KSIĄŻKI
- Błysk : opowieść o wychowaniu, geniuszu i autyzmie / Kristine Barnett ; przeł. Magdalena Ziomek. – Wrocław : Wydawnictwo Bukowy Las, cop. 2014
- By dziecko było geniuszem : wprowadzenie do edukacji komplementarnej / Wiesław Andrukowicz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2012
- Czas wolny… od nudy : zrównoważony rozwój uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Diagnoza i wspomaganie w rozwoju dzieci uzdolnionych : Test Uzdolnień Wielorakich i materiały dydaktyczne / Wiesław Polaszek, Robert Porzak, Grzegorz Kata, Aldona Kopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Działalność szkoły we wspomaganiu rozwoju ucznia zdolnego / Agnieszka Hłobił. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2010
- Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych : studium społeczno-pedagogiczne / Beata Dyrda. – Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak, 2012
- Jak odkrywać i rozwijać uzdolnienia przyrodnicze uczniów w szkole podstawowej, gimnazjum i szkole ponadgimnazjalnej / Urszula Grygier, Beata Jancarz-Łanczkowska, Krzysztof T. Piotrowski. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Jak pomagać uczniom rozwijać uzdolnienia informatyczne? / Hanna Stachera, Anna Kijo, Justyna Wilińska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik dla nauczycieli historii / Małgorzata Machałek. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Jak pracować z uczniem zdolnym? : poradnik nauczyciela matematyki : praca zbiorowa / pod red. Małgorzaty Mikołajczyk. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
- Jak pracować ze zdolnymi? : poradnik dla nauczycieli i rodziców / Marcin Braun, Maria Mach. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]
- Model pracy z uczniem zdolnym w szkole podstawowej : jak praktycznie i systemowo zorganizować edukację uczniów zdolnych na poziomie szkoły podstawowej? [1] / Iwona Fechner-Sędzicka. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- O dzieciach matematycznie uzdolnionych : książka dla rodziców i nauczycieli / pod red. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej. – Warszawa : Nowa Era, 2012
- Odkrywanie talentów : wybrane problemy diagnozy, wspierania rozwoju i edukacji / pod red. Krystyny Barłóg, Aleksandry Mach, Małgorzaty Zaborniak-Sobczak. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2012
- Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 1 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej i Joanny Dreszer. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
- Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania rozwoju ucznia zdolnego. T. 2 / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Dreszer i Joanny Cieślikowskiej. – Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2010
- Owocna edukacja : uzdolnienia : przewodnik metodyczny do zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych / Elżbieta Chmielewska. – Kielce : MAC Edukacja – Grupa Edukacyjna, cop. 2011
- Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały dla nauczycieli / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
- Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 1 / [aut. Emilia Wojdyła et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
- Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : materiały szkoleniowe. Cz. 2 / [Barbara Trochimiak et al.] – Warszawa : [Ministerstwo Edukacji Narodowej], 2010
- Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : poradnik dla nauczyciela / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa, Jadwiga Stawska. – Warszawa : Difin, 2014
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 1 / pod red. nauk. Anny Guzy i Danuty Krzyżyk. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, 2012
- Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych. T. 2 / pod red. nauk. Anny Guzy oraz Bernadety Niesporek-Szamburskiej. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2013
- Praca z uczniem zdolnym : poradnik dla nauczycieli i dyrektorów / Zuzanna Kołacz-Kordzińska. – Warszawa : Wydawnictwo Verlag Dashofer, 2013
- Praca z uczniem zdolnym i słabym na matematyce / Katarzyna Makowska. – Kielce : Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, cop. 2010
- Praca z uczniem zdolnym na lekcjach języka polskiego i zajęciach pozalekcyjnych / Teresa Kosyra-Cieślak. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Praca z uczniem zdolnym na zajęciach z przedmiotów artystycznych : poradnik dla nauczycieli / Celina Zbrzeźna, Anita Przybyszewska-Pietrasiak, Grażyna Ratajczak-Nadolska. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Problemy wychowawcze w przedszkolu : dziecko uzdolnione, zaburzenia SI, dziecko niecierpliwe, nadpobudliwość psychoruchowa, zachowania agresywne / red. Grażyna Szeplewicz. – Warszawa : RAABE, cop. 2012
- Rozpoznać, wspierać, rozwijać : poradnia psychologiczna i szkoła a uczeń zdolny / Marzena Czarnocka, Maria Foryś, Kinga Truś. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Rozwijanie zainteresowań i zdolności matematycznych uczniów klas I-III szkoły podstawowej : poradnik dla nauczyciela / Iwona Fechner-Sędzicka, Barbara Ochmańska, Wiesława Odrobina. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2012
- Rozwijanie zdolności językowych na lekcji języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych, Beata Karpeta-Peć, Marta Torenc. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej / Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz. – Warszawa : Wydawnictwo Difin, 2013
- Uczeń zdolny – analiza dostępnych narzędzi diagnostycznych : raport przygotowany w ramach projektu Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym / zespół Natalia Cybis [et al.]. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2013
- Uczeń zdolny – metody pracy / Małgorzata Boraczyńska [et al.]. – Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
- Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować / Wiesława Limont. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012
- Wspieranie rozwoju ucznia nieprzeciętnego w szkole ogólnodostępnej / pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011
- Wychowanie fizyczne – praca z uczniem zdolnym / Michał Bronikowski, Adam Kantanista, Agata Glapa. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2014
- Wyzwania współczesnej edukacji przedszkolnej / pod red. Marty Kotarby-Kańczugowskiej. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2012
- Zdolne, ale rozkojarzone : wspieranie rozwoju dziecka za pomocą treningu umiejętności wykonawczych / Peg Dawson, Richard Guare ; przekł. Witold Turopolski. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2012
- Zdolni w szkole, czyli o zagrożeniach i możliwościach rozwojowych uczniów zdolnych : poradnik dla nauczycieli i wychowawców : praca zbiorowa / pod red. Wiesławy Limont, Joanny Cieślikowskiej, Dominiki Jastrzębskiej. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, [2012]
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- „Uczeń zdolny i twórczy” : wywiad z prof. nadzw. dr hab. Krzysztofem J. Szmidtem – kierownikiem Zakładu Pedagogiki Twórczości w Katedrze Badań Edukacyjnych Uniwersytetu Łódzkiego [Mariusz Dobijański] // Oświata Mazowiecka. – 2011, nr 3(8), s. 16-17
- Abecadło ucznia zdolnego / Bożena Żuk // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 54-57
- Aspiracje uczniów zdolnych / Radosław Mysior // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2013, nr 9, s. 36-42
- Charakterystyka funkcjonowania dziecka zdolnego / Monika Cegłowska / Remedium. – 2011, nr 6, s. 9-11
- Charakterystyka trudności dziecka zdolnego. Cz. 2 / Monika Cegłowska // Remedium. – 2011, nr 7/8, s. 18-20
- Co ma dwa razy więcej nóg niż stonoga? : zabawy rozwijające zdolności matematyczne / Dorota Pietrzyk // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2012, nr 10, s. 22-24
- Czy uczeń zdolny jest geniuszem? / Seweryn Leszczyński // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 8-9
- Dostrzec geniuszu świetność / Zbigniew Ignacy Paśko // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 3-8
- Droga do zdolności / Aneta Rylska-Juruś // Edukacja i Dialog. – 2010, nr 3/4, s. 34-36
- Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 106-116
- Dzieci uzdolnione matematycznie. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 2, s. 89-99
- Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. Cz. 1 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. – 2011, nr 8, s. 16-26
- Dzieci uzdolnione matematycznie: mity i realia. Cz. 2 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Matematyka. – 2011, nr 9, s. 10-19
- Dzieci zdolne i możliwości ich rozwoju / Jadwiga Raczkowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 11-20
- Dziecko zdolne / Paulina Białobrzewska // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 21-26
- Dziecko zdolne a dziecko pracowite / Katarzyna Barszczak // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 10-11
- Dziecko zdolne czy nadambitny rodzic? / Anna Kałuba-Korczak // Wychowanie w Przedszkolu. – 2015, nr 3, s. 57-61
- Education of gifted students in Turkey / Murat Demirbaş, Gülşah Tanriverdi // Szkoła Specjalna. – 2013, nr 1, s. 34-39
- Funkcja szkoły w rozwoju ucznia zdolnego we wczesnej edukacji / Joanna Skoczylas // Nowa Szkoła. – 2016, nr 2, s. 34-45
- Gdy z uczniem „coś” się dzieje / Monika Kowalska-Wojtysiak // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 1, s. 98-105
- Geniusz poza szufladami czyli opieka nad dziećmi nieprzeciętnie zdolnymi w Niemczech / Jolanta Rubiniec // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 30-33
- Indywidualizacja nauczania matematyki – co to takiego? / Krystyna Dałek // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 71-74
- Indywidualizacja pracy z uczniem ze SPE : ćwiczenia do pracy z uczniem uzdolnionym / Natalia i Krzysztof Minge // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 25, s. 60
- Indywidualizacja uczenia – to nie tylko marzenie : rozmowa z wiceminister Lillą Jaroń / Lilla Jaroń ; rozm. przepr. Anna Rękawek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 12, s. 6-9
- Indywidualny tok i program nauczania dla zdolnych uczniów / Dorota Mielcarek // Dyrektor Szkoły. – 2013, nr 2, s. 48-50, 52-53
- Istota pojęcia „uzdolnienie” i jego rodzaje / Ołena Boczarowa // Szkoła Specjalna. – 2011, nr 1, s. 5-14
- Jak mądrze wspierać zainteresowania, zdolności i talenty dziecka? / Magdalena Żyła // Życie Szkoły. – 2014, nr 11, s. 28-29
- Jak oceniać twórczość uczniów w szkole / Krzysztof T. Piotrowski // Psychologia w Szkole. – 2010, nr 2, s. 27-34
- Jak pielęgnować w dziecku geniusza : rozmowa z dr Anetą Czerską / Aneta Czerska ; rozm. przepr. Katarzyna Kuleta // Życie Szkoły. – 2015, nr 7, s. 8-11
- Jak rozpoznać i wspomagać uzdolnienia przedszkolaków / Justyna Święcicka // Doradca Nauczyciela Przedszkola. – 2011, nr 1, s. 21-24
- Jak wspierać ucznia zdolnego? : (zestawienie bibliograficzne w wyborze) / Elżbieta Trojan // Nowa Szkoła. – 2013, nr 3, s. 54-62
- Jak wspomagać rozwój dziecka zdolnego? / Małgorzata Mróz // Wychowawca. – 2015, nr 6, s. 20-21
- Każde dziecko jest zdolne / Bogusława Kulawiak // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 29-30
- Kłopotliwy skarb / Magdalena Alenowicz // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 48, s. 11-22
- Koło matematyczne na miarę XXI wieku czyli e-learning w pracy z uczniem uzdolnionym matematycznie / Grażyna Polasiak // Wszystko dla Szkoły. – 2010, nr 5, s. 21
- Kompetencje nauczyciela w pracy z uczniami zdolnymi – wybrane wyniki badań empirycznych nad edukacyjnym wspieraniem rozwoju uczniów zdolnych / Beata Dyrda // Chowanna. – 2013, T. 2, s. 245-261
- Koncepcja systemowego wspomagania rozwoju uczniów zdolnych / Jolanta Boryszewska // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 2, s. 65-70
- Kształcenie uczniów uzdolnionych i opieka nad nimi / Paweł Broda // Nauczyciel i Szkoła. – 2011, nr 1, s. 71-78
- Kształcenie uczniów zdolnych oraz kształcenie w szkole masowej w krajach azjatyckich – na przykładzie wybranych krajów. Teoria i praktyka / Beata Dyrda, Bartłomiej Kuszel // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 6, s. 15-21
- Kształcenie zdolnych czy rozwijanie zdolności? O dwóch stronach tej samej monety / Maciej Karwowski // Psychologia w Szkole. – 2011, nr 1, s. 87-94
- Kuźnia talentów czy zaprzepaszczonych szans? / Małgorzata Sagan // Wychowawca. – 2011, nr 9, s. 18-21
- Młodzi zdolni / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2013, nr 52, s. 60-61
- Mógłby, ale… nie może – o zdolnym dziecku bez osiągnięć / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2014, nr 5, s. 28-29
- Narcyz – dramat udanego dziecka / Iwona Jędrusik // Remedium. – 2014, nr 1, s. 5-7
- Nauczyciel ucznia zdolnego / Katarzyna Barszczak // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 24-25
- Nie ma przepisu na geniusza / Krzysztof Cipora, Monika Szczygieł // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 3, s. 93-99
- O matematycznie uzdolnionych starszych przedszkolakach : nauczycielska diagnoza rozpoznawania uzdolnień matematycznych dzieci (charakterystyka drugiego segmentu diagnozy). Cz. 3 / Edyta Gruszczyk-Kolczyńska // Bliżej Przedszkola. – 2012, nr 1, s. 10-13
- O niektórych mitach na temat uczniów zdolnych / Maria Ledzińska // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 13-21
- O specjalnych potrzebach edukacyjnych ucznia zdolnego / Aneta Paszkiewicz // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2011, nr 6, s. 21-26
- Obraz człowieka jako niezależnej jednostki jest iluzją / Andrzej Lipiński // Edukacja i Dialog. – 2014, nr 9/10, s. 52-56
- Odkrywanie talentów : (zestawienie bibliograficzne) / Aleksandra Czajkowska, Iwona Wojtalik // Wszystko dla Szkoły. – 2012, nr 1, s. 24-26
- Odpowiedzialność szkoły za kształcenie uczniów zdolnych wyzwaniem dla edukacji XXI w. / Teresa Kosiarek // Dyrektor Szkoły. – 2010, nr 3, dod. „Niezbędnik Dyrektora”, s. 11-16
- Pedagog zdolności : w stronę rozwiązań modelowych / Ilona Drapała // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 22-26
- Poczucie własnej skuteczności w rozwijaniu zdolności i uzdolnień uczniów w narracjach nauczycieli twórczości / Monika Modrzejewska-Świgulska // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 197-214
- Podążać pół kroku za dzieckiem / Anna Kaluba-Korczak ; rozm. przepr. Anna Przybył, Agata Kapela // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 22, s. 10-14
- Postawy rodziców a rozpoznawanie i rozwijanie zdolności dzieci / Joanna Łukasiewicz-Wieleba, Alicja Baum // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2015, nr 4, s. 48-58
- Potrzeby uczniów szczególnie uzdolnionych / Marta Herzog, Weronika Loch, Martyna Tomczak // Remedium. – 2016, nr 2, s. 24-25
- Pozycja ucznia zdolnego w szkole / Paweł Pindera, Karolina Tomczyk // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 18-20
- Praca z uczniem wybitnie zdolnym / Małgorzata Łoskot // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 62, s. 44-48
- Przepraszam, że przeszkadzam…: trudnej sytuacji szkolnej uczniów zdolnych / Ilona Drapała // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 3/4, s. 18-22
- Psychologia mądrości – w trosce o integralny rozwój uczniów zdolnych / Andrzej Sękowski, Tomasz Knopik // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 95-110
- Pułapka na zdolnych / Natalia i Krzysztof Minge // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 16-17
- Radość z nauki. O odkrywaniu własnych możliwości przez uczniów w toku twórczej edukacji / Agnieszka Olczak // Edukacja. – 2011, nr 1, s. 125-130
- Rozpoznawanie i rozwijanie zdolności u dzieci w wieku przedszkolnym / Krystyna Żuchelkowska // Wychowanie na co Dzień. – 2011, nr 6, s. 3-8
- Rozwijanie zdolności do nauki języków obcych na lekcjach języka obcego / Joanna Sobańska-Jędrych // Meritum. – 2010, nr 1, s. 43-47
- Rzeczywistość szkolna twórczego ucznia / Elżbieta Misiorna // Życie Szkoły. – 2010, nr 2, s. 5-10
- Szczególne uzdolnienia – szczególne wyzwanie / Jacek Stec // Doradca Dyrektora Szkoły. – 2012, nr 22, s. 52-58
- Szkolne kuźnie talentów / Włodzimierz Kaleta // Dyrektor Szkoły. – 2014, nr 6, s. 64-67
- Szkoła bez niepowodzeń – czy to tylko marzenia? / Bogdan Urbanek // Wychowanie na co Dzień. – 2013, nr 9, s. 24-29
- Szkoła kuźnią talentów / Ewa Monika Szczepan // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 3, s. 32-43
- Szkoła pomaga Dariuszowi / Bolesław Niemierko // Nowa Szkoła. – 2011, nr 8, s. 40-42
- Środki finansowe na pracę z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / Anna Kontkiewicz // Biblioteka. – 2011, nr 1, s. 22-25
- Trudne dzieciństwo dziecka zdolnego / Beata Dyrda // Chowanna. – 2010, T. 1, s. 109-117
- Trzy pytania do… Bogdana Zdrojewskiego, Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego / przygotowała Anna Raczyńska // Edukacja i Dialog. – 2013, nr 5/6, s. 6-7
- Uczeń szczególnie uzdolniony / Kaja Chojnacka // Remedium. – 2015, nr 1, s. 28-29
- Uczeń twórczy – nadzieja czy problem we współczesnej szkole? / Lidia Małobęcka-Puka // Kwartalnik Edukacyjny. – 2010, nr 3, s. 44-57
- Uczeń zdolny : jak nie zniechęcać dziecka do nauki? / Kinga Rusin // Życie Szkoły. – 2014, nr 11, s. 8-10
- Uczeń zdolny : jak nie zniechęcić dziecka do nauki / Kinga Rusin // Głos Pedagogiczny. – 2014, nr 61, s. 22-24
- Uczeń zdolny a szkolne i pozaszkolne przestrzenie edukacyjne / Agnieszka Włoch // Nowa Szkoła. – 2013, nr 2, s. 7-18
- Uczeń zdolny na wyprawie w nieznane / Dariusz Laskowski // Matematyka w Szkole. – 2011, nr 60, s. 35-37
- Uczeń zdolny w aspekcie kapitalu indywidualnego i społecznego / Eugeniusz Piotrowski // Wychowanie na co Dzień. – 2012, nr 7/8, dod. „Wkładka Metodyczna”, s. 28-33
- Uczeń zdolny w klasie-wyróżnienie czy…? / Aleksandra Wachowiak // Język Polski w Szkole 4-6. – 2012/2013, nr 4, s. 60-72
- Uniwersytety Dziecięce w Polsce i na świecie jako problem wyzerowany w pedagogice / Anna Więcław // Kwartalnik Edukacyjny. – 2014, nr 2, s. 88-98
- Uzdolnienia matematyczne maluchów (z badań) / Lidia Jastrzębska // Nowa Szkoła.- 2011, nr 9. s. 17-23
- Wielointeligentna edukacja dla dziecka – czas na zmiany / Aldona Kopik, Monika Zatorska // Życie Szkoły. – 2011, nr 6, s. 5-13
- Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w szkołach w Bułgarii – kierunki zmian / Teresa Giza // Chowanna. – 2014, t. 2, s. 111-125
- Wspieranie zdolności i talentów uczniów / Gertruda Zając // Wychowawca. – 2014, nr 9, s. 12-15
- Wspomaganie twórczości i uzdolnień : (zestawienie bibliograficzne) / Irena Niemczak // Wszystko dla Szkoły. – 2011, nr 2, s. 19-20
- Wszystkie dzieci są zdolne : koncepcja inteligencji wielorakich Howarda Gardnera w kształceniu językowym / Ewa Suchecka // Dyrektor Szkoły. – 2011, nr 3, dod. „Przed Szkołą” nr 1, s. 8-11
- Z matematyką konkurować może tylko mecz czyli jak uczą się najlepsi / Małgorzata Gasik // Meritum 2014, nr 3, s. 63-64
- Zdolne, ale leniwe / Aleksandra Godlewska // Życie Szkoły. – 2014, nr 2, s. 30-31
- Zdolni zawsze potrzebni / Katarzyna Moskal // Psychologia w Szkole. – 2014, nr 2, s. 94-95
- Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 1 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2012, nr 66, s. 56-58
- Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 2 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2012, nr 67, s. 56-58
- Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 3 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 68, s. 47-50
- Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 4 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 69, s. 49-51
- Zdolny uczeń w szkole podstawowej. Cz. 5 / Halina Balbier // Matematyka w Szkole. – 2013, nr 70, s. 54-57
Oprac. Anna Stefaniak