. Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 11-16
  53. Pedagog zdolności : w stronę rozwiązań modelowych / Ilona Drapała // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 22-26
  54. Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości / Monika Modrzejewska-Świgulska // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 197-214
  55. Podążać pół kroku za dzieckiem / Anna Kaluba-Korczak ; rozm. przepr. Anna Przybył, Agata Kapela // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 22, s. 10-14
  56. Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 48-58
  57. Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
  58. Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
  59. Praca z uczniem wybitnie zdolnym / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 44-48
  60. Przepraszam, że przeszkadzam…: trudnej sytuacji szkolnej uczniów zdolnych / Ilona Drapała // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 18-22
  61. Psychologia mądrości – w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych / Andrzej Sękowski, Tomasz Knopik // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 95-110
  62. Pułapka na zdolnych / Natalia i Krzysztof Minge // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 16-17
  63. Radość z nauki. O odkrywaniu własnych możliwości przez uczniów w toku twórczej edukacji / Agnieszka Olczak // Edukacja. – 2011, nr 1, s. 125-130
  64. Rozpoznawanie i rozwijanie zdolności u dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 6, s. 3-8
  65. Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych // Meritum. – 2010, nr 1, s. 43-47
  66. Rzeczywistość szkolna twórczego ucznia / Elżbieta Misiorna // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 5-10
  67. Szczególne uzdolnienia – szczególne wyzwanie / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 22, s. 52-58
  68. Szkolne kuźnie talentów / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 6, s. 64-67
  69. Szkoła bez niepowodzeń – czy to tylko marzenia? / Bogdan Urbanek // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 9, s. 24-29
  70. Szkoła kuźnią talentów / Ewa Monika Szczepan // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 3, s. 32-43
  71. Szkoła pomaga Dariuszowi / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. – 2011, nr 8, s. 40-42
  72. Środki finansowe na pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Kontkiewicz // Biblioteka. – 2011, nr 1, s. 22-25
  73. Trudne dzieciństwo dziecka zdolnego / Beata Dyrda // Chowanna. – 2010, T. 1, s. 109-117
  74. Trzy pytania do… Bogdana Zdrojewskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego / przygotowała Anna Raczyńska // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 6-7
  75. Uczeń szczególnie uzdolniony / Kaja Chojnacka // Remedium. – 2015, nr 1, s. 28-29
  76. Uczeń twórczy – nadzieja czy problem we współczesnej szkole? / Lidia Małobęcka-Puka // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 3, s. 44-57
  77. Uczeń zdolny : jak nie zniechęcać dziecka do nauki? / Kinga Rusin // Życie Szkoły. – 2014, nr 11, s. 8-10
  78. Uczeń zdolny : jak nie zniechęcić dziecka do nauki / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 61, s. 22-24
  79. Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne / Agnieszka Włoch // Nowa Szkoła. – 2013, nr 2, s. 7-18
  80. Uczeń zdolny na wyprawie w nieznane / Dariusz Laskowski // Matematyka w Szkole. – 2011, nr 60, s. 35-37
  81. Uczeń zdolny w aspekcie kapitalu indywidualnego i społecznego / Eugeniusz Piotrowski // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 7/8, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. 28-33
  82. Uczeń zdolny w klasie-wyróżnienie czy…? / Aleksandra Wachowiak // Język Polski w Szkole 4-6. – 2012/2013, nr 4, s. 60-72
  83. Uniwersytety Dziecięce w Polsce i na świecie jako problem wyzerowany w pedagogice / Anna Więcław // Kwartalnik Edukacyjny. – 2014, nr 2, s. 88-98
  84. Uzdolnienia matematyczne maluchów (z badań) / Lidia Jastrzębska // Nowa Szkoła.- 2011, nr 9. s. 17-23
  85. Wielointeligentna edukacja dla dziecka – czas na zmiany / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 5-13
  86. Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii – kierunki zmian / Teresa Giza // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 111-125
  87. Wspieranie zdolności i talentów uczniów / Gertruda Zając // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 12-15
  88. Wspomaganie twórczości i uzdolnień : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 19-20
  89. Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 8-11
  90. Z matematyką konkurować może tylko mecz czyli jak uczą się najlepsi / Małgorzata Gasik // Meritum 2014, nr 3, s. 63-64
  91. Zdolne, ale leniwe / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2014, nr 2, s. 30-31
  92. Zdolni zawsze potrzebni / Katarzyna Moskal // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 94-95
  93. Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 1 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2012, nr 66, s. 56-58
  94. Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 2 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2012, nr 67, s. 56-58
  95. Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 3 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 68, s. 47-50
  96. Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 4 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 69, s. 49-51
  97. Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 5 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 70, s. 54-57

Oprac. Anna Stefaniak

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót