KSIĄŻKI
- Edukacja, która zmienia życie : 12 narzędzi umysłu, które rozpalają miłość do nauki / Marilee G. Adams. – Warszawa : Oficyna Wydawnicza „Logos”, cop. 2016
- Egzaminy bez spiny : wiesz więcej i potrafisz więcej niż ci się wydaje / Elżbieta Zubrzycka. – Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2019
- Fińskie dzieci uczą się najlepiej / Timothy D Walker. – Kraków : Wydawnictwo Literackie, 2019
- Indywidualne wsparcie edukacyjne / red. Wanda Hajnicz, Agnieszka Konieczna. – Warszawa : Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2015
- Jak motywować uczniów do nauki : z polskimi przykładami z kursu internetowego „Szkoły Uczącej Się” programu Centrum Edukacji Obywatelskiej i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności / Merrill Harmin. – Warszawa : CEO : Civitas, 2018
- Jak pomagać (a nie szkodzić) uczniom ocenianiem szkolnym / Bolesław Niemierko. – Sopot : Smak Słowa, 2018
- Jak się uczyć / Ronald W Fry. – Poznań : Dom Wydawniczy REBIS, 2019
- Kompetencje trenerskie w pracy nauczyciela : jak zmotywować ucznia do nauki / Lilianna Kupaj, Wiesława Krysa. – Warszawa : ABC a Wolters Kluwer Business, 2015
- Motywacja do uczenia się uczniów w młodszym wieku szkolnym / Małgorzata Głoskowska-Sołdatow. – Warszawa : Wydawnictwo Akademickie Żak ; Białystok : Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu, cop. 2016
- Motywowanie uczniów do nauki i dobrego zachowania czyli „Pozytywne przyłapania” / Magdalena Kochanowska, Żaneta Maruńczak, Daria Kapica-Przewoźnik. – Warszawa : Fraszka Edukacyjna, 2020
- Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. – Warszawa : Difin, 2021
- (Nie)obecność outdoor education w kształceniu szkolnym / Renata Michalak, Teresa Parczewska. – Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2019
- Projektowanie metod dydaktycznych : efektywne strategie edukacyjne / Julie Dirksen. – Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2017
- Rozwijanie umiejętności uczenia się / Magdalena Goetz. – Warszawa : Wiedza i Praktyka, cop. 2019
- Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą : programy zajęć. Cz. 4 / red. Ewa Grudziewska. – Warszawa : Difin, 2019
- Społeczne i indywidualne wymiary oceny szkolnej / Krzysztof Zajdel. – Kraków : Impuls, 2019
- Szkoła uczenia się / Jarosław Kordziński. – Warszawa : Wolters Kluwers, 2018
- Sztuka oceniania : motywowanie uczniów do rozwoju / Bożena Kubiczek. – Opole : Wydawnictwo Nowik, 2018
- Teorie kształcenia w cyfrowym świecie / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. – Kraków : Impuls, 2019
- Trening wygrywania : jak wygrywać w życiu, w biznesie i w sporcie? / Paulina Mechło, Katarzyna Selwant. – Gliwice : Helion, cop. 2021
- Trudne sytuacje w klasie szkolnej : identyfikacja, propozycje rozwiązań / Aneta Paszkiewicz. – Warszawa : Difin, 2019
- Uczyć (się) z pasją : jak sprawić, by uczenie (się) było fascynującą podróżą / Pernille Ripp. – [Słupsk] : Wydawnictwo Dobra Literatura, cop. 2017
- Zafascynowani światem : efektywne wspieranie rozwoju zdolności i zainteresowań uczniów w codziennej praktyce szkolnej / Tomasz Knopik. – Warszawa : Ośrodek Rozwoju Edukacji, 2018
ARTYKUŁY Z CZASOPISM
- 4:0 dla języka angielskiego : czynniki hamujące motywację uczniów do nauki języka niemieckiego / Anna Kizeweter // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 1, s. 19-23
- Aby chciało im się chcieć : motywacja wewnętrzna ucznia / Dorota Zając // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 94, s. 13-16
- Ach te zaległości! / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2016, nr 46, s. 12
- Autonomia uczniów jako sposób przeciwdziałania słabnięciu motywacji do nauki języka / Magdalena Jochimczyk // Języki Obce w Szkole. – 2020, nr 1, s. 13-17
- By chciało się chcieć – motywacyjne dylematy / Aleksandra Kubala-Kulpińska // Życie Szkoły. – 2020, nr 9, s. 34-39
- Diagnoza edukacyjna w kontekście wyborów czytelniczych / Kornelia Rybicka, Stanisław Plebański // Język Polski w Liceum. – 2016/2017, nr 2, s. 9-22
- Dlaczego warto się uczyć? : scenariusz zajęć bibliotecznych / Agnieszka Bałka // Biblioteka w Szkole. – 2015, nr 10, s. 11
- Działaj zadaniowo / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 39, s. 12
- Elementy gamifikacji w polskiej szkole / Sylwia Polcyn-Matuszewska // Remedium. – 2016, nr 5, s. 18-19
- G jak grywalizacja / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 50, s. 12
- Gamifikacja w edukacji. Szanse na przyszłość, możliwości na dziś / Tomasz Skołżyński // Meritum. – 2015, nr 3, s. 105-109
- Grywalizacja jak to działa : o pożytkach z gier i wykorzystaniu ich w szkole. Cz. 2 / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 1/2, s. 21
- Indywidualizacja motywowania / Karolina Piotrowska // Wychowawca. – 2016, nr 9, s. 12-13
- Informacja zwrotna – świadomy dialog nauczyciela z uczniem / Margareta Olszewska // Życie Szkoły. – 2018, nr 10, s. 17-21
- Jak mi się nie chce… : jak motywować ucznia do nauki? / Karolina Oleksa // Życie Szkoły. – 2017, nr 3, s. 17-21
- Jak motywować dzieci, by nas słuchały? Jak słuchać dziecko, by znaleźć właściwą drogę motywowania? / Agnieszka Piasecka // Meritum. – 2015, nr 3, s. 83-85
- Jak motywować uczniów do nauki zwłaszcza wtedy, gdy wakacje za pasem? / Anna Meslin // Życie Szkoły. – 2018, nr 6, s. 2-7
- Jak motywować, by nie demotywować / Małgorzata M. Jankowska // Polonistyka. – 2019, nr 6, s. 49-51
- Jak motywować, by nie demotywować? / Małgorzata M. Jankowska // Głos Pedagogiczny. – 2019, nr 110, s. 17-20
- Jak pomóc uczniom polubić edukację? / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2020, nr 2, s. 18-22
- Jak poprawić nastawienie do uczenia się fizyki? / Julian Piotr Sawiński // Fizyka w Szkole. – 2018, nr 5, s. 26-29
- Jak zmotywować ucznia? – praktyczny plan krok po kroku / Sylwia Pawłowska // Remedium. – 2018, nr 3, s. 15-17
- Jak zmotywować uczniów do działania / Roma Kadzikowska-Wrzosek // Psychologia w Szkole. – 2015, nr 5, s. 22-31
- Językowy Habit Tracker w edukacji wczesnoszkolnej / Ewa Ostarek // Życie Szkoły. – 2018, nr 11, s. 2-6
- Motywacja do uczenia się języka obcego studentów niesłyszących lub słabosłyszących / Ewa Domagała-Zyśk // Niepełnosprawność i Rehabilitacja. – 2019, nr 2, s. 28-34
- Motywacja skrojona na miarę / Stanisław Kowal // Wychowawca. – 2020, nr 9, s. 5-7
- Motywacja, ale jaka / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 45, s. 13
- Motywacyjny triathlon z perłami w tle / Małgorzata Gasik // Meritum. – 2015, nr 3, s. 86-91
- Motywowanie ucznia do nauki. Cz. 2 / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 10, s. 14-16
- Motywowanie uczniów do nauki – cd / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 12, s. 12-13
- Motywowanie uczniów do nauki – cd / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 11, s. 8-10
- Motywowanie uczniów do nauki : jak to robić skutecznie? / Magdalena Goetz // Polonistyka. – 2015, nr 4, s. 28-30
- Motywowanie uczniów do nauki : jak to zrobić skutecznie / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2015, nr 70, s. 52-55
- Motywowanie uczniów do nauki. Cz. 1 / Stanisław Korczyński // Remedium. – 2016, nr 9, s. 1-4
- Motywuj pozytywnie. Cz. 2 / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 24, s. 8
- Nagrody (nie tylko) rzeczowe / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 51/52, s. 23
- Nauczyciel i uczeń w obliczu zagrożenia „zombifikacją”. Problem motywu i motywacji w perspektywie kulturowo-historycznej / Przemysław Gąsiorek, Beata Zamorska // Edukacja. – 2019, nr 2, s. 112-128
- Nauczyciel na ratunek / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 23, s. 8
- Nie idź na skróty / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 5, s. 11
- O docenianiu twórczego pisania czyli o wspierającej sile informacji zwrotnej / Agnieszka Wenda // Polonistyka. – 2018, nr 5, s. 49-53
- O krok dalej niż pochwała i uwaga – głębsze oblicze motywacji / Grzegorz Więcław // Meritum. – 2015, nr 3, s. 73-76
- Ocenianie prac pisemnych – wypowiedzi argumentacyjnych / Joanna Dobkowska // Polonistyka. – 2019, nr 1, s. 47-48, 50-53
- Orientacja motywacyjna uczniów – weryfikacja teorii Johna Nichollsa w polskich warunkach edukacyjnych / Joanna Ogrodnik // Edukacja. – 2019, nr 1, s. 58-74
- Poprawka w sierpniu / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 26, s. 13
- Potencjał osobisty dziecka to szansa na sukces : jak pomóc go wykorzystać? / Barbara Osińska // Wychowanie w Przedszkolu. – 2016, nr 10, s. 42-45
- Przepis na sukces ucznia / Agnieszka Ludorowska // Głos Pedagogiczny. – 2020, nr 118, s. 50-54
- Skuteczne motywowanie / Małgorzata Stańczyk // Dyrektor Szkoły. – 2016, nr 1, s. 56-58
- Staram się rozumieć, co motywuje ucznia… / Zofia Grudzińska // Meritum. – 2016, nr 1, s. 47-53
- Studium przypadku jako narzędzie budowania motywacji uczestników zajęć z języka obcego / Krystyna Breszka-Jędrzejewska // Języki Obce w Szkole. – 2019, nr 5, s. 71-74
- TAK dla motywacji / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 1/2, s. 23
- Techniki wspierające uczenie się / Anna Kostrzewa // Dyrektor Szkoły. – 2019, nr 5, s. 68-72
- Teraz będzie lepiej… / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 1/2, s. 12
- Ucz się z uśmiechem / Mirosława Dyka-Płonka // Głos Nauczycielski. – 2017, nr 50, s. 14
- Warto to zrobić. Dlaczego? / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 1/2, s. 18
- Wiem, że nic nie wiem / Magdalena Goetz // Głos Nauczycielski. – 2019, nr 37, s. 12
- Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Biologia w Szkole. – 2018, nr 3, s. 33-35
- Wymagania, które rozwijają / Magdalena Goetz // Głos Pedagogiczny. – 2017, nr 94, s. 42-45
- Z tajemnic uczniowskiej motywacji / Justyna Nowakowska // Meritum. – 2015, nr 3, s. 77-82
- Zaraźliwy optymizm / Michał Friedrich // Głos Nauczycielski. – 2018, nr 7, s. 12-13
- Zestawienie bibliograficzne w wyborze za lata 2000-2015 na temat: Motywacja do działania / Monika Cejmer // Meritum. – 2015, nr 3, s. 92-97
Oprac. Anna Stefaniak