Autyzm u dzieci i młodzieży – zestawienia bibliograficzne w wyborze za lata 2016-2020

KSIĄŻKI

  1. 100 pomysłów dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych : wspomaganie uczniów z autyzmem / Claire Bullock ; przekł.: Karol Jaroszewski. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  2. 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej / Tara Delaney. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  3. 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera / Ellen Notbohm, Veronica Zysk; przekł. Aleksandra Haduła. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
  4. Arteterapia a rozwój kompetencji językowych i komunikacyjnych dzieci ze spectrum autyzmu (ASD) / Karina Szafrańska. – Kraków : Wydawnictwo WIR, 2016
  5. Asperger : życie w dwóch światach / Christine Preißmann ; przekł. Joanna Arentewicz. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
  6. Aspergirls : siła kobiet z zespołem Aspergera / Rudy Simone ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2016
  7. Autism Movement Therapy : terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem : budzimy mózg! / Joanne Lara ; [przekł.: Adrianna Kotowska]. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017
  8. Autyzm : ćwiczenia logopedyczne do pracy z dziećmi / aut.: Malwina Wilczyńska, Joanna Czapla. – Poznań : Forum Media Polska, cop. 2019
  9. Autyzm : przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman ; [przeł. Kinga Składanowska]. – Białystok : Vivante, 2016
  10. Autyzm : więcej niż podstawy : leczenie zaburzeń ze spektrum autyzmu / William Shaw. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2016
  11. Autyzm : zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców / Robert Melillo ; przekł. Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  12. Autyzm a czytanie ze zrozumieniem : gotowe scenariusze lekcji dla przedszkoli oraz klas 1-3 szkół podstawowych / Joseph Porter ; przekł. Katarzyna Bereda-Rosołek. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  13. Autyzm a prawo / red. nauk. Adam Górski, Błażej Kmieciak. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2019
  14. Autyzm a wczesna interwencja : rzeczowe pytania, życiowe odpowiedzi / James Ball. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  15. Autyzm… Co to dla mnie znaczy? : podręcznik z ćwiczeniami dla dzieci i dorosłych ze spektrum autyzmu / Catherine Faherty ; tł. Joanna Bilmin. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2016
  16. Autyzm dziecięcy : zagadnienia diagnozy i terapii / Lucyna Bobkowicz-Lewartowska. – Wyd. 8. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  17. Autyzm i problemy natury sensorycznej / Temple Grandin ; [przekł.: Juliusz Okuniewski]. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017
  18. Autyzm i rodzina / pod red. Anny Prokopiak i Zofii Palak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  19. Autyzm na co dzień : ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu / Alyson Beytien ; tł. Joanna Bilmin-Odrowąż. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018
  20. Autyzm od wewnątrz : poradnik / Hilde De Clarcq ; tł. z przekł. ang.: Krystyna Alicja Sip. – Otwock : Fraszka Edukacyjna, [2019]
  21. Autyzm – przełom w podejściu : program Son-Rise, który pomógł rodzinom na całym świecie / Raun K. Kaufman. – Białystok : Vivante, 2016
  22. Autyzm w czasie pandemii : wskazówki i uwagi ekspertów, jak radzić sobie w trudnym czasie / Tample Grandin [et al.] ; przekł.: Juliusz Okuniewski, Katarzyna Masłowska, Emilia Skowrońska. – Wyd. I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia Universalis, 2020
  23. Autyzm w pigułce: przyczyny, diagnoza, terapie, leczenie : przegląd zwięzły i prosty / zebrała i oprac. Ewa Niezgoda. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, [2017]
  24. Bardzo proste karty pracy dla osób ze spektrum autyzmu oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym / Dorota Malecha ; il. Barbara Michno. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  25. Baw się i rośnij! : ponad 200 gier i zabaw, które pomogą dziecku z autyzmem zdobyć podstawowe umiejętności społeczne / Tali Field Berman, Abby Rappaport ; przekł.: Katarzyna Masłowska. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  26. Chłopiec z Aleppo, który namalował wojnę / Sumia Sukkar ; tł. Zuzanna Byczek. – Warszawa : Wydawnictwo Jaguar, 2017
  27. Chłopiec z klocków / Keith Stuart ; przeł. Anna Rajca-Salata. – Warszawa : Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza, 2018
  28. Co zrobisz? Jak się zachowasz? : ćwiczenia umiejętności rozpoznawania uczuć i zachowania w różnych sytuacjach życia codziennego oraz relacjach społecznych / Renata Malek. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  29. Czarodziejka : autyzm / Joanna M. Chmielewska ; [il.: Agnieszka Ostrowska]. – Wyd. 3. – Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych „Światełko”, 2017
  30. Dbam o siebie : nauka o higienie i dojrzewaniu dla dzieci i młodzieży z autyzmem / Mary Wrobel ; przekł. Aga Zano. – Wyd. I. – Warszawa : Harmonia Universalis, 2020
  31. Deszczowi ludzie : prawdziwe historie osób z autyzmem / Anna Kaik. – Kraków : Wydawnictwo eSPe, 2017
  32. Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) / red. nauk.: Joanna Kwasiborska-Dudek, Danuta Emiluta-Rozya. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
  33. Diagnoza zaburzeń ze spektrum autyzmu / red. Sam Goldstein, Jack A. Naglieri, Sally Ozonoff. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
  34. Dolina błogosławieństwa : nasze życie z Bogiem i autyzmem : świadectwo / Marcin Walecki. – Wyd. I. – Kraków : eSPe, 2017
  35. Dom oswojony : jak stworzyć bezpieczną przestrzeń dla dziecka z ASD / Tara Leniston, Rhian Grounds ; tł. Agnieszka Kasprzyk. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2020
  36. Doskonały projekt : książka o autyzmie / Tracy Packiam Alloway ; tł. Ewa Kleszcz. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Zielona Sowa, cop. 2019
  37. Dzieci Aspergera : medycyna na usługach III Rzeszy / Edith Sheffer ; przekł. Sławomir Kędzierski. – Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, cop. 2019
  38. Dziecko autystyczne : objawy i wspomaganie : prawdziwa opowieść o Maciusiu / Beata Zawiślak. – Wyd. 3. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  39. Dziecko z autyzmem wyzwaniem dla współczesnej szkoły / red. nauk. Krystyna Barłóg. – Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2017
  40. Dziesięć rzeczy, o których chciałoby ci powiedzieć dziecko z autyzmem / Ellen Notbohm ; przekł. Marzena Szymańska-Błotnicka. – Wyd. 1. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
  41. Efektywna komunikacja z osobami ze spektrum autyzmu : 35 wskazówek dla specjalistów / Paddy-Joe Moran ; [przekł. Marlena Trusiewicz]. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017
  42. Gdy słowa zawodzą / Julie Buxbaum ; przeł. z ang. Donata Olejnik. – Wrocław : Wydawnictwo Dolnośląskie – Publicat. Oddział, cop. 2017
  43. Ilustrowany podręcznik umiejętności społecznych : trening komunikacji, zabawy i emocji dla dzieci z autyzmem / Jed Baker ; przekł. Zuzanna Kalicka-Karpowicz. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016
  44. Integracja sensoryczna w autyzmie / Bożenna Odowska-Szlachcic. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  45. Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : podręcznik. Cz. 1 / [red. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  46. Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : podręcznik. Cz. 2 / [red. Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  47. Ja i mój świat 3 : lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi : etap zdania : zadania domowe / [red. i skład Magdalena Hinz]. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  48. Ja widzę to tak : osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera / Temple Grandin ; przekł.: Agnieszka Pałynyczko-Ćwiklińska. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  49. Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera w domu i szkole : poradnik dla rodziców i nauczycieli / Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2017
  50. Janek jest inny : historia chłopca z autyzmem / Helena Kraljič ; przekł. Aleksandra Brożek-Sala. – [Katowice] : Wydawnictwo Piętka, [2017]
  51. Kim jest Ryś? : opowieść o chłopcu z zespołem Aspergera / Joanna Chromik-Kovačs, Izabela Banaszczyk. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  52. Kobiety i dziewczyny ze spektrum autyzmu : od wczesnego dzieciństwa do późnej starości / Sarah Hendrickx ; tł. Maria Moskal. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2018
  53. Kochaj i pomóż dorosnąć : jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie / Temple Grandin, Debra Moore ; przekł. Katarzyna Sapeta-Czajka. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2017
  54. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 1 roku do 4 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności podstawowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł.: Zuzanna Kalicka-Karpowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  55. Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 roku do 5 lat : podręcznik terapeuty zawierający materiały do nauczania 140 umiejętności początkowych krok po kroku / Julie Knapp, Carolline Turnbull ; [przekł.: Zuzanna Kalicka-Karpowicz, Sylwia Kołonowicz]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  56. Komunikacja, mowa, język osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu / pod red. Jacka J. Błeszyńskiego. – Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2018
  57. Krzycz po cichu, braciszku / Ivona Březinová ; przekł. Mirosław Śmigielski. – Rudno : Wydawnictwo Stara Szkoła, cop. 2018
  58. Leczenie biomedyczne autyzmu i PDD / William Shaw. – Warszawa : Vega Medica Instytut Medycyny Holistycznej : Fraszka Edukacyjna, 2016
  59. Lego® w terapii autyzmu / Daniel B. LeGoff [et al.] ; tł. Katarzyna Sapeta-Czajka. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
  60. Logistyka autyzmu : przewodnik dla rodziców, którzy zmagają się z kładzeniem dziecka spać, treningiem toaletowym, napadami złości, biciem i innymi wyzwaniami dnia codziennego / Kate Wilde. – Gdańsk : Harmonia, 2016
  61. Metoda zachowań werbalnych : jak uczyć dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwojowymi / Mary Lynch Barbera. – Warszawa : Fundacja Scholaris, 2017
  62. Miś i szal : czytanie uczestniczące dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się / Katarzyna Sadowska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  63. Modelowanie z użyciem nagrań wideo : strategie wzrokowe wspierające osoby ze spektrum autyzmu / Stephen Lockwood ; przekł. Katarzyna Masłowska. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  64. Moje dziecko ma autyzm : opowieści matek / red. Maggi Golding, Jill Stacey ; tł. Maria Moskal. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2019
  65. Moje serce, mój wróg / A. J. Steiger ; przeł. Donata Olejnik. – Wrocław : Bukowy Las, cop. 2018
  66. Motywuj do komunikacji! : 300 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem / Simone Griffin, Dianne Sandler ; przekł.: Ryszard Zajączkowski. – Wyd. I. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia – Harmonia Universalis, 2018
  67. Mózg autystyczny : podróż w głąb niezwykłych umysłów / Temple Grandin, Richard Panek ; tł. Krzysztof Mazurek. – Kraków : Copernicus Center Press, 2016
  68. My daliśmy radę, Tobie też się uda! : przewodnik po życiu dla osób z zespołem Aspergera / red.: Tony Attwood, Creig R. Evans, Anita Lesko ; przekł. Maria Moskal. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
  69. Nauka korzystania z toalety dla osób z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju / Maria Wheeler ; przekł. Aga Zano. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis – Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018
  70. Neuroplemiona : dziedzictwo autyzmu i przyszłość neuroróżnorodności / Steve Silberman ; przeł. Bartłomiej Kotarski. – Białystok : Vivante, 2017
  71. Niegrzeczne : historie dzieci z ADHD, autyzmem i zespołem Aspergera / Jacek Hołub. – Wyd. I. – Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2020
  72. Niepisane reguły relacji międzyludzkich : zawiłości życia w społeczeństwie z perspektywy osoby autystycznej / Temple Grandin, Sean Barron ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  73. Niezwyczajni ludzie : nowe spojrzenie na autyzm / Barry M. Prizant, Tom Fields-Meyer ; przekł. Joanna Bilmin-Odrowąż. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
  74. Ogrodoterapia : scenariusze zajęć i zabaw dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem / Maria Kuleczka-Raszewska. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2019
  75. Osoby ze spektrum autyzmu w biegu życia / red. nauk. Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2020
  76. Pieśni plemienia goryli : moja wędrówka przez życie z autyzmem / Dawn Prince-Hughes ; tł. Grzegorz Komerski. – [Ożarów Mazowiecki] : Linia sp. z o.o., cop. 2019
  77. Plany aktywności dla dzieci z autyzmem : uczenie samodzielności / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; [tł. Ewa Budzińska, Anna Lubomirska]. – Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016
  78. Pokazuję, co czuję : ćwiczenia rozwijające umiejętność rozpoznawania oraz nazywania uczuć i emocji / Renata Malek. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  79. Pokaż mi mój mały świat : historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem / Magdalena Maniecka. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  80. Porozmawiajmy o autyzmie : przewodnik dla rodziców i specjalistów / Bill Nason. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2017
  81. Poznać i zrozumieć uczucia : uczucia w nas i w relacjach ze światem : historyjki społeczne / Izabela Fornalik, Katarzyna Pachniewska, Joanna Płuska. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Szkolne PWN, cop. 2018
  82. Praca nad rozwojem : rozwój człowieka nie ma granic – granice wyznaczamy sobie sami / Ron Leaf & John McEachin, editors. – Warszawa : Fundacja Adama, 2017
  83. Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych : studium fenomenograficzne z zastosowaniem teorii społecznej Pierre’a Bourdieu / Joanna Buława-Halasz. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017
  84. Rozłączone dzieci : program Brain Balance dla dzieci z autyzmem, ADHD, dysleksją i innymi zaburzeniami neurologicznymi / Robert Melillo ; [przekł.: Karol Jaroszewski]. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  85. Rozwijanie komunikacji : karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. – [Gdańsk] : Wydawnictwo Harmonia, [2018]
  86. Rozwijanie umiejętności życiowych u dzieci z autyzmem lub zespołem Aspergera / Jennifer McIlwee Myers ; przekł. Patricia Sørensen. – Wyd. I, dodr. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  87. (Sekretna) księga asperdzieciaka : poradnik dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera / Jennifer Cook O’Toole ; tł. Aleksandra Weksej.- Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2018
  88. Skuteczne historyjki społeczne dla młodszych dzieci z autyzmem : dorastanie z historyjkami społecznymi / Siobhan Timmins ; przekł. Juliusz Okuniewski. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  89. Słowo na A / Nikodem Sadłowski. – Gdańsk : Wydawnictwo Józef Częścik, 2016
  90. Spektrum autyzmu i strategie deeskalacji : praktyczny przewodnik po pozytywnych interwencjach behawioralnych dla dzieci i młodzieży / Steve Brown ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2017
  91. Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekł.: Juliusz Okuniewski. – Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia. Harmonia Universalis, 2017
  92. Strategie wspierania pozytywnych zachowań dzieci i młodzieży z autyzmem / Martin Hanbury ; [tł. Zofia Zdral]. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2016
  93. Terapia behawioralna dzieci z autyzmem : teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania / Monika Suchowierska, Paweł Ostaszewski, Przemysław Bąbel. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
  94. Terapia poznawczo-behawioralna dla dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera pomagająca rozumieć i wyrażać sympatię oraz miłość : podręcznik dla osób pracujących z dziećmi / Tony Attwood, Michelle Garnett ; przekł.: Dorota Szatkowska-Jaskuła. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020
  95. Trudności w percepcji sensorycznej w autyzmie i zespole Aspergera : inne doświadczenia sensoryczne – inne światy percepcyjne / Olga Bogdashina ; przekł.: Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019
  96. Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji : metoda skryptów i ich wycofywania / Lynn E. McClannahan, Patricia J. Krantz ; [tł. Anna Lubomirska]. – Gdańsk : Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, 2016
  97. Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017
  98. Uczeń z autyzmem w szkole średniej : poradnik dla nauczyciela / Debra Costley [et al.] ; tł. Katarzyna Kmieć-Krzewniak. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2020
  99. W drodze na spotkanie z moją córką / Anna Niklewska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2020
  100. Wautyzmwzięci / Ireneusz Czesław Gimiński. – Gdynia : Wydawnictwo Novae Res, cop. 2017
  101. Wirus paniki : historia kontrowersji wokół szczepionek i autyzmu / Seth Mnookin ; przeł. Hanna Pustuła-Lewicka. – Wyd. I. – Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2019
  102. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz.1, Jak uczyć dzieci z autyzmem szybkiego reagowania / Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  103. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz. 2, Jak uczyć dzieci z autyzmem rozpoznawania kategorii / Anna Chojnacka, Joanna Kuźniarska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  104. Wskazuję, nazywam, rozumiem. Cz. 3, Jak uczyć dzieci z autyzmem różnicowania pytań / Anna Chojnicka, Joanna Kuźniarska. – Wyd. I. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2019
  105. Wsparcie młodzieży i dorosłych z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : teoria i praktyka / red. nauk. Katarzyna Patyk, Maria Panasiuk. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
  106. Wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem i zespołem Aspergera : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczak. – Warszawa : Difin, 2017
  107. Wychowując dziecko z autyzmem : pozytywne strategie oparte na terapii behawioralnej / Victoria M. Boone ; tł. Maria Moskal. – Wyd. I. – Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, cop. 2020
  108. Zabawy dla dzieci z autyzmem / Magdalena Sabik, Anna Szczypczyk. – Wyd. 3. – Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016
  109. Zachowania autoagresywne w autyzmie : przyczyny i postępowanie : perspektywa multidyscyplinarna / red. nauk. Stephen M. Edelson, Jane Botsford Johnson ; przekł. Anna Sawicka-Chrapkowicz. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2018
  110. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem : wpływ deficytów kompetencji komunikacyjnej na sposób porozumiewania się dzieci z autyzmem / Elżbieta Sadowska. – Wyd. I. – Warszawa : Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2020
  111. Zdecydowanie nietypowy / Nora Raleigh Baskin ; tł. Katarzyna Gotlin. – Warszawa : Linia, 2017
  112. Zespół Aspergera / Christine Preißmann ; przekł. Joanna Arentewicz. – Wyd. 1 w jęz. pol. – Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2017
  113. Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2020
  114. Zrozumieć autyzm : przewodnik dla rodziców / Katriana Williams, Jacqueline Roberts ; przekł.: Juliusz Okuniewski. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, cop. 2019

ROZDZIAŁY Z KSIĄŻEK

  1. 31 – interaktywnie, indywidualnie, intensywnie – w terapii dziecka z autyzmem / Piotr Ozaist // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – S. 137-148
  2. Autyzm i zespół Aspergera. Jak rodzina może wspomagać rozwój dziecka / Joanna Dryjańska // W: Rodzina w sytuacji trudnej : zdążyć z pomocą. Cz. 2 / red. nauk. Beata Szurowska. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2019. – S. 143-164
  3. Aspekty terapii pedagogicznej uczniów z zespołem Aspergera na etapie edukacji gimnazjalnej / Bożena Czerwińska // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – S. 57-72
  4. Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej : zeszyt ćwiczeń : autyzm, niepełnosprawność w stopniu lekkim, opóźniony rozwój mowy / Justyna Cabała [et al.] ; red. prowadzący Agnieszka Stebelska. – Warszawa : Wydawnictwo Wiedza i Praktyka, [2020]. – S. 4-34: Autyzm
  5. Możliwości komunikacyjne osób z zespołem łamliwego chromosomu X. Porównanie zespołu z niepełnosprawnością intelektualną i z autyzmem / Jacek J. Błeszyński, Lucyna Błeszyńska, Ditta Baczała // W: Diagnoza i terapia logopedyczna osób z niepełnosprawnością intelektualną : teoretyczne determinanty problemu / red. nauk. Jacek J. Błeszyński, Katarzyna Kaczorowska-Bray. – Wyd. II, dodr.. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – S. 153-169
  6. Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. – Wyd. I. – Warszawa : Difin, 2021. – S. 108-120: Narzędzia do diagnozy wybranych zaburzeń rozwojowych (specyficzne trudności w uczeniu się, zaburzenia spoleczno-emocjonalne, zaburzenia ze spektrum autyzmu)
  7. Objaw, znak, kod w kontekście zaburzeń neurorozwojowych (u dzieci ze spektrum autyzmu i z zaburzeniami hiperkinetycznymi) / Ewa Zawisza // W: Objaw – znak – kod : rozważania w kontekście prawidłowego i zaburzonego rozwoju dziecka / Małgorzata Mądry-Kupiec, Ewa Zawisza, Ewa Śliwa. – Kraków : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2018. – S. 69-130
  8. Program percepcyjno-motoryczny „Ruch dla uczenia się” (Move to Learń) w pracy z uczniem z autyzmem / Dorota Błażejczyk-Głowacka // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – S. 161-174
  9. Rozwój emocjonalny osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ujęciu Stanleya Greenspana / Anna Prokopiak // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – S. 99-110
  10. Specjalne potrzeby edukacyjne / Agnieszka Olechowska. – Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2016. – S. 280-292: Autyzm
  11. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [et.al ].- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – S. 80-86: Metody terapii i wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  12. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [et.al].- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – S. 64-70: Specyfika zachowania dzieci i młodzieży z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
  13. Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami : charakterystyka, specyfika edukacji i wsparcie / Piotr Plichta [et.al].- Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – S. 77-79: Specyfika edukacji uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  14. Specyficzne trudności w uczeniu się : niezbędnik nauczyciela / Diana Hudson ; przekł. Dorota Szatkowska-Jaskuła. – Wyd. I. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2019. – S. 127-148: Zaburzenia ze spektrum autyzmu i zespół Aspergera
  15. Ścieżki edukacyjne uczniów z zespołem Aspergera / Anida Szafrańska // W: Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę / red. nauk. Krystyna Moczia. – 2017. – S. 73-90
  16. Terapia integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju funkcji motorycznych dziecka ze spektrum autyzmu / Barbara Zadora // W: Terapia pedagogiczna dzieci ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi : nowe oblicza terapii w pedagogice specjalnej / red. Zofia Palak, Magdalena Wójcik. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2016. – S. 239-256
  17. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. – Warszawa : Difin, 2018. – S. 238-241: Program rewalidacji dla ucznia z autyzmem
  18. Terapia pedagogiczna : scenariusze zajęć : poradnik dla terapeuty i nauczyciela / Anna Radwańska. – Warszawa : Difin, 2018. – S. 203-208: Scenariusz zajęć dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera: emocje
  19. To normalne! : dlaczego zwyczajne zachowania naszych dzieci nazwano ADHD, autyzmem i innymi zaburzeniami / Enrico Gnaulati ; tł. Iga Noszczyk. – Kraków : Społeczny Instytut Wydawniczy Znak, 2016. – S. 235-264: Dziecko autystyczne czy bystry uparty chłopiec
  20. Trudności i problemy ucznia ze spektrum autyzmu na lekcji języka polskiego w klasie IV / Anna Pikuła // W: Edukacyjno-terapeutyczna podróż w lepszą stronę / red. nauk. Krystyna Moczia. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2017. – S. 91-102
  21. Wczesna terapia dzieci z autyzmem / Marta Korendo, Katarzyna Sedivi-Mączka // W: Terapia interdyscyplinarna : wybrane problemy / pod red. nauk. Joanny Skibskiej. – Wyd. I. – Kraków : Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2020. – S. 191-202
  22. Wczesne objawy zaburzeń ze spektrum autyzmu / Jagoda Cieszyńska-Rożek, Marta Korendo // W: Wczesna interwencja logopedyczna / red. nauk. Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. – Gdańsk : Harmonia Universalis, 2016. – S. 401-405
  23. Zaburzony umysł : co nietypowe mózgi mówią o nas samych / Eric R. Kandel ; tł. Dariusz Rossowski. – Wyd. II. – Kraków : Copernicus Center Press, 2020. S. 47-76: Nasza głęboko społeczna natura: spektrum autyzmu

ARTYKUŁY Z CZASOPISM

  1. Autyzm i Zespół Aspergera? Aktualne spojrzenie na spektrum autyzmu / Katarzyna Pęczak // Remedium. – 2019, nr 6, s. 8-10
  2. Budowanie i rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u osób autystycznych z wykorzystaniem technik i strategii AAC / Jolanta Sławek // Forum Logopedy. – 2018, nr 23, s. 24-28
  3. Czują to samo, choć inaczej / Steve Silberman // Charaktery, 2017, nr 12, s.48-51
  4. Czy dziecko ze spektrum autyzmu można nauczyć wszystkiego? / Joanna Ławicka // Głos Pedagogiczny-. 2018, nr 97, s. 10-14
  5. Czym jest autyzm? Cz. 1 / Magdalena Markowska // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 1/2, s. 20
  6. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych – metoda krakowska / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 36-38
  7. Ćwiczenia dla dzieci autystycznych cd. / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2017, nr 2, s. 10-12
  8. Ćwiczenia dla dzieci powyżej 5. roku życia ze spektrum autyzmu : temat: Interpretowanie stanów emocjonalnych przez dzieci ze spektrum autyzmu / Alicja Pałac-Nożewska // Forum Logopedy. – 2018, nr 23, s. 29-32
  9. Ćwiczenia dla dzieci powyżej 6. roku życia ze spektrum autyzmu : temat: Wzmacnianie rozwoju społecznego i komunikacji u dzieci ze spektrum autyzmu / Alicja Pałac-Nożewska // Forum Logopedy. -. 2018, nr 23, s. 33-35
  10. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 1 / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2016, nr 6, s. 18-19
  11. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 2 / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2016, nr 7/8, s. 30-31
  12. Ćwiczenia z dziećmi autystycznymi – różne techniki terapeutyczne. Cz. 3 / Ewelina Prędka-Pawlun // Remedium. – 2016, nr 9, s. 14-15
  13. Diagnoza z tabletu? / Anna Anzulewicz // Charaktery. – 2017, nr 2, s. 64-67
  14. Dlaczego SAZ? : stosowana analiza zachowania w terapii osób ze spektrum autyzmu i nie tylko / Łukasz Prochwicz, Marta Sierocka // Forum Logopedy. – 2018, nr 28, s. 60-64
  15. Dorosłość za szklanym murem / Mateusz Płatos // Charaktery. – 2017, nr 9, s. 36-39
  16. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb dzieci z autyzmem // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 89, s. 40-42
  17. Dzieci z autyzmem w szkołach : o edukacji i zaburzeniach ze spektrum ASD / Izabela Łapińska // Monitor Dyrektora Szkoły. – 2018, nr 9, s. 16-19
  18. Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 1 / Katarzyna Pęczak // Remedium. – 2019, nr 9, s. 18-19
  19. Dziecko w spektrum autyzmu – jak skutecznie pomagać. Cz. 2 / Katarzyna Pęczak // Remedium. – 2019, nr 10, s. 13-15
  20. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w przedszkolu ogólnodostępnym / Anna Policht-Jaruga // Bliżej Przedszkola. – 2017, nr 1, s. 6-9
  21. Dziecko z ZA w klasie – jak rozmawiać z rodzicami uczniów? / Katarzyna Kamińska-Holc // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 114, s. 29-33
  22. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem / Wioletta Szałajko // Kwartalnik Edukacyjny. – 2019, nr 2, s. 57-66
  23. Funkcjonowanie społeczne dziecka z autyzmem – analiza indywidualnego przypadku / Daria Paruch, Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 2, s. 120-134
  24. Funkcjonowanie ucznia ze spektrum autyzmu w klasie integracyjnej w ujęciu zaburzeń sensorycznych – studium przypadku / Agnieszka Stefanow // Szkoła Specjalna. – 2020, nr 3, s. 200-212
  25. Motywowanie dziecka z autyzmem do rozwijania nowych umiejętności i zachowań podczas treningu umiejętności społecznych / Beata Brzezińska, Iwona Szałas // Wychowawca. – 2019, nr 7/8, s. 18-21
  26. Niedojrzałość neuromotoryczna dzieci z ASD : studium przypadku dziecka z zespołem Aspergera / Ewa Jeżewska-Krasnodębska, Jarosław Krasnodębski // Forum Logopedy. – 2018, nr 23, s. 47-52
  27. Normalnie czyli Jak? / Joanna Ławicka // Głos Pedagogiczny. – 2019, styczeń (105), s. 15-19
  28. Ocena umiejętności z zakresu motoryki małej w grupie dzieci z Zespołem Aspergera w wieku 5-7 lat / Izabela Hyjek [et al.]. // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 3, s. 210-221
  29. Od diagnozy do terapii dziecka z autyzmem / Magdalena Budkiewicz // Forum Logopedy. – 2017, nr 17, s. 43-47
  30. Oddziaływania biomedyczne w odniesieniu do dzieci z autyzmem / Sylwia Błaszczyk-Kowalska // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2015, nr 3, s. 153-163
  31. Odmienne przetwarzanie informacji a funkcjonowanie osób z autyzmem / Katarzyna Pęczak // Niebieska Linia. – 2020, nr 4, s. 20-21
  32. Ograniczenia i możliwości osób ze spektrum autyzmu w zakresie umiejętności matematycznych w świetle dostępnych badań naukowych / Karolina Zdziechowska-Dzierzgwa // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 2, s. 85-94
  33. Określenie możliwości poznawczych dziecka ze spektrum autyzmu na podstawie dynamicznej oceny rozwoju poznawczego – refleksje nauczycielki / Aleksandra Pszczółkowska // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 5, s. 374-379
  34. Osoba ze spektrum : terapia czy wsparcie? / Joanna Ławicka // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 99, s. 10-16
  35. Oznaki zaburzeń ze spektrum autyzmu u dzieci / Malwina Małowska // Remedium. – 2017, nr 7/8, s. 34-35
  36. Polska wersja wywiadu do diagnozowania autyzmu ADI-R / Dorota Chmyłko-Terlikowska // Forum Logopedy. – 2020, nr 35, s. 45-49
  37. Problemy diagnozy różnicowej autyzmu i zespołu Aspergera / Marta Korendo // Forum Logopedy. – 2018 nr 23, s. 4-8
  38. Program Zajęć Integracji Sensorycznej – autyzm / Katarzyna Komorowska // Język Polski w Szkole Podstawowej. – 2018/2019, nr 2, s. 85-89
  39. Przedszkolak ze spektrum autyzmu / Małgorzata Łoskot // Wychowanie w Przedszkolu. – 2018, nr 2, s. 15-19
  40. Przemoc a autyzm / Joanna Ławicka // Niebieska Linia. – 2020, nr 1, s. 17-19
  41. Przestrzeń normalizacyjna dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu : autorska koncepcja i organizacja integracyjnej świetlicy środowiskowej / Agnieszka Lewko // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2018, nr 1, s. 72-81
  42. Responsywność w terapii dzieci ze spektrum autyzmu / Kamil Lodziński // Forum Logopedy. – 2018 nr 23, s. 53-57
  43. Rola języka i komunikacji językowej w autyzmie i zespole Aspergera / Barbara Skawina // Kwartalnik Edukacyjny. – 2017, nr 2, s. 38-46
  44. Scenariusz dla młodzieży z zaburzeniami komunikacji (osób niepełnosprawnych intelektualnie, autystycznych, z Zespołem Aspergera, Afazją/SLI, z niedosłuchem) : scenariusz 6: ćwiczenia językowe dla młodzieży z zaburzeniami komunikacji / Joanna Zembrzuska // Forum Logopedy. – 2017, nr 20, s. 36-39
  45. Scenariusz zajęć dla dzieci w wieku przedszkolnym z Zespołem Aspergera wykorzystujący stymulację sensoryczną : scenariusz 4 : zabawy proprioceptywne i rozwijające sprawność artykulatorów / Anna Parakiewicz // Forum Logopedy. – 2017, nr 20, s. 30-31
  46. Spektrum autyzmu czy człowieczeństwa? : rozmowa z Joanną Łastawiecką / Joanna Ławicka // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 96, s. 10-15
  47. Spektrum autyzmu – czy to nas dotyczy? / Katarzyna Pączek // Remedium. – 2019, nr 5, s. 17-19
  48. Technika programowania języka w terapii dziecka ze spektrum autyzmu / Marzena Błasiak-Tytuła, Zdzisława Orłowska-Popek // Forum Logopedy. – 2018, nr 23, s. 42-46
  49. Terapia biomedyczna a funkcjonowanie społeczne dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu / Maja Jędruszczak, Danuta Al-Khamisy // Szkoła Specjalna.- 2020, nr 4, s. 273-282
  50. To jestem ja, a to moi koledzy – scenariusz zajęć z pedagogiem dla klasy z uczniem z autyzmem // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 111, s. 40
  51. Trening umiejętności społecznych dla uczniów ze spektrum autyzmu w szkole masowej / Paulina Zawadzka // Głos Pedagogiczny. – 2018, nr 100, s. 50-52
  52. Uczeń ze spektrum autyzmu w klasie I-III / Małgorzata Łoskot // Życie Szkoły. – 2018, nr 1, s. 22-26
  53. Uczeń ze spektrum autyzmu w szkole podstawowej / Joanna Latosińska-Kulasek // Głos Pedagogiczny, 2019, nr 110, s. 6-7
  54. Umiejętności społeczne dzieci z autyzmem (z badań nad zastosowaniem Rozmów Komiksowych jako formy wspomagającej pracę z dziećmi z autyzmem) / Agnieszka Łaba-Hornecka // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2016, nr 1, s. 147-158
  55. Wielodyscyplinarna diagnoza dziecka z autyzmem – funkcjonalna ocena rozwoju / Magdalena Wójcik // Szkoła Specjalna. – 2017, nr 2, s. 104-115
  56. Wspieranie rozwoju koncentracji uwagi oraz umiejętności społecznych dzieci z autyzmem za pomocą programu Attention Autism / Celina Twardysz, Bernadetta Kosewska // Szkoła Specjalna. – 2019, nr 1, s. 43-56
  57. Wybrane metody wsparcia dziecka z autyzmem w szkole / Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 111, s. 46-50
  58. Wyzwania osób z autyzmem w obszarze porozumiewania się / Katarzyna Pęczak // Remedium. – 2019, nr 12, s. 13-15
  59. Wzrost potraumatyczny jako czynnik dobrostanu psychicznego rodziców dzieci z autyzmem / Aleksandra Buchholz, Mariola Wolan-Nowakowska // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 3, s. 26-37
  60. Znaczenie mediacji rówieśniczych w funkcjonowaniu społecznym dzieci ze spektrum autyzmu / Ewelina Młynarczyk-Karabin // Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze. – 2020, nr 9, s. 41-50

Oprac. Jolanta Osińska-Kurek

Polityka cookies i prywatności

Strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celu niezbędnym do prawidłowego działania serwisu, dostosowania strony do indywidualnych preferencji użytkownika oraz statystyk. Wyłączenie zapisywania plików cookies jest możliwe w ustawieniach każdej przeglądarki internetowej, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji w plikach cookies należy opuścić stronę.

Zaznacz cookies, które akceptujesz:
Powrót